Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bug59 Flat4Free Verslaafde
|
Geplaatst: Vr Apr 03, 2015 9:06 pm Onderwerp: derde stoplicht met 6 V |
|
|
Ik wil een derde stoplicht ( om op de ruit te plakken ) monteren maar mijn kever is op 6 V . Ik weet met omvormer , maar iemand hier ervaring mee?
Heb al een paar keer te veel meegemaakt dat een achterligger bijna achterop me rijd en dan nog een paar boze blikken bovenop.
Staan al achterlichten van jonger model op mijn kever van 1959 ,wil snowflakes monteren maar dit houd me tegen. _________________ keverke
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=9378&start=240 |
|
Naar boven |
|
|
Johan V Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 26-6-2008 Berichten: 1898
|
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
|
Geplaatst: Za Apr 04, 2015 4:45 pm Onderwerp: |
|
|
ledverlichting op 6v? _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
markske
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 15-7-2007 Berichten: 3818
|
Geplaatst: Za Apr 04, 2015 5:12 pm Onderwerp: |
|
|
bleu bug schreef: | ledverlichting op 6v? |
en waarom niet ? LED is meest verkrijgbaar in 3V uitvoering dus met de nodige elektronica perfect te maken en in te bouwen in bvb een chroom hella behuizing
al zou ik gewoon een hella achteruitrijlamp voorzien van een rood glas/plexi en dat met een beugel aan de bovenkant van het raam bevestigen, heb je er maar juist een 6v lamp in steken en klaar. _________________ lasser nodig? |
|
Naar boven |
|
|
Lnnrt Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 33 Geregistreerd op: 6-2-2014 Berichten: 279
|
Geplaatst: Za Apr 04, 2015 6:41 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ken dit probleem. Heb zelf een 58'er met snowflakes. Toen ik hem kocht kon je nog niet zien dat het lampje brandde bij remmen. Een goeie tip is even de massa's controleren. Ik heb een extra massa gezet aan mijn lampjes en nu branden ze veel feller.
Natuurlijk blijven het kleine lampjes, en jammer genoeg zijn er veel mensen die er geen aandacht aan besteden en dan krijg je inderdaad boze blikken.
Er is mij een paar keer gezegd dat als je de juiste lampjes hebt een 6V niet veel minder zou schijnen als een 12V. Een 3e remlicht (meer in het zicht) is altijd een idee maar hoe meer lampjes er tegelijkertijd moeten branden hoe zwakker deze worden. Natuurlijk met led is dit probleem er niet. _________________ #AircooledJunkies |
|
Naar boven |
|
|
bug59 Flat4Free Verslaafde
|
Geplaatst: Zo Apr 05, 2015 4:35 pm Onderwerp: |
|
|
Ken niet veel van elektriciteit, dus wil het graag simpel houden.
Lampen branden normaal en fel genoeg , mensen letten gewoon niet op de kleine lichtkamers en zeker met de orginele lichten.
zo'n derde licht tegen het achteraan gaat sowieso harder opvallen.
Iemand nog ideeën of schema ?
Gtz _________________ keverke
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=9378&start=240 |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 119 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2423
|
Geplaatst: Zo Apr 05, 2015 5:40 pm Onderwerp: |
|
|
Lnnrt schreef: | Een 3e remlicht (meer in het zicht) is altijd een idee maar hoe meer lampjes er tegelijkertijd moeten branden hoe zwakker deze worden. Natuurlijk met led is dit probleem er niet. |
?? da moet ge mij eens uitleggen
als je de juiste draaddikte hebt en een goeie massa branden uw lampjes zoals het zou moeten . _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Fransis Flat4Free Groentje
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 12-6-2014 Berichten: 12
|
Geplaatst: Zo Apr 05, 2015 7:35 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | Lnnrt schreef: | Een 3e remlicht (meer in het zicht) is altijd een idee maar hoe meer lampjes er tegelijkertijd moeten branden hoe zwakker deze worden. Natuurlijk met led is dit probleem er niet. |
als je de juiste draaddikte hebt en een goeie massa branden uw lampjes zoals het zou moeten . |
Ja, nochtans heeft lnnrt gelijk..
Bij eenzelfde toegeleverd vermogen wordt de spanning verdeeld over het verbruik.
Hoe meer verbruik hoe zwakker u spanning en/of stroom.
Want u motor kan maar hetzelfde vermogen leveren, en moet dit verdelen over meer verbruikers.
Je mag nog een draad van 10 mm2 naar u lampje leggen, u spanning zal daardoor niet verhogen, met bijgevolg dat u lamp dus niet feller zal branden.
Je kan het niet beter vergelijken met een zak chips die je moet delen met 2 man of dezelfde zak met 4 man..
Wie zijn maag zal best gevuld zijn denk je
Tis wel een feit dat de juiste draaddikte en een goede massa u lamp zal helpen goed contact te geven.
Waardoor deze geen verlies heeft en beter zal branden. |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 119 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2423
|
Geplaatst: Zo Apr 05, 2015 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
Fransis schreef: | Polleke schreef: | Lnnrt schreef: | Een 3e remlicht (meer in het zicht) is altijd een idee maar hoe meer lampjes er tegelijkertijd moeten branden hoe zwakker deze worden. Natuurlijk met led is dit probleem er niet. |
als je de juiste draaddikte hebt en een goeie massa branden uw lampjes zoals het zou moeten . |
Ja, nochtans heeft lnnrt gelijk..
Bij eenzelfde toegeleverd vermogen wordt de spanning verdeeld over het verbruik.
Hoe meer verbruik hoe zwakker u spanning en/of stroom.
Want u motor kan maar hetzelfde vermogen leveren, en moet dit verdelen over meer verbruikers.
Je mag nog een draad van 10 mm2 naar u lampje leggen, u spanning zal daardoor niet verhogen, met bijgevolg dat u lamp dus niet feller zal branden.
Je kan het niet beter vergelijken met een zak chips die je moet delen met 2 man of dezelfde zak met 4 man..
Wie zijn maag zal best gevuld zijn denk je
Tis wel een feit dat de juiste draaddikte en een goede massa u lamp zal helpen goed contact te geven.
Waardoor deze geen verlies heeft en beter zal branden. |
als je echt de theoretische toer wil opgaan, graag ...
uw theorie klopt bij "eenzelfde toegeleverd vermogen", je gaat er dus van uit dat de batterij en de dynamo op hun maximum belasting zitten, en dat is niet juist ...
Dat ene extra lampje is echt geen probleem hoor, maar ge moet het wel aansluiten volgens de regels van goed vakmanschap !
Het zou maar erg zijn als je met dat ene extra lampje boven het maximum vermogen van je batterij en dynamo zou zitten ! _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
markske
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 15-7-2007 Berichten: 3818
|
Geplaatst: Zo Apr 05, 2015 9:21 pm Onderwerp: |
|
|
idd, je gaat aardig wat extra remlicht kunnen plaatsen om op volle belasting te zitten _________________ lasser nodig? |
|
Naar boven |
|
|
|
|