Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Yannvanh Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 20-2-2013 Berichten: 395
Woonplaats: Bilzen, Limburg
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:16 pm Onderwerp: Bus met rol geverfd, hoe afschuren? |
|
|
Hallo, mijn bus us dior de vorige eigenaar met de rol geverfd,
Nu ben ik dus een full resto aan het doen en moet die verf eraf..
Maar moet dit gedeeltelijk eraf of moet ik echt alle verf afschuren,
Ik weet namelijk niet hoe de verf op echte autolak gaat reageren en wil
Geen blaaskes ofzo hebben na enige tijd..
Groeten. |
|
Naar boven |
|
|
Rclaeys
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 21-10-2009 Berichten: 141
Woonplaats: Balegem
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:20 pm Onderwerp: |
|
|
Verfverwijderaar en dan opschuren? Je moet hem zowiezo helemaal meermaals (120 -> 1500 met sprongen van 500 max) opschuren als je een deftige laklaag wilt. |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
euhm?? opschuren tot korrel 1500??? ga je hem polijsten ofzo?
Alle lak afschuren tot je op een goede laag zit, indien er geen goede lagen zijn: tot op bloot metaal.
Indien je goede, roestvrije lak hebt: opschuren, spuitplamuur, primer en dan primer opschuren tot korrel 600 (droog)
Indien bloot metaal: opschuren, epoxy, spuitplamuur, primer en dan voor de lak tot korrel 600 droog schuren.
Korrel 400 gaat in principe ook, maar niet als je metallic neemt, dit spuit wat moeilijker. _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
Yannvanh Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 20-2-2013 Berichten: 395
Woonplaats: Bilzen, Limburg
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:41 pm Onderwerp: |
|
|
Ah oke hier ben ik wat mee.. Korrel 1500 lijkt me wat veel idd?
Merci! |
|
Naar boven |
|
|
Rclaeys
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 21-10-2009 Berichten: 141
Woonplaats: Balegem
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
Hangt ervan af wat je wilt. Als je met een appelsien content bent |
|
Naar boven |
|
|
kevinbuske Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 8-1-2004 Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
Rclaeys schreef: | Hangt ervan af wat je wilt. Als je met een appelsien content bent |
Als ge sprongen van 500maakt gade blij zijn dat de appelsien uw schuurkrassen gaat dekken
Sprongen altijd max 100 .
Zeker slissen tot 1500 als de lak der binnen een paar jaar moet afliggen
Doe maar zoals Vintage_point zegt , dan zalt wel goed komen _________________
1963 so35
1967 notchback
WWW.THEDUBCAVE.BE
https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel |
|
Naar boven |
|
|
Rclaeys
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 21-10-2009 Berichten: 141
Woonplaats: Balegem
|
Geplaatst: Ma Mrt 31, 2014 10:16 pm Onderwerp: |
|
|
Uiteraard de grondlaag niet tot 1500! :s
Het was om aan te geven dat er toch nog meermaals moet geschuurd worden. Tussen het kaalzetten - primen - laklaag - blanke laklaag -..
Aangezien de topic starter zei:
Quote: | Maar moet dit gedeeltelijk eraf of moet ik echt alle verf afschuren |
Leek het alsof hij schrik had van de volledige oppervlakte te moeten schuren.
Mijn punt is. Als je dan toch bezig bent, doe het dan goed.
En ja je wilt hem gaan polijsten... |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Wo Apr 02, 2014 4:49 pm Onderwerp: |
|
|
logisch dat je tussen de lagen moet schuren... maar welke laag wil jij dan schuren tot 1500?
Indien de voorbereidingen goed zijn moet er niets gepolijst worden... polijsten dient om oude lak weer wat op te frissen, kleine krassen of stofjes ,die niet te diep zitten, weg te krijgen of fouten uit het spuitwerk weg te werken. Niet om vers spuitwerk te gaan doen, dit is namelijk al glad uit zichzelf... indien dit niet is ligt het aan slechte voorbereidingen of een slechte spuiter. _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
Eric1981 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-3-2013 Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)
|
Geplaatst: Do Apr 03, 2014 1:47 pm Onderwerp: |
|
|
altijd sprongen max om de schuurkrassen van het vorige schuurpapier
weg te krijgen anders gaat het er niet mooi uitzien zeker als de zon er wat opgestaan heeft zakt de verf en vernis in de krassen.
Ik doe carrosserie en gebruik p800 metaalkleur.
en als het 2 of 3 lagensysteem is.
p600 is goed als je directblinkend spuit omdat deze verf dikker is en
dus meer hechting nodig.
Voor grondverf moet je tot p320gaan en dan grondverf daarna grondverf schuren met p400 niet grover want je krijgt je schuurkrassen niet meer weg en kan je weer primer spuiten.
Voor te ontlakken kan je met tinner eens op en klein hoekje vrijven en zien of de kleur er afkomt als dat zo is doe er maar alles af want de solventen in de nieuwe primer of lak gaan die onderlaag opvreten
je kan laagje epoxiprimer spuiten voor je de grondverf plaats deze goed laten uitdrogen en dan primer.
Als je de raad opvolgd van de mensen hier op het forum komt dat wel goed
_________________ ****Go back to your garage, your VW needs you!!!!**** |
|
Naar boven |
|
|
jootman
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 5-2-2011 Berichten: 41
Woonplaats: Roermond
|
Geplaatst: Zo Apr 13, 2014 8:57 am Onderwerp: |
|
|
korrel 16 op de flex, dan krijg je alle lagen er in eens vanaf! |
|
Naar boven |
|
|
|
|