www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 11:45 am
T1 van Klaas Schaft vanmiddag uitgebrand
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2015 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het komt vaak voor dat het door de brandstoffilter in de motorruimte komt of door één of ander defect. Maar kan uiteraard ook een heel andere oorzaak hebben, zoals bij deze dus waarschijnlijk. Maar de brandstoftank zit bij die bussen gewoon op een hele slechte plaats, waardoor in vele gevallen het busje in zeer korte tijd helemaal in vlammen opgaat.

De laatste tijd zie je het zo immens veel bij vw busjes. Ofwel is dit vooral bij die bussen of houden we het bij andere merken zo niet in de gaten? Is inderdaad een ware nachtmerrie. Zie wel dat je verzekerd bent. Het blijft ellende, maar toch al een voordeel. (Ben ik trouwens ook na het zien van al die ellende in orde aan het brengen.)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2015 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ide schreef:
Het komt vaak voor dat het door de brandstoffilter in de motorruimte komt of door één of ander defect. Maar kan uiteraard ook een heel andere oorzaak hebben, zoals bij deze dus waarschijnlijk. Maar de brandstoftank zit bij die bussen gewoon op een hele slechte plaats, waardoor in vele gevallen het busje in zeer korte tijd helemaal in vlammen opgaat.

De laatste tijd zie je het zo immens veel bij vw busjes. Ofwel is dit vooral bij die bussen of houden we het bij andere merken zo niet in de gaten? Is inderdaad een ware nachtmerrie. Zie wel dat je verzekerd bent. Het blijft ellende, maar toch al een voordeel. (Ben ik trouwens ook na het zien van al die ellende in orde aan het brengen.)


Dude je avatar is niet bepaald om vrolijk van te worden...

Wat ben ik blij dat ik het automatisch blussysteem geinstalleerd heb in men bus... Kost geen hol en geeft je toch weer wat meer zekerheid. Kwartiertje werk om te installeren...
http://have-a-nice-bay.nl/product_info.php?products_id=8953

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Aug 27, 2015 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pff , das echt zonde Sad
Hopelijk komt de verzekering tussen , al vervang je natuurlijk niet zo maar een highroof .

Heb zelf ook een blussysteem zitten en hoop dat het zen ding doet moest ik het ooit nodig hebben .
Al ben je van niets zeker natuurlijk .

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2015 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben ook het blussysteem zitten. Ben ook benieuwd of dit echt voldoende zou zijn als het gaat branden.

Maar inderdaad zonde voor deze highroof. Zoiets vind je uiteraard niet op elke hoek van de straat. Rolling Eyes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Ma Aug 31, 2015 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik dit zie dan voel ik me toch al wat zekerder...

https://www.youtube.com/watch?v=Kswau1mGBE8

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
jones




Geregistreerd op: 18-5-2009
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2015 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ijsbus schreef:
tja, het is even schrikken inderdaad.
deze week zal de expert van de verzekering er naar kijken.

Even een opmerking van mijn kant, ik ben een hobbyist met een bedrijfje met o.a. VW ijsbusjes.
Denk je echt dat ik met oude benzineslangen rondrij? Elk jaar krijgen al mijn bussen groot onderhoud in de winter, hierbij worden alle slangen en slijtage gevoelige onderdelen vervangen.

dus niet oordelen voordat er bekend is wat er is gebeurd;-)


Even off-topic: hoe is jouw bus verzekerd? ik heb namelijk net een bus aangeschaft en buiten de verplichte BA verzekering wil ik kijken wat mogelijk is. iets als een omnium bvb, maar kan me voorstellen dat ze hiervooor bij de verzekeringen niet staan springen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tbusje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 18-4-2008
Berichten: 664
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2015 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.bfov-fbva.be/nl/verzekeringen-bfov/

Omnium is geen probleem, wel kan je best het voertuig laten taxeren, boven een waarde van 15k is het zelfs verplicht dacht ik(voor omnium te kunnen nemen)

De premie is procentueel tov de taxatiewaarde en het max aantal km's/jaar
Maar via deze site is alles duidelijk terug te vinden.

_________________
golf 1 '82 daily sold
356 speedster, garage build-not bought, sold
kever '62 sold
kever '66 sold
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2015 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klopt, indien je via Marsh wil verzekeren, moet je wel lid zijn van een erkende club.
Dan kan je bij Marsh een omniumverzekering aangaan voor eigen schade.

ook bij andere verzekeringsmaatschappijen kan dat uiteraard.
echter heeft elke verzekering zijn eigen spelregels... dus moet je voor jezelf afwegen wat je wil...

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
MR.specialized



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 31-5-2006
Berichten: 72
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2015 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wijcky schreef:
Als ik dit zie dan voel ik me toch al wat zekerder...

https://www.youtube.com/watch?v=Kswau1mGBE8

bedankt voor de link , dit overtuigd me wat meer om dit systeem aan te schaffen . lijkt me betrouwbaar en is toch zeker een extra veiligheid !maar men motor op punt houden daar start het mee Smile

_________________
volkswagen a way of life
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group