www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:44 am
homologatie
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 10:35 am    Onderwerp: homologatie Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik heb me net één der laatste T1'tjes aangeschaft (geen Brazilian wel te verstaan). Nu loop ik met het idee om deze te laten homologeren. Alleen is het zo dat de originele motor niet in/bij de bus zit (motorcode H0 (1500) volgens thesamba terwijl er nu een motor bij zit met motorcode AE (1600!!)).

Ik heb hier al redelijk veel interessante info opgedaan en lees dat de bus volledig origineel moet staan. Daar heb ik dus al een probleem met de motor. Nu lees ik ook dat de mannen van de keuring/ DIV genoeg informatie hebben om na te gaan wat origineel is.
Nu vroeg ik me af waar die mannen die informatie vandaan halen? Van D'ieteren, thesamba, ssvc, baronvonkronken... Ik bedoel maar die kunnen toch niet van elke oldtimer ooit archieven hebben bijgehouden van hoe die erooit uitzag?

Om een lang verhaal kort te maken: maak ik kans om met de motor (AE) gehomologeerd te worden?
Ohja, misschien nog een vraagje: waar kan ik, buiten Nazareth, terecht voor ingevoerde wagens te keuren (bv. in W-vl => heb al een sgekeken op de site van km maar daar staat niets specifiek wie wat mag keuren).

Alle input, ervaringen zijn welkom!

Merci!!

JuSa
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
fire333
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 81
Geregistreerd op: 30-9-2005
Berichten: 268
Woonplaats: Herenthout

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 1:24 pm    Onderwerp: procedure Reageer met quote

Hoi,
bij mij zit er ook een AE motor in (lichte vracht) en is zo de gelijkvormigheidsprocedure doorlopen.
Ik heb wel aan de hand van het wolfsburg certificaat kunnen bewijzen dat er niet de originele motor inzat én dat deze motor in de bus zat al voor het transport van Amerika naar Europa.
zoek maar eens op ; http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=82776&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=procedure

Groeten Hans

_________________
** 911 3.2 / 356 L&B speedster **
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Hans,

Thanks. Jouw thread had ik al gelezen. Superinteressant & de lijdensweg mooi opgelijst Wink (en ook wel een beetje gedesillusioneerd door de wachttijden maar ik ga er toch voor proberen te gaan).
Het was trouwens de aanleiding van mijn vraag ook want ik heb dus niet zo een bewijs (staat niet op de title of zo). Zat dit bij de bus als je deze gekocht had of heb je deze via het VW automuseum opgevraagd? Deden ze bij FOD er niet moeilijk over aangezien AE een 1600 is terwijl splits (als ik me niet vergis) alleen met een 1500 als grootste motor zijn gebouwd of heb je je bus laten inschrijven als een 1600?

Hebben andere mensen ervaringen dat ze de bus/kever/karmann/... laten passeren zonder vragen te stellen naar de niet-originele motor?

Greetz,

Jürgen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Hans,

Thanks. Jouw thread had ik al gelezen. Superinteressant & de lijdensweg mooi opgelijst Wink (en ook wel een beetje gedesillusioneerd door de wachttijden maar ik ga er toch voor proberen te gaan).
Het was trouwens de aanleiding van mijn vraag ook want ik heb dus niet zo een bewijs (staat niet op de title of zo). Zat dit bij de bus als je deze gekocht had of heb je deze via het VW automuseum opgevraagd? Deden ze bij FOD er niet moeilijk over aangezien AE een 1600 is terwijl splits (als ik me niet vergis) alleen met een 1500 als grootste motor zijn gebouwd of heb je je bus laten inschrijven als een 1600?

Hebben andere mensen ervaringen dat ze de bus/kever/karmann/... laten passeren zonder vragen te stellen naar de niet-originele motor?

Greetz,

Jürgen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
fire333
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 81
Geregistreerd op: 30-9-2005
Berichten: 268
Woonplaats: Herenthout

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 7:11 pm    Onderwerp: certificaat Reageer met quote

Hey,
Zat niet bij de bus, alle nummers opgeschreven, vriendelijke brief ervan gemaakt met alle gegevens van uzelf,de bus en de gekende historiek gemaild naar : extern.christine.neefe@volkswagen.de (hopelijk klopt het nog, mss. wel te vinden met google).

Dat de motor niet de originele was, was al duidelijk via het certificaat.
Het grote probleem was dat de originele idd. een 1500cc is en die erin zat een 1600cc maar dat is dus aanvaard geweest. Misschien dat dit dé reden was dat alles zolang bleef aanslepen, in ieder geval ik heb het niet van hunzelf vernomen dat dat dé reden was.

Let wel, die gelijkvormigheidsprocedure was nodig omdat ik de bus op "dagelijkse" platen wilde zetten hé. Voor oldtimer is dit niet nodig, ik heb tijdens deze procedure nog met een oldtimerplaat rondgereden.

Hans

_________________
** 911 3.2 / 356 L&B speedster **
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Hans,

Als ik het goed begrijp had je het certificaat (50 euro) opgevraagd bij VW waarop stond dat de motor niet klopt bij het chassis. Daarop een mailtje naar Frau Neefe met een kleine uitleg en deze heeft een bijlage of iets dergelijk gemaakt aan het geboortecertificaat dat de AE geen probleem was. Correct? Wat bedoel je met gekende historiek?

Dat zou een mooie oplossing zijn.

Ik zou idd eerst oldtimer laten keuren en quasi direct de homologatie in gang laten zetten.

Greetz.

Jürgen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

van welk bouwjaar is uwe split ?
_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Beestje,

Modeljaar 67, gebouwd oktober 66.

Jürgen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dan kan je een motor inbouwen, wat je zelf wil, vermits je geen pvg nr hebt.
dat is wettelijk toegestaan, zelfs voor daily gebruik, kan je nagaan op de site van goca.

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 10:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beestje... moet de bus dan niet volledig origineel staan? Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat de mannen van de keuring/DIV over voldoende archieven (wat dit ook mag zijn en vanwaar ze dit ook halen) om te weten of een oldie al dan niet origineel staat. Anders betekent dit dan ook dat de bus kan IRS'en, schijfremmen steken.... Maar je hebt zeker een punt alleen weet ik niet zeker of de keuring/DIV dezelfde logica hanteren...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group