Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 10:35 am Onderwerp: homologatie |
|
|
Hallo iedereen,
Ik heb me net één der laatste T1'tjes aangeschaft (geen Brazilian wel te verstaan). Nu loop ik met het idee om deze te laten homologeren. Alleen is het zo dat de originele motor niet in/bij de bus zit (motorcode H0 (1500) volgens thesamba terwijl er nu een motor bij zit met motorcode AE (1600!!)).
Ik heb hier al redelijk veel interessante info opgedaan en lees dat de bus volledig origineel moet staan. Daar heb ik dus al een probleem met de motor. Nu lees ik ook dat de mannen van de keuring/ DIV genoeg informatie hebben om na te gaan wat origineel is.
Nu vroeg ik me af waar die mannen die informatie vandaan halen? Van D'ieteren, thesamba, ssvc, baronvonkronken... Ik bedoel maar die kunnen toch niet van elke oldtimer ooit archieven hebben bijgehouden van hoe die erooit uitzag?
Om een lang verhaal kort te maken: maak ik kans om met de motor (AE) gehomologeerd te worden?
Ohja, misschien nog een vraagje: waar kan ik, buiten Nazareth, terecht voor ingevoerde wagens te keuren (bv. in W-vl => heb al een sgekeken op de site van km maar daar staat niets specifiek wie wat mag keuren).
Alle input, ervaringen zijn welkom!
Merci!!
JuSa |
|
Naar boven |
|
|
fire333 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 81 Geregistreerd op: 30-9-2005 Berichten: 268
Woonplaats: Herenthout
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 1:24 pm Onderwerp: procedure |
|
|
Hoi,
bij mij zit er ook een AE motor in (lichte vracht) en is zo de gelijkvormigheidsprocedure doorlopen.
Ik heb wel aan de hand van het wolfsburg certificaat kunnen bewijzen dat er niet de originele motor inzat én dat deze motor in de bus zat al voor het transport van Amerika naar Europa.
zoek maar eens op ; http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=82776&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=procedure
Groeten Hans _________________ ** 911 3.2 / 356 L&B speedster ** |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 2:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Hans,
Thanks. Jouw thread had ik al gelezen. Superinteressant & de lijdensweg mooi opgelijst (en ook wel een beetje gedesillusioneerd door de wachttijden maar ik ga er toch voor proberen te gaan).
Het was trouwens de aanleiding van mijn vraag ook want ik heb dus niet zo een bewijs (staat niet op de title of zo). Zat dit bij de bus als je deze gekocht had of heb je deze via het VW automuseum opgevraagd? Deden ze bij FOD er niet moeilijk over aangezien AE een 1600 is terwijl splits (als ik me niet vergis) alleen met een 1500 als grootste motor zijn gebouwd of heb je je bus laten inschrijven als een 1600?
Hebben andere mensen ervaringen dat ze de bus/kever/karmann/... laten passeren zonder vragen te stellen naar de niet-originele motor?
Greetz,
Jürgen |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 2:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Hans,
Thanks. Jouw thread had ik al gelezen. Superinteressant & de lijdensweg mooi opgelijst (en ook wel een beetje gedesillusioneerd door de wachttijden maar ik ga er toch voor proberen te gaan).
Het was trouwens de aanleiding van mijn vraag ook want ik heb dus niet zo een bewijs (staat niet op de title of zo). Zat dit bij de bus als je deze gekocht had of heb je deze via het VW automuseum opgevraagd? Deden ze bij FOD er niet moeilijk over aangezien AE een 1600 is terwijl splits (als ik me niet vergis) alleen met een 1500 als grootste motor zijn gebouwd of heb je je bus laten inschrijven als een 1600?
Hebben andere mensen ervaringen dat ze de bus/kever/karmann/... laten passeren zonder vragen te stellen naar de niet-originele motor?
Greetz,
Jürgen |
|
Naar boven |
|
|
fire333 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 81 Geregistreerd op: 30-9-2005 Berichten: 268
Woonplaats: Herenthout
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 7:11 pm Onderwerp: certificaat |
|
|
Hey,
Zat niet bij de bus, alle nummers opgeschreven, vriendelijke brief ervan gemaakt met alle gegevens van uzelf,de bus en de gekende historiek gemaild naar : extern.christine.neefe@volkswagen.de (hopelijk klopt het nog, mss. wel te vinden met google).
Dat de motor niet de originele was, was al duidelijk via het certificaat.
Het grote probleem was dat de originele idd. een 1500cc is en die erin zat een 1600cc maar dat is dus aanvaard geweest. Misschien dat dit dé reden was dat alles zolang bleef aanslepen, in ieder geval ik heb het niet van hunzelf vernomen dat dat dé reden was.
Let wel, die gelijkvormigheidsprocedure was nodig omdat ik de bus op "dagelijkse" platen wilde zetten hé. Voor oldtimer is dit niet nodig, ik heb tijdens deze procedure nog met een oldtimerplaat rondgereden.
Hans _________________ ** 911 3.2 / 356 L&B speedster ** |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Ma Apr 21, 2014 8:42 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Hans,
Als ik het goed begrijp had je het certificaat (50 euro) opgevraagd bij VW waarop stond dat de motor niet klopt bij het chassis. Daarop een mailtje naar Frau Neefe met een kleine uitleg en deze heeft een bijlage of iets dergelijk gemaakt aan het geboortecertificaat dat de AE geen probleem was. Correct? Wat bedoel je met gekende historiek?
Dat zou een mooie oplossing zijn.
Ik zou idd eerst oldtimer laten keuren en quasi direct de homologatie in gang laten zetten.
Greetz.
Jürgen |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2014 6:18 pm Onderwerp: |
|
|
van welk bouwjaar is uwe split ? _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2014 7:34 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Beestje,
Modeljaar 67, gebouwd oktober 66.
Jürgen |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2014 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
dan kan je een motor inbouwen, wat je zelf wil, vermits je geen pvg nr hebt.
dat is wettelijk toegestaan, zelfs voor daily gebruik, kan je nagaan op de site van goca. _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Di Apr 22, 2014 10:03 pm Onderwerp: |
|
|
Beestje... moet de bus dan niet volledig origineel staan? Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat de mannen van de keuring/DIV over voldoende archieven (wat dit ook mag zijn en vanwaar ze dit ook halen) om te weten of een oldie al dan niet origineel staat. Anders betekent dit dan ook dat de bus kan IRS'en, schijfremmen steken.... Maar je hebt zeker een punt alleen weet ik niet zeker of de keuring/DIV dezelfde logica hanteren... |
|
Naar boven |
|
|
|
|