www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 4:07 pm
VW Kever 1970 front slammed
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Do Nov 13, 2014 11:54 am    Onderwerp: VW Kever 1970 front slammed Reageer met quote

Zal me hier ook eens netjes voorstellen. Ik ben Emiel en kom uit Limburg-NL en heb met de vriendin samen een kever sinds 5,5 jaar. De eerste jaren was het de daily voor de vriendin, totdat ze toch wel veel km's ging maken voor het werk, toen een andere auto gekocht als daily en de kever als hobbyproject in de garage gezet. Hierbij is hij een beetje verwaarloosd gedurende 2 jaar. Vorig jaar hebben we besloten de kever toch weer APK te keuren en weer de weg op te krijgen.

De kever hebben we zo gekocht:


Allereerst een rekje achterop gezet en een jaartalbordje erbij:


Zo eigenlijk 3 jaar rondgereden en toen wat kleine dingen gedaan, velgen zwart gemaakt en een dakrek gekocht:




Hierna is de kever eigenlijk de in de garage beland. Hiervoor wel nog alle remmen vervangen, nieuwe blokken en remcilinders. De hoofdremcilinder hebben we hierbij ook gereviseerd.

_________________
VW Kever 1970


Laatst aangepast door emiel10 op Wo Jul 15, 2015 8:46 am, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Do Nov 13, 2014 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na 2 jaar dus de kever weer uit de garage gehaald. Inmiddels was de accu overleden en liep de kever niet meer dan alleen stationair. Dit bleek uiteindelijk een kapotte condensator te zijn dus uiteindelijk weer redelijk goedkoop de weg op. De APK viel wat duurder uit omdat er wat laswerk aan de auto was. Hierna maar besloten de garage beter te isoleren want alleen aan de kant van de kantelpoort was er wat schade door optrekkend vocht.

Toen de kever uiteindelijk weer op de weg was en na de meeting in Ninove besloten de kever wat te verlagen en wat andere dingen aan te passen.

Allereerst dropped spindels aangekocht en gemonteerd:

voor:


en na:


Omdat de voorbanden aanlopen na verlagen en de banden toch ver versleten waren besloten om smartbanden te monteren. Voor wat extra verlaging heb ik nog een betontegel voorin gelegd Laughing Tevens ligt de kever hierdoor wat stabieler. Achter heb ik de kever een tandje verlaagd.

Toen ik toch bezig was heb ik de koplampen beplakt met gele koplampfolie en de achterlichten volledig rood gemaakt. Op termijn wil ik de spatborden achter vervangen voor het oudere type met de kerkraamachterlichten, die vind ik een stuk mooier. Zo stond de kever er toen bij:"




Afgelopen week een setje velgen gekocht met 4.5J voorvelgen en 5.5J achtervelgen zodat de wielkast wat mooier gevuld is. Deze opnieuw zwart gemaakt voor het plaatsen:


En gisteravond geplaatst, moet alleen overdag nog een keer fatsoenlijke foto's maken. Voorlopig is hij zo even klaar voor 2015. Ik heb wel nog een oude gereedschapskist die op het dakrek komt ipv het koffer, dat heeft de beste tijd wel gehad door wat regenbuitjes.




_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Do Nov 13, 2014 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nu bezig met het interieur. De rugleuning van de bestuurdersstoel was beschadigd dus die moest vervangen worden, deze was niet meer zo best:


Na vervanging ziet het er een stuk beter uit:


Verder alle bekleding eruit getrokken en de boel goed roestvrij gemaakt met een staalborstel en daarna weer in de tectiel gezet:



Nu ben ik opzoek naar een nieuwe tapijtset, weet iemand zo welk van onderstaande 2 ik moet hebben. Bouwjaar van de kever is 1970, maar volgens mij is de koets wat jonger:

Deze is voor 1970:
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group=&subgroup=&zoektrefwoord=531

En deze vanaf 1972:
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?group=&subgroup=&zoektrefwoord=532

_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Nov 13, 2014 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de stoelrailsen is je bodem van na 1973..
Achterlichten idem,en het interieur is van een mexicokever uit de jaren 80 volgens mij.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nog eens wat beter naar de plaatjes gekeken op de parruzi site en daar zaten wat kleine verschillen in, vooral bij de stoelrails, nu dus de goede besteld. Volgende week dus hopelijk weer verder met de kever.
_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Johan V
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 1898
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie kever!
_________________

Project: T2b van mijn geboortejaar
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
DDW
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 21-3-2010
Berichten: 336
Woonplaats: Overmere

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Volgens de stoelrailsen is je bodem van na 1973..
Achterlichten idem,en het interieur is van een mexicokever uit de jaren 80 volgens mij.


Volgens mij is alleen dat jaartalbordje van 1970.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens kenteken is het toch echt een 1970 kever. (6-8-1970 om precies te zijn) Origineel Nederlands. Wat er in de tussentijd allemaal mee gebeurd is geen idee...
_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
DDW
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 21-3-2010
Berichten: 336
Woonplaats: Overmere

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om van te genieten is dat ook niet belangrijk.
Leg er Uw eigen 'touch' in en beleef er plezier in.
Het is juist moeilijk om bepaalde onderdelen aan te kopen, omdat altijd naar het bwj gevraagd wordt.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
emiel10
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Vr Nov 14, 2014 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Genieten doe ik er zeker van. Auto zal ook nooit weggaan. Is de eerste auto van de vriendin en hij eet geen brood. Zou zelf graag een bus kopen op termijn maar dan moet ik toch eerst een grotere garage hebben Laughing Laughing

Voor nu wil ik het interieur gewoon weer helemaal netjes hebben en de komende jaren lekker cruisen en meetings afgaan.

_________________
VW Kever 1970
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group