www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 1:13 pm
VW Kever 1970 front slammed
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

emiel10 schreef:
Volgens kenteken is het toch echt een 1970 kever. (6-8-1970 om precies te zijn) Origineel Nederlands. Wat er in de tussentijd allemaal mee gebeurd is geen idee...



Als dat een 1970-er is dan heet ik Jan Smit!
Overduidelijk een later model waar andere nummers zijn ingeslagen...

Pinkers in bumper, interieur, achterlichten, stoelrails op chassis, kunststof dashboard, etc...: allemaal bewijzen van een later model Cool

Toch wel een mooie kever, bouwjaar maakt geen zak uit, zolang je je er maar plezier mee maakt!

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VBK
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 6-5-2012
Berichten: 346
Woonplaats: Ramsel

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

al is ie nu van 2036 Rolling Eyes geniet van je kever Wink
leuke kever trouwens!

_________________
marineblauwe spaarkever '71 (in resto)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2014 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dankje, van het weekend nog wat kleine dingen gedaan, allereerste de nieuwe bekleding besteld voor het interieur. Kunnen we daar volgend weekend mee aan de slag.

Eerst de koffer op het dakrek vervangen, die was door wat regenbuitjes helemaal vergaan. Had van mijn opa nog een oude gereedschapskist staan dus die erop gemaakt, kunnen ook nog wat spullen in mocht dat nodig zijn:



Daarna de radio wat netter gemaakt, iemand heeft ooit een stuk uit het dashboard gesneden om een of andere reden, zo zag het eruit in elk geval:



Dus maar een afdekplaatje gemaakt uit aluminium dat het er wat netter afgewerkt uitziet, het resultaat valt me niks tegen (de radio doet het overigens niet maar wou geen moderne radio in het dashboard, deze is onder het handschoenenvakje gemonteerd:



Kwam in de kist ook nog een mooi stukje handgedraaid houtwerkje tegen, dit maar gebruikt om de lelijke carbonlook versnellingspook te vervangen onder de noemen van nostalgie



Heb 2 weken geleden ook nog een hoedeplank gemaakt met een paar speakers erin. Deze heb ik voorlopig even bekleed met een laken welke we in Peru gekocht hebben. Op termijn wordt dit wellicht nog vervangen voor postzakken bekleding, net als de deurpanelen (op de foto ligt het er overigens nog los op).



Hierna de kofferbak maar eens grondig schoongemaakt. Hier heb ik nog nooit wat aan gedaan, en toen ik de radio aan het aansluiten was en nog wat electronica dingen aan het doen was viel het me op dat het toch wel erg ranzig was allemaal, dus maar (voorzichtig) met een sopje schoongemaakt.

kofferbak voor:



Kofferbak na:





Wielbak voor:



Wielbak na:


Totaaloverzichtje:


En weer met de bekleding erin:



Zal nog een paar goede foto's proberen te maken van de nieuwe velgen, maar heb een tekort aan daglicht op een dag, is 's avonds al donker als ik thuis ben. Very Happy Very Happy

_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Do Nov 20, 2014 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren een pakket binnen gekregen met een nieuwe interieurset en een nieuwe mattenset. De vorige was echt heel erg slecht en brokkelde op meerdere plaatsen af. Daarbij vind ik het zwarte ook een stuk mooier dan het grijze was er eerst inzat. Het was een avond werk en een hoop gepiel in allemaal kleine hoekjes maar het zit erin en het resultaat en de pasvorm valt me alles mee:

Begin van de avond:


Aantal uren verder:
einde van de avond (hangt nog wat spuitnevel in de lucht Laughing )


_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2014 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend wat fatsoenlijke foto's gemaakt met de "nieuwe" velgen.

Voor mag het nog wat lager maar dan moet ik toch echt opzoek naar een versmalde verstelbare as. Wellicht volgend jaar. Afgelopen weekend nog 2 spatborden opgepikt me kerkraamachterlichten, vind ik een stuk beter staan dan de olifantenpoten.

Voor nu staat de keef er zo bij:







_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 8:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels weer wat verder. De juiste spatborden achter geplaatst met kerkraamachterlichten, USA bumpers gestoken en air op de vooras met een verstelbare 2"versmalde vooras.

Achter is de kever nog een tandje gezakt. Voor de achterbumper zijn nog andere bumpersteunen onderweg zodat deze lager komt te hangen. Verder nog wat kleine dingen afwerken en dan is de kever klaar voor SPA over 2 weken.






_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
andy van der jeught
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2004
Berichten: 6449
Woonplaats: Denderbelle

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie kever, enkel die us bumpers vind ik wat misstaan
_________________
kever '74 project:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=107103
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
germanaaizer
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 18-5-2013
Berichten: 297
Woonplaats: witgoor,dessel

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

ferme kever idd! geniet er maar van Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Lnnrt
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 6-2-2014
Berichten: 279
Woonplaats: Hechtel

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi ding! Als die achter bumper wat lager hangt gaat dat veel beter staan denk ik. Enjoy !
_________________
#AircooledJunkies
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Michielvw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-6-2013
Berichten: 921
Woonplaats: Vliermaalroot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lnnrt schreef:
Mooi ding! Als die achter bumper wat lager hangt gaat dat veel beter staan denk ik. Enjoy !


bumpersteunen om de bumper lager te laten hangen

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=3821& ( achterzijde )
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=3820& ( voorzijde )
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group