Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Karlo Flat4Free Groentje
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 14-6-2012 Berichten: 4
Woonplaats: Waregem
|
Geplaatst: Di Feb 03, 2015 4:20 pm Onderwerp: cabrio oldtimerkeuring |
|
|
Hallo,
Ik heb net een 1302 kever project af om meetings mee rond te rijden. Het gaat een cabrio die van origine geen cabrio is, sommige noemen dit een speedster andere dan weer niet.
Ik wil hem met cabriopapieren door de keuring krijgen, maar volgens de meeste keuring instanties moet de wagen 100% in originele staat verkeren.
Behalve de polyesterkit aan de achterbank staat deze kever 100% origineel.
Het is volwaardige 4 zitter.
Het softdak wordt in model gehouden door een metalen balk, waarvan dit eigenmakelij was van de vorige eigenaar, dus dat laat ik achterwege.
Als ik mijn softdak niet op monteer en zo de keuring binnen rijdt, aan wat mag ik me dat verwachten?
Ik vraag me trouwens af of een cabriodak dicht moet kunnen op de keuring, anderzijds zeg ik dat het originele dak in onherstelbare staat was.
Ik begrijp dat het ombouwen van wagens moest gelimiteerd worden, maar een 0 tolerantie is weer het andere uiterste.
Iemand met dergelijke situatie feilloos door de keuring geraakt of hoe je dit omzeilt? |
|
Naar boven |
|
|
Novaman
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 27-1-2011 Berichten: 126
Woonplaats: stekene
|
Geplaatst: Di Feb 03, 2015 5:51 pm Onderwerp: |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
001-SEB
Geregistreerd op: 14-3-2010 Berichten: 88
Woonplaats: Vlaams-Brabant
|
Geplaatst: Di Feb 03, 2015 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
Toch niet eentje die recent te koop stond op een veilingsite?
Na mijn opmerking hebben ze daar bij gezet: 'enkel voor export of onderdelen' _________________
|
|
Naar boven |
|
|
bug1 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 85 Geregistreerd op: 28-3-2006 Berichten: 545
Woonplaats: brecht
|
Geplaatst: Di Feb 03, 2015 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
probleem zeker |
|
Naar boven |
|
|
VintageSpeed Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 14-7-2005 Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 12:33 am Onderwerp: |
|
|
zelfbouwcabrio's zijn verboden. Je mag zelf geen structurele delen verwijderen. Originele Karmann cabrio's hebben andere (sterkere) kokerbalken, je moet maar eens een deur van een echte kever cabrio openen,dan zie je het zo.
Zonder het dak verlies je veel chassissterkte en kan deze kraken, meestal op de hoek onderaan aan de deurstijl.
De meeste speedsters hebben dan ook van die hockeyvormige verstevigingsbalken onder het chassis gelast, in de uitsparing achter de bevestigingen.
De vraag die je kan stellen is natuurlijk of ze het gaan zien, en als je geluk hebt kennen ze er niks van, maar de kans is gewoon heel klein... _________________ 62rag & 65split |
|
Naar boven |
|
|
Karlo Flat4Free Groentje
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 14-6-2012 Berichten: 4
Woonplaats: Waregem
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:35 am Onderwerp: |
|
|
Deze cabrio heb ik al 6 jaar in mijn bezit, als ik me niet vergis kon je toen met een speedster nog door de keuring. De wagen was deels afwerkt qua carrosserie.
Wat een originele Karmann cabrio versteviging betreft, is dit indertijd exact nagemaakt. Als kenner kan je zien dat de voorruit koker vlak loopt op de bovenzijde, bij een kit is dit mee afgerond als een gewone kever.
Ik heb nog een karmann cabrio in opbouw staan, maar even de kas veranderen op dit chassis te plaatsen is mogelijk, maar wel tijdrovend om eventjes langs de keuring te passeren en de kassen terug te wisselen.
Dit is mijn backup plan.
Hockeyvormige verstevigingsbalken onder het chassis heb ik nog gezien( hoe ziet dit eruit?, maar dit valt dan meteen op als ze de wagen op de brug zetten toch?
Ik heb wel een frontlipje hangen en een spoilerke op de motorkap dat zal dus ook niet goed zijn voor de mannen van de keuring.
Als ik er een originele kas op zet, zit ik nog met een 1300Ab motor die eigenlijk een 1500 moet zijn. Of wordt de motorcodes niet gecontroleerd?
Anderzijds wacht ik tot mijn karmann klaar is om hem 2 keer aan te bieden bij de keuring met een verschillend chassis nummerplaat.
Ik kan toch moeilijk deze kas bij de schroothoop gooien. |
|
Naar boven |
|
|
wr426f
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 20-10-2007 Berichten: 203
Woonplaats: aalter
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 12:54 pm Onderwerp: |
|
|
er is sprake van om om de 3jr naar de keuring te moeten, laat ons nu zeggen dat dit in de toekomst zo wordt.. (en ze worden alsmaar strenger)dan ga je sowiewo een probleem krijgen vrees ik !! |
|
Naar boven |
|
|
Balemans Benny Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 1-8-2004 Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 7:51 pm Onderwerp: |
|
|
Binnenkort via Holland apk doen. _________________ vw 1300 '72
vw 1303s cabrio |
|
Naar boven |
|
|
Allardy Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 12-11-2013 Berichten: 38
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 8:28 pm Onderwerp: |
|
|
Bij mij is motorcode niet gecontroleerd.
(Erembodegem) |
|
Naar boven |
|
|
Karlo Flat4Free Groentje
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 14-6-2012 Berichten: 4
Woonplaats: Waregem
|
Geplaatst: Wo Feb 04, 2015 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Balemans Benny schreef: | Binnenkort via Holland apk doen. | Wat mag ik me daar bij voorstellen? Je wagen laten keuren in Nederland en zonder administratieve rompslomp in Belgiƫ rondrijden?
Van de 3 jaarlijkse keuring heb ik ook al horen waaien, als dit dan ook voor reeds oldtimer gekeurde voertuigen ook moeten gebeuren. Zal ik niet de enig pineut zijn.
De nieuwe wetgeving bevooroordeeld de youngtimer. Ik zie dagelijk youngtimers gebruikt worden voor woon-werk verkeer, terwijl het niet mag.
Met een oldie van 40 jaar en meer zie ik me niet naar het zuiden van Frankrijk te gaan rijden om even zorgeloos op vakantie te gaan, terwijl het nu perfect mag. Van mij was de oude wetgeving beter dan de nieuwe.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|