www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 8:55 am
homologatie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 4:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
moet de bus dan niet volledig origineel staan?


wel dat weet ik niet, voor dagelijkse keuring niet, alles wat je veranderd en toegelaten is, komt dan op je tuning raport.

als je weet naar welk keuringstation je gaat, kan je ofwel is bellen of tot daar rijden.
dan kan je uw vragen stellen aan de chef. dan sta je al een stap verder.

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
pietabroodje




Geregistreerd op: 14-2-2012
Berichten: 60
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 2:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga binnenkort met de bus een dagelijkse keuring ondergaan Smile er komt een 2 l motor in en een klein beetje verlaagd . Voor de rest bijna origineel ... Ik twijfel om nog schijven te steken voor de homologatie... Ik denk dat ik het ga proberen met maar ik wacht nog op de motor .... Als die klaar is bekijk ik de schijven en zijn we naar de keuring.

Ik hoop rond augustus zeker klaar te zijn maar dat was vroeger juni... Er is steeds meer werk of wachttijden die je zelf wil Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Friedbusser
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 85
Geregistreerd op: 26-6-2004
Berichten: 437
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Zo Mei 18, 2014 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ge uw bus wilt laten homologeren gaat ge de specificaties van de wagen moeten meebrengen naar de keuring.
Die kun je bekomen bij Frau Neefe. Op de keuring gaan ze alle maten nagaan die daarop voorkomen. Die moeten wel conform de specificaties zijn.
Een motorcode kennen ze daar niet op de keuring, of het nu een dubbel of-enkelpoorts is, daar kennen ze niets van. Al de rest moet wel origineel zijn.
Dus schijfremmen, vergeet het maar....

Fried.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
pietabroodje




Geregistreerd op: 14-2-2012
Berichten: 60
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2014 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had gebeld een hele tijd geleden naar de keur meester van de homologatie en ik moest niks speciaal meedoen.... Er wordt zoveel gezegd en gedaan ... Hopelijk lukt het me met schijven want ik heb gehoord dat dit ook al gelukt is bij mensen met een bus Smile t1 !

Horen of zeker zijn is spijtig genoeg nog iets anders...
Daarom zeg ik ik ga het proberen , anders steek ik de trommels er op en na de keuring steek ik de schijven en probeer ik bij een eerste keuring met de schijven.... We zullen zien en hopelijk is de bus snel klaar Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pieter.vc



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 14
Woonplaats: assenede

BerichtGeplaatst: Wo Mei 21, 2014 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

van voor 1967 is er geen pvg van geen enkel voertuig dus kunnen ze dat niet nagaan, trouwens in het buitenland zijn er zoveel auto's met een andere motor erin dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg. ik heb ook net een homologatieprocedure achter de rug, in mijn bus ligt er een 1200 maar niet meer de originele, het origineel staan heeft vooral zijn weerslag op de ophanging etc, bvb dat de wielkasten niet verbreed zijn of veel verlaagd, dat de gordels (als die er al waren) erop zitten en dat de ramen keurmerken hebben, zorg er ook voor dat jou km teller in km is ipv miles anders mag je ook de baan niet op, dit mag je dan wel weer veranderen... en ook 4 gelijke banden met zelfde profiel maat en merk zijn een goed idee


wat de remmen betreft als je voor homologatie gaat neem dan werkgerief mee want je moet ter plaatse jouw achterwiel kunnen demonteren zodat ze de diameter van uw remschoenen en zo kunnen opmeten, waarvoor dat goed is mag joost weten maar tis zo, dus zet alles maar wat los op voorhand dan heb je daar zeker geen problemen mee anders mag je terugkeren, ook als er origineel trommels op zaten mag je dit niet upgraden naar schijven of gevlochten remflexibels en zo, dat mag niet omdat ze dan niet kunnen zien of deze lekt of niet.

dus int kort, zorg er gewoon voor dat de bus niet eruit ziet als iets wat je van de schroothoop hebt gehaald, maar zorg voor een zuivere carrosserie zonder roest (builen zijn geen probleem) en een origineel uitziende blok (dus geen dubbele webers en dat soort zaken) en kijk alles na van mechaniek en electro want alles is zoals op een gewone keuring, alleen moet je meer gaan en controleren ze op meer punten...en dan vallen die mannen echt goed mee en het belangrijkste wat je moet hebben is GEDULD, want mijn procedure heeft zo'n kleine 3 jaar geduurd vooraleer ik kon rijden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pietabroodje




Geregistreerd op: 14-2-2012
Berichten: 60
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Wo Mei 21, 2014 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey pieter.

Is jouw bus van voor 67. ?
Zoals gezegd bij geen pvg kan er ook niet gecontroleerd worden of er schijven op stonden of niet .... Dus ik hoop mensen te ontmoeten die geprobeerd hebben met schijven.

Er staat op men bus nu reeds irs en deze moet er normaal zonder probl ook doorgeraken .
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pieter.vc



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 14
Woonplaats: assenede

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

neen tis enen van 59, maar hij heeft gedropte spindels en dei zijn zo op de homogatie gegaan, schijven heb ik geen ervaring mee maar toen ik in nazareth was voor die homologatiekeuring heeft dienen mens mij dat wel volledig uit de doeken gedaan van waar ze eigenlijk op letten. er was toen ook iemand toevallig van het ministerie die dag en tkomt er gewoon op neer dat die mannen niet alles kunnen weten van alle auto's maar ze wel letten op nummers die in de ruiten etc ingeslagen zijn. dus als je bvb daar toekomt en ze zetten u boven de put en uw achterassen zijn volledig versteld etc en er zitten daar 4 pots geventileerde schijven op dan vermoed ik dat ze snel zullen zeggen van jamaar dit was zo niet toen hij uit de fabriek kwam... net zoals vroeger als je met een getunede wagen op de keuring kwam...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pietabroodje




Geregistreerd op: 14-2-2012
Berichten: 60
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2014 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop je binnen de. X aantal tijd goed nieuws te kunnen melden.
Het is een totaal renovatie en de bus zal er strak uitzien Smile hopelijk lukt het..

Wie niet waagt niet ... , ik denk dat er ook een kwestie van geluk moet bijzitten Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2010
Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk

BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2014 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan toch geen probleem zijn als ge origineel schijfremmen hebt?

Mijne is van 66, vooraan schijfremmen en dat staat zwart op wit in de handleiding ook zo beschreven.

_________________
Lichten afstellen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Friedbusser
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 85
Geregistreerd op: 26-6-2004
Berichten: 437
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Schijfremmen was toch pas vanaf begin jaren 70' op de t2? Die handleiding ga de toch eens moeten laten zien.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group