Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TommyTurbo
Leeftijd: 53 Geregistreerd op: 28-1-2007 Berichten: 5
Woonplaats: Wommelgem
|
Geplaatst: Do Mrt 17, 2016 9:39 am Onderwerp: T1 uit Brasilie v 1963 inschrijven als dagelijks voertuig ? |
|
|
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om een T1 uit Brazilië van 1963 in te schrijven als dagelijks voertuig?
En wat is dan de juiste procedure? Ik zou hem eerst als old timer op de weg willen brengen en hem dan verkopen aan iemand die hem wel inschrijven als dagelijks voertuig.
Moet ik bij die tegen bepaalde papieren op vragen? Want die heeft geen gelijkvormigheid attest.
Heeft hier iemand al een tijdje een uit Brazilië als dagelijks voertuig op de baan?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Tom |
|
Naar boven |
|
|
patje411
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 29-4-2012 Berichten: 310
Woonplaats: Putte
|
Geplaatst: Do Mrt 17, 2016 8:40 pm Onderwerp: |
|
|
T1 heeft toch geen gelijkvormigheidsattest ! Voor 1968 toch niet? |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Vr Mrt 18, 2016 6:52 am Onderwerp: |
|
|
Sancho schreef: | Ter info:
De procedure voor voertuigen die ingeschreven werden voor 15/06/1968 is een vereenvoudigde gelijkvormigheidsprocedure. Naast een normale basiskeuring en milieukeuring (maximum CO-gehalte 4,5 %) wordt er ook een weging uitgevoerd en wordt een dossier voor MOW-Vlaanderen opgesteld en ingediend.
Volgende elementen worden genoteerd in dit dossier :
- gegevens identificatieplaatje
- weegresultaten
- afmetingen van het voertuig
- bandenmaten en velgen
- motorgegevens
- remkrachten bedrijfsrem en parkeerrem (+ remdoelmatigheid)
- controle van de reglementaire voorschriften (zoals lichten, geluidshoorn, voorruit in gehard of gelaagd glas, gevaarlijke sierstukken …)
Geen demontage van de remmen noodzakelijk.
Verwerking dossier bij MOW Vlaanderen duurt ongeveer 3 tot 4 weken. Nadien wordt een gelijkvormigheidsbewijs en identificatieplaatje afgeleverd en kan het voertuig onder een normale plaat ingeschreven worden.
Kan handig zijn voor diegenen die toch eens naar het werk willen rijden (dagelijkse platen) maar die ganse gelijkvormigheidsprocedure niet willen doorlopen.
(like me)
Tanguy |
_________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2016 8:17 pm Onderwerp: |
|
|
Hoe zit dat bij de keuring voor de ramen/vensters van een braziliaanse T1 bus. Hoeft die ook een E-keurmerk te hebben op alle vensters of niet?
Want ik heb mijn twijfels op de keuring hier over.
Karl |
|
Naar boven |
|
|
|
|