Het is nu Zo Apr 28, 2024 1:10 pm |
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
VDoubleU Flat4Free Groentje
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 2-4-2014 Berichten: 56
Woonplaats: Westerlo
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2014 6:31 pm Onderwerp: Terugvallen motor bij plankgas |
|
|
Beste keverliefhebbers, ik heb een kever uit 1973 op het oog. Dat er wat werk aan de wagen is schrikt me niet af, daar het de bedoeling is om er wat aan te werken.
Nu de kever heeft een 1600cc AD motor met dubbele webers en snelle nokkenas. Wanneer je plankgas geeft valt de motor echter terug.
Volgens de verkoper moeten de carburators afgeregeld worden.
Klopt dit of ligt dit aan iets anders? Zelf denk ik ook aan de afregeling maar ik wil natuurlijk geen al te zotte kosten doen.
Ik ben de kever nog niet gaan bekijken en heb hem bijgevolg nog niet horen draaien.
Dat gezegd zijnde, waar moet ik overal op letten voor ik een kever aankoop? Ik heb namelijk geen technische achtergrond als het over auto's gaat.
Laatst aangepast door VDoubleU op Za Dec 19, 2015 8:17 pm, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Lnnrt Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 6-2-2014 Berichten: 279
Woonplaats: Hechtel
|
Geplaatst: Ma Apr 07, 2014 6:38 pm Onderwerp: |
|
|
Als je wil letten op roestplekken dan zijn alle "hoeken" belangrijk zoals:
- Onder reservewiel,
- in de hoekjes naast de motor,
- de dorpels aan de deuren,
- ...
Daar heb ik vooral op gelet bij mijn kever (1958). Je kan natuurlijk ook altijd testen of de electronica werkt zoals licht, pinkers, remlicht, binnenverlichting, ...
Een testrit doet natuurlijk wonderen! Als het mag ook zeker zelf rijden ! Dan weet je meteen hoe de kever aanvoelt en hoe hij reageert. _________________ #AircooledJunkies |
|
Naar boven |
|
|
postmeester
Geregistreerd op: 14-10-2011 Berichten: 34
Woonplaats: Deinze
|
Geplaatst: Za Apr 12, 2014 4:20 pm Onderwerp: |
|
|
Heeft de motor wel ooit goed gedraaid? Dubbele Webers en andere nokkenas betekent iets meer dan even afregelen, juiste sproeiers ? Het is zeer belangrijk dat beide carbs synchroon werken, anders krijg je dat er twee cilinders rijker of armer lopen en die gaan dan hoger in temp, ... Ontsteking op tijd? Verdeler met of zonder vacuumvervroeging? En verdiep u eens in de kever zoals hier bvb http://www.oldbug.com/general.htm.
En troost u, als niet-kenner (zoals ik ook nog steeds ben) is het belangrijk bij de eerste aankoop niet te veel geld uit te geven, het is maar na de koop dat je begint te zien wat er mis is en begin je de fouten te ontdekken.
Het belangrijkste is dat je het leerproces van de vorige eigenaar niet betaald. _________________ NULLUM MAGNUM INGENIUM SINE MIXTURA DEMENTIAE FUIT |
|
Naar boven |
|
|
VDoubleU Flat4Free Groentje
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 2-4-2014 Berichten: 56
Woonplaats: Westerlo
|
Geplaatst: Za Apr 12, 2014 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
postmeester schreef: | Heeft de motor wel ooit goed gedraaid? Dubbele Webers en andere nokkenas betekent iets meer dan even afregelen, juiste sproeiers ? Het is zeer belangrijk dat beide carbs synchroon werken, anders krijg je dat er twee cilinders rijker of armer lopen en die gaan dan hoger in temp, ... Ontsteking op tijd? Verdeler met of zonder vacuumvervroeging? En verdiep u eens in de kever zoals hier bvb http://www.oldbug.com/general.htm.
En troost u, als niet-kenner (zoals ik ook nog steeds ben) is het belangrijk bij de eerste aankoop niet te veel geld uit te geven, het is maar na de koop dat je begint te zien wat er mis is en begin je de fouten te ontdekken.
Het belangrijkste is dat je het leerproces van de vorige eigenaar niet betaald. |
De persoon die eigenaar was voor de verkoper heeft de motor in een garage laten aanpassen, waar ze de webers en andere nokkenassen geïnstalleerd hebben dus ik hoop dat de rest van de benodigde componenten aanwezig zijn. Volgens de verkoper is de afregeling nodig doordat de auto een tijd stil gestaan heeft. Komende week hoop ik dat ik de kever eens kan gaan bekijken en dan zal ik de verkoper ook eens uithoren over wat hij over de motor te vertellen heeft. |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Zo Apr 13, 2014 6:36 am Onderwerp: |
|
|
een garage... indien het geen gespecialiseerde garage is geweest vrees ik dat die carbu's gewoon niet deftig afgesteld zijn geweest...
Sproeierbezettingen blijven hetzelfde hoor, of de auto nu stil gestaan heeft of niet...
Dipje kan ook zijn omdat er een verkeerde nokkenas inzit voor uw setup...
Hetgeen ik persoonlijk wel voorgehad heb is een kapotte benzinepomp. Op lage toeren reed de motor gewoon zoals anders, maar bij zware belasting (hoge toeren maken op autostrade, langere hellingen) begon hij terug te vallen. Achteraf bleek het membraan in de benzinepomp stuk te zijn waardoor de vlotterkamer leeg werd getrokken omdat deze niet snel genoeg gevuld werd...
Wat bedoel je met 'terugvallen'? Minder vermogen, of geen vermogen? _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|