www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Jun 03, 2024 10:47 pm
Met ingevoerde kever naar keuring
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stelcos
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 14-6-2015
Berichten: 10
Woonplaats: Zulte - Olsene

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 8:26 am    Onderwerp: Met ingevoerde kever naar keuring Reageer met quote

Dag iedereen,

Ik heb onlangs een kever gekocht in Nederland. hiervoor heb ik reeds het vignet 705 aangevraagd.

maar nu is het probleem om deze naar de keuring te doen.
Ik weet dat je een plaat van een dagelijkse wagen op je oldtimer moet hangen maar deze heb ik niet. Is het dan zo dat je ook een plaat van familie 1e graad op je oldtimer mag hangen om deze oldtimer te keuren en kan deze dan alsnog ingeschreven/ingevoerd worden op mijn naam?

Mijn laatste vraag gaat over het naar de keuring brengen.
De verzekeraar van onze dagelijkse auto's wil de verzekering niet voor 1 dag verzetten naar de kever omdat ze ten eerste geen oldtimers doen en dit niet "legaal" is omdat niks conform is met elkaar.
Hoe doen de meeste van jullie dit? Is er een mogelijkheid voor een 1dagsverzekering...?
Om het allemaal wat duidelijk te maken, ik heb GEEN dagelijkse wagen op mijn naam verzekerd, enkel een moto maar ik veronderstel dat hiermee niet veel aan te vangen is.

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen en de prachtige wetgeving van België wat verduidelijken.

Alvast bedankt!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jessy1984
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-2-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Ekeren

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

de wetgeving is idd verandert zodat je nu terug met een gewone nr plaat naar keuring kan voor verkoop.
dit enkel op voorwaarde dat de wagen op die zelfde naam word ingeschreven, dus opzich kan je wel rijden maar de wagen moet op naam van de plaathouder komen.

wat verzekering betreft
de meeste kunnen dit wel voor een dag en in principe kan men in de meeste gevallen zelfs tot 15dagen met een vervangend voertuig rijden
wel rekeninghoudend dat men idd verzekerd is maar het voertuig niet is ingeschreven en men daar nogaltijd een boete voor kan krijgen. ( dit is bij mijn verzekering zo. maar dit is bepaald door de verzekering maatschapij zelf.

voor u is er maar 1 optie en dit is te rijden met garage platen
met deze platen mag ook niet zomaar iedereen rijden de garagehouder of personeel moet een vrijstelling hebben anders keuren ze de wagen alsnog niet.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste garages doen dit inderdaad.
Dat komt op +- 100euro.

Er is ook een tweede optie Wink
Met een aanhangwagen naar daar, de wagen lossen, keuren op uw naam en terug op de trailer
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
stelcos
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 14-6-2015
Berichten: 10
Woonplaats: Zulte - Olsene

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de snelle info!

En als ik nu platen van mijn vader zijn auto aan de kever hang en hem zo keur staat deze op mijn vader zijn naam ingeschreven? Zoja, valt dit nog te wijzigen naar mijn naam?

Ik dacht dat dit mogelijk was aangezien platen van familie 1e graad gebruikt mogen worden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jessy1984
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-2-2014
Berichten: 5
Woonplaats: Ekeren

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

om de naam te wijzigen zal je div moeten contacteren voor zekerheid in sommige gevallen is dat mogelijk maar niet altijd.

daarbij kan dit in principe niet met als reden dat je wel met die nr plaat kan rijden maar op keuring word ook de verzekering nagekeken
op dat moment rij je met een onverzekerd voertuig en word de wagen alsnog afgekeurd.
men mag niet naar keuring zonder geldig verzekering bewijs.
alsook moest er iets gebeuren of word je tegen gehouden zijn de boetes zeer hoog en kom je heel wat beter af als je de garage laat rijden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste blijft met de garage: zogezegd keuring voor verkoop oldtimer
of gewoon met een aanhangwagen en meteen op uw naam zetten Anthony/Samuel.

Op je vader zijn naam gaat inderdaad.. Hij betaald dan zogezegd de taksen en papieren op zijn naam. Dan moet je de Div inlichten en enkel nieuwe papieren aanvragen. Dan komt deze op u naam en betaal je 30euro
De inschrijvingstaks moet je niet meer betalen dan.
(Zo was het vroeger Wink )
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
stelcos
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 14-6-2015
Berichten: 10
Woonplaats: Zulte - Olsene

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je wagen is ingevoerd is hij toch altijd onverzekerd?
Als ik met een remorque ga en ik hang er platen aan van een dagelijkse wagen weten ze toch niet of ik nu gereden heb of niet? Je moet toch enkel je verzekering, papieren en keuringsbewijs kunnen voorleggen van de wagen waarvan je de platen gebruikt?

Of is de oplossing een verzekering afsluiten voor 1 dag en met platen van een dagelijkse wagen naar de keuring rijden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kon inderdaad een 1 dagsverzekering nemen, doen ze ook om wagens op te halen etc.
Als je met de trailer gaat dan heb je geen platen nodig... Dus geen verzekering.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

dit heb je nodig bij een ingevoerd voertuig

het douanevignet 705
• het buitenlands inschrijvingsbewijs
• een gelijkvormigheidsattest (indien het voertuig erkend is door een Europese homologatie, wordt er geen COC vereist)

Enkel belgisch ingeschreven voertuigen hebben een groene kaart nodig.
Wie geen geldige verzekeringskaart kan voorleggen, wordt hiervoor niet afgekeurd, maar krijgt een vermelding op het keuringsbewijs: "het voertuig beschikt niet over een geldige groene verzekeringskaart".

Een ingevoerde kan je dus perfect keuren ter plekke met een aanhangwagen aangezien het een ingevoerd voertuig is en geen verzekering nodig heeft

Very Happy
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Novaman



Leeftijd: -33
Geregistreerd op: 27-1-2011
Berichten: 126
Woonplaats: stekene

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 3:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

grumpy schreef:
Je kon inderdaad een 1 dagsverzekering nemen, doen ze ook om wagens op te halen etc.
Als je met de trailer gaat dan heb je geen platen nodig... Dus geen verzekering.


Zonder platen gaat het niet.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group