www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Apr 24, 2024 7:00 am
Aankoop samba bus of niet?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
greenbus
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 18-10-2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 4:24 pm    Onderwerp: Aankoop samba bus of niet? Reageer met quote

Hallo,

Kan iemand mij raad geven bij het volgende?
Op the samba.com staat er een bus te koop voor € 19.000
Hier de link: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1844100
Ik denk dat hij bouwjaar '62 is. Graag zou ik hem kopen en ombouwen naar een 1959 type Europees model.
Is dit mogelijk? Als ik het goed zie op de foto zijn het nog de smalle dog legs en de lage scharnieren; dit zou dan al overeen komen.
Zijn er nog dingen die anders zijn bij het latere bouwjaar? Ik zou namelijk een zo getrouw mogelijke versie van een 23 raams 1959 willen maken.
Gezien het feit dat de originele niet betaalbaar meer zijn voor de modale burger, lijkt mij dit nog een alternatief?
De ultieme vraag blijft natuurlijk altijd, na jaren werk, of hij toch nog wat behoud van waarde zou hebben?
Het zou spijtig zijn dat hij pakweg binnen 10 jaar zo goed als waardeloos zou zijn en, buiten het rijplezier en zijn ultieme schoonheid, hij eigenlijk een volledig verloren investering blijkt te zijn.

Mvg,
Hans
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bug1
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 70
Geregistreerd op: 28-3-2006
Berichten: 545
Woonplaats: brecht

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als ge zo iets koop moet ge die in originele staat laten en zeker niet ombouwen Crying or Very sad maar ja wie ben ik
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
k4
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 5-1-2004
Berichten: 1719
Woonplaats: lier

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

veel geld voor iets dat niet origineel is en dan nog aan jaartaltype gaan prutsen. is dan na 10 jaar verloren investering. Koop u iets origineel!
Mr. Green Mr. Green

_________________
beter nooit dan te laat
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Bartd
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 8-5-2014
Berichten: 254
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je echt een samba wil is dit een betaalbaar alternatief, als het niet echt uitmaakt zoekt u dan een originele bus, en gene samba. Die gaat zijn waarde beter houden dan een omgebouwde versie.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou het persoonlijk niet doen . de aankoopprijs is best hoog en der moet nog veel geld inkruipen . en het blijft een omgebouwde bus op het einde van de rit .

tis zoals bart zegt , als ge echt een samba wil is dit overweegbaar , maar als ge even tevreden bent met een gewone split lijkt me dat een veel betere/slimmere investering .

_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2015 11:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

waarom ombouwen?

een Europese 59er is niet bepaald meer waard dan een Amerikaanse 62er. Alles hangt meer van de staat en de originaliteit af van de bus.

Die bus die zo duur geveild werd op Barett Jackson voor $218.000 was een Amerikaans model '63 samba, dus bouwjaar 1962.

Ik zou zelfs van deze bus terug een deluxe 15-raams maken, dan heeft ze nog de meeste waarde na opmaak, maar met een Samba roofclip geraak je nog wel weg als je voor de rest niet teveel meer aanpast.

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 9:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad gewoon afwerken en van genieten,als je er niet echt van uit gaat dat het een investering is.
of anders inderdaad terug origineel zetten naar een 15 raams bus,de prijzen daarvan zijn tegenwoordig ook niet mis.

henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

15 raams bussen zijn zeldzamer dan samba bussen. Ik zou hem dus ook terug naar een 15 raams brengen moest die bij mij staan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
001-SEB




Geregistreerd op: 14-3-2010
Berichten: 88
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

VintageSpeed schreef:
Ik zou zelfs van deze bus terug een deluxe 15-raams maken, dan heeft ze nog de meeste waarde na opmaak, maar met een Samba roofclip geraak je nog wel weg als je voor de rest niet teveel meer aanpast.


+ 1

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als het dak er netjes op geplaatst is en ge kan leven dat er nog 25000 bijkomt gewoon doen.

Voor de investering hoeft ge het niet te doen maar het is en blijft de helft van een originele Samba in kostprijs.

Ik heb zelf ooit een Samba gehad en zou ook content zijn dat ik het schuifdak open kon gooien en lekker door de ruitjes naar t zonneke kijken, ookal wast geen originele.

Maar nogmaals, mits het allemaal op een correcte conform originele manier geplaatst is !

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group