www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 7:46 am
trailer trekken met T2b
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2015 2:01 pm    Onderwerp: trailer trekken met T2b Reageer met quote

Mijn T2B mag een (geremde) sleep trekken van 1200 Kg.
Mag ik dan een trailer met een MTM 2000Kg trekken als het leeggewicht van de kar ( 400 kg) en de lading ( -800 Kg) de 1200 Kg dus niet overschrijden of wordt ik afgerekend op het MTM van de trailer?
Heeft iemand al een enkel- of dubbelas trailer met een kever op getrokken met een T2 b en was dit doenbaar?
Ik heb tot nu toe enkel maar busjes met enkele as trailers gezien maar je zou toch verwachten dat een dubbel as trailer stabieler is?

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2015 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij mag je dan inderdaad geen trailer trekken met een MTM van 2Ton.
ze kijken inderdaad naar de MTM,dus vanaf het volgens de MTM van je trailer mogelijk is meer dan de 1200kg te trekken is het niet meer toegestaan.
zelfs al rij je er leeg mee.

henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2015 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mag wel, maar je mag niet boven de 1200 kg gaan
een vrachtwagen mag ook een zwaardere aanhanger trekken, maar mag niet boven de 44 t

_________________
member FRD busfriends

http://www.vwbusfriendsfrd.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
frederick
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 23-5-2005
Berichten: 970
Woonplaats: Beerzel

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2015 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zat ooit ook eens met die vraag en heb er toen voor naar de politie gebeld. Deze vertelde mij dat het niet mocht.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2015 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hangt er vanaf of je B rijbewijs hebt of BE
ik heb er ook mee zitten knoeien
met B rijbewijs kijken ze enkel naar MTM dus dan mag het niet
bij BE zou het geen probleem mogen zijn, zolang je niet overladen bent!

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2015 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

CE dus daar zit het probleem niet...
Iemand al eens een dubbelas getrokken met een T2b?

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2015 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat zonder problemen. Ge zal zelf wel snappen dat afdalingen uitkijken zijn maar voor de rest volgt dat probleemloos (bij goeie kogeldruk)
_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

is het in Belgie vb. ook niet zo wanneer je aan een brug komt ofzo waar er een max. gewicht van laat ons zeggen 12T over mag.
en jij komt daar met je voertuig van met een MTM van 24T aan,maar die nu leeg in totaal maar 8T weegt.
je ook niet over die brug mag,en dit omdat je max. MTM de limiet overschrijdt.

ik denk dat ze dit een beetje dezelfde gedachten gang is voor hen met het gewicht voor de trailer.

zoals gezegd ben ik het niet echt meer zeker maar denk dat het zoiets was.
maar in een rijschool ofzo gaan ze je daar zeker een antwoord kunnen opgeven.

henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Freddy.D
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 6-5-2015
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

henk schreef:
is het in Belgie vb. ook niet zo wanneer je aan een brug komt ofzo waar er een max. gewicht van laat ons zeggen 12T over mag.
en jij komt daar met je voertuig van met een MTM van 24T aan,maar die nu leeg in totaal maar 8T weegt.
je ook niet over die brug mag,en dit omdat je max. MTM de limiet overschrijdt.


Hangt ook weer af welk verkeersbord voor de brug werd geplaatst: 12t in het wit rond bord met rode rand = voertuig met een MTM van 12t, max 12t in een blauw rechthoekig bord onder het rond wit bord met rode rand = voertuig van 12t in beladen toestand. In principe zit het zeer eigenaardig in elkaar met een rijbewijs B en BE want daarmee mag de combinatie (trekker en sleep) theoretisch max 3,5t bedragen in beladen toestand. In de praktijk is het in sommige gevallen mogelijk om boven de 3,5t (in beladen toestand) uit te komen en je toch met een BE die combinatie mag besturen. Allemaal zeer verwarrend en leuke strikvragen voor het theoretisch rij-examen. Maar zoals ik al zei: hou gewoon de vuistregel aan max 3,5t in beladen toestand en je zult geen enkel probleem hebben, dit wel op voorwaarde dat het trekkend voertuig gekeurd is voor dergelijke zware aanhanger en de aanhanger met een MTM hoger dan 750kg is uitgerust met een remsysteem en ook daadwerkelijk gekeurd is (jaarlijkse keuring trouwens) voor een MTM van meer dan 750kg of meer.
Voor zover ik mij kan herinneren is de koppeling van het rijbewijs aan het MTM van het te besturen voertuig enkel van toepassing op de rijbewijzen C, CE, D en DE.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
001-SEB




Geregistreerd op: 14-3-2010
Berichten: 88
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Mei 24, 2015 10:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

berten schreef:
hangt er vanaf of je B rijbewijs hebt of BE
ik heb er ook mee zitten knoeien
met B rijbewijs kijken ze enkel naar MTM dus dan mag het niet
bij BE zou het geen probleem mogen zijn, zolang je niet overladen bent!


Volgens mij niet correct. Enkel MTM's tellen.

Je moet aan de hand van de papieren kunnen zeggen of een voertuig een bepaalde sleep mag trekken, zonder dat er een weegschaal aan te pas komt, onafhankelijk van het rijbewijs van de bestuurder.

Sommigen laten speciaal nieuw typeplaatje plaatsen met lagere MTM.

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group