www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 5:49 am
Elektrische ontsteking
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Steve-0
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 2-9-2014
Berichten: 18
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 7:22 pm    Onderwerp: Elektrische ontsteking Reageer met quote

Iemand ervaring met een elektrische stroomverdeler?
Zoja welk merk? 123 of 009 of een ander en welke bobijn moet ik erbij kopen?
Alle info is welkom
Grtz


Laatst aangepast door Steve-0 op Za Nov 15, 2014 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

?? ik vermoed dat je electronische ontsteking bedoeld?
compufire is een deftig merk, werkt in principe met elke bobijn, maar beste is een 'heavy duty' bobijn (blauwe originele bosh, die van compufire zelf; etc)

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
baskeheurs



Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 7-7-2009
Berichten: 80
Woonplaats: Stabroek

BerichtGeplaatst: Za Nov 15, 2014 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pertronix en compufire werken zeer goed.
deze vervangen uw contactpunten.

een 123 heb ik geen ervaring mee,maar lijkt me ook een goei systeem.
de 123 tune kan je zelf uw curves insteken naart schijnt.
ik overweeg deze ook te gaan gebruiken gezien deze een boost retard functie heeft.

hopelijk heb je aan deze info iets.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
majortom
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 15-8-2005
Berichten: 292
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een 123 in combinatie met een pertronix flame thrower bobine op mijn 1911cc type 4 en deze werken perfect.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

curves zelf instellen is enkel voor de gevorderden! Uit de vraagstelling maak ik op dat de persoon in kwestie geen ervaring heeft om zelf curves te beginnen bepalen. Bovendien zijn instelbare curves enkel rendabel voor zeer ver getunede motoren, iets waar 90% van dit forum dus niets mee is. Bovendien kan een slechte curve op je motor er zelfs voor zorgen dat je schade rijdt... dus indien geen kennis: afblijven!
_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
boomycar
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 28-12-2007
Berichten: 209
Woonplaats: kluisbergen

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ikzelf heb de pertronix steken ter vervanging van de contactpunten op mn 1835cc
kben er zeer tevreden van,reageerd veel directer op het gaspedaal en draait veel zuiverder.

_________________
VW KEVER 1303cabrio 1974 1835cc
Golf 1 cabrio ,daily car
VW T4 Caravelle gezinswagen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
64 Notch
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 10-7-2004
Berichten: 474
Woonplaats: Hoek / Nederland

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Petronix en Compu fire zijn beiden goed, maar erg aan de prijs. Voor ongeveer de helft kan je hier slagen.
_________________
Met Luchtgekoelde Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
baskeheurs



Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 7-7-2009
Berichten: 80
Woonplaats: Stabroek

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vintage_point schreef:
curves zelf instellen is enkel voor de gevorderden! Uit de vraagstelling maak ik op dat de persoon in kwestie geen ervaring heeft om zelf curves te beginnen bepalen. Bovendien zijn instelbare curves enkel rendabel voor zeer ver getunede motoren, iets waar 90% van dit forum dus niets mee is. Bovendien kan een slechte curve op je motor er zelfs voor zorgen dat je schade rijdt... dus indien geen kennis: afblijven!


volledig mee eens.

Voor mijn geval is dit wel nodig om instellingen te kunnen doen.

zonder turbodruk wil ik graag een "gewone" delco,en bij druk moet deze dan de onsteking verlaten,dus de boost retard.

Sorry voor de hi-jack.

Wou maar bedoelen dat er veel mogelijkheden mee zijn.
indien je motor getuned is kan je er wel voordeel mee doen,maar zoals boven gezegd,weetwaar je mee bezig bent.

Grtz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Steve-0
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 2-9-2014
Berichten: 18
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Neen hij is niet opgedreven ofzo, is een gewone 1600 maar de delco is aan vervanging toe ( moeilijk starten, zowel koud als warm, reageert niet snel als ik op de gas druk) daarom dacht ik aan een 123 met vacuümvervroeging. En dan ook direct de bobijn te vervangen. Wil gewoon degelijk materiaal voor mijn karmann, daarom dat ik jullie mening vroeg.
Grtz steve
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Peter_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 20-11-2012
Berichten: 1114
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steve-0 schreef:
Neen hij is niet opgedreven ofzo, is een gewone 1600 maar de delco is aan vervanging toe ( moeilijk starten, zowel koud als warm, reageert niet snel als ik op de gas druk) daarom dacht ik aan een 123 met vacuümvervroeging. En dan ook direct de bobijn te vervangen. Wil gewoon degelijk materiaal voor mijn karmann, daarom dat ik jullie mening vroeg.
Grtz steve


Gevaarlijk om zomaar onderdelen te gaan vervangen zonder de oorzaak van uw probleem te kennen (moeilijk starten), en dus eigenlijk wat gaan gissen... Confused

_________________
VW Karmann Ghia T14 '63 Bare Metal
VW Kupla Finse Dickholmer '64 Panama Beige (Sold)
VW Bubbla Zweedse '54 ovaal L41 zwart
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group