Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Steve-0 Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 2-9-2014 Berichten: 18
Woonplaats: Aalst
|
Geplaatst: Za Nov 15, 2014 7:22 pm Onderwerp: Elektrische ontsteking |
|
|
Iemand ervaring met een elektrische stroomverdeler?
Zoja welk merk? 123 of 009 of een ander en welke bobijn moet ik erbij kopen?
Alle info is welkom
Grtz
Laatst aangepast door Steve-0 op Za Nov 15, 2014 8:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Za Nov 15, 2014 7:49 pm Onderwerp: |
|
|
?? ik vermoed dat je electronische ontsteking bedoeld?
compufire is een deftig merk, werkt in principe met elke bobijn, maar beste is een 'heavy duty' bobijn (blauwe originele bosh, die van compufire zelf; etc) _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
baskeheurs
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 80
Woonplaats: Stabroek
|
Geplaatst: Za Nov 15, 2014 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
Pertronix en compufire werken zeer goed.
deze vervangen uw contactpunten.
een 123 heb ik geen ervaring mee,maar lijkt me ook een goei systeem.
de 123 tune kan je zelf uw curves insteken naart schijnt.
ik overweeg deze ook te gaan gebruiken gezien deze een boost retard functie heeft.
hopelijk heb je aan deze info iets. |
|
Naar boven |
|
|
majortom Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 15-8-2005 Berichten: 292
Woonplaats: Oudenburg
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 8:28 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 123 in combinatie met een pertronix flame thrower bobine op mijn 1911cc type 4 en deze werken perfect. |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 3:20 pm Onderwerp: |
|
|
curves zelf instellen is enkel voor de gevorderden! Uit de vraagstelling maak ik op dat de persoon in kwestie geen ervaring heeft om zelf curves te beginnen bepalen. Bovendien zijn instelbare curves enkel rendabel voor zeer ver getunede motoren, iets waar 90% van dit forum dus niets mee is. Bovendien kan een slechte curve op je motor er zelfs voor zorgen dat je schade rijdt... dus indien geen kennis: afblijven! _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
boomycar Flat4Free Rakker
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 28-12-2007 Berichten: 209
Woonplaats: kluisbergen
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 4:36 pm Onderwerp: |
|
|
ikzelf heb de pertronix steken ter vervanging van de contactpunten op mn 1835cc
kben er zeer tevreden van,reageerd veel directer op het gaspedaal en draait veel zuiverder. _________________ VW KEVER 1303cabrio 1974 1835cc
Golf 1 cabrio ,daily car
VW T4 Caravelle gezinswagen. |
|
Naar boven |
|
|
64 Notch Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 10-7-2004 Berichten: 474
Woonplaats: Hoek / Nederland
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 4:41 pm Onderwerp: |
|
|
Petronix en Compu fire zijn beiden goed, maar erg aan de prijs. Voor ongeveer de helft kan je hier slagen. _________________ Met Luchtgekoelde Groeten |
|
Naar boven |
|
|
baskeheurs
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 7-7-2009 Berichten: 80
Woonplaats: Stabroek
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 5:15 pm Onderwerp: |
|
|
Vintage_point schreef: | curves zelf instellen is enkel voor de gevorderden! Uit de vraagstelling maak ik op dat de persoon in kwestie geen ervaring heeft om zelf curves te beginnen bepalen. Bovendien zijn instelbare curves enkel rendabel voor zeer ver getunede motoren, iets waar 90% van dit forum dus niets mee is. Bovendien kan een slechte curve op je motor er zelfs voor zorgen dat je schade rijdt... dus indien geen kennis: afblijven! |
volledig mee eens.
Voor mijn geval is dit wel nodig om instellingen te kunnen doen.
zonder turbodruk wil ik graag een "gewone" delco,en bij druk moet deze dan de onsteking verlaten,dus de boost retard.
Sorry voor de hi-jack.
Wou maar bedoelen dat er veel mogelijkheden mee zijn.
indien je motor getuned is kan je er wel voordeel mee doen,maar zoals boven gezegd,weetwaar je mee bezig bent.
Grtz |
|
Naar boven |
|
|
Steve-0 Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 2-9-2014 Berichten: 18
Woonplaats: Aalst
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 5:37 pm Onderwerp: |
|
|
Neen hij is niet opgedreven ofzo, is een gewone 1600 maar de delco is aan vervanging toe ( moeilijk starten, zowel koud als warm, reageert niet snel als ik op de gas druk) daarom dacht ik aan een 123 met vacuümvervroeging. En dan ook direct de bobijn te vervangen. Wil gewoon degelijk materiaal voor mijn karmann, daarom dat ik jullie mening vroeg.
Grtz steve |
|
Naar boven |
|
|
Peter_ Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 20-11-2012 Berichten: 1114
Woonplaats: Brugge
|
Geplaatst: Zo Nov 16, 2014 6:58 pm Onderwerp: |
|
|
Steve-0 schreef: | Neen hij is niet opgedreven ofzo, is een gewone 1600 maar de delco is aan vervanging toe ( moeilijk starten, zowel koud als warm, reageert niet snel als ik op de gas druk) daarom dacht ik aan een 123 met vacuümvervroeging. En dan ook direct de bobijn te vervangen. Wil gewoon degelijk materiaal voor mijn karmann, daarom dat ik jullie mening vroeg.
Grtz steve |
Gevaarlijk om zomaar onderdelen te gaan vervangen zonder de oorzaak van uw probleem te kennen (moeilijk starten), en dus eigenlijk wat gaan gissen... _________________ VW Karmann Ghia T14 '63 Bare Metal
VW Kupla Finse Dickholmer '64 Panama Beige (Sold)
VW Bubbla Zweedse '54 ovaal L41 zwart |
|
Naar boven |
|
|
|
|