www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 12:07 pm
Speling achterwielen
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tim1303
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 4-4-2013
Berichten: 59
Woonplaats: Beersel

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Situatie als volgt: nog steeds speling te voelen op wielen langs beide kanten..
- Beide kanten nieuwe lagers (weliswaar een 12-tal km gereden met kroonmoeren die vast stonden, wel geen idee of het 350Nm was)
- Kroonmoeren nadien bijgespannen, nog een klein tikje kunnen vaster zetten en nagekeken met momentsleutel, staan nu mooi op 350 Nm

Wat doe ik nu best?
- Astappen vervangen?
- ..?

_________________
Volkswagen,
da's zeker.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
EeVeeWee
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 6-7-2014
Berichten: 91
Woonplaats: Anusfoort

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Of het bij jou hetzelfde is, kan ik niet inschatten, maar ik had ook wat ruimte in mijn linker achterwiel van mijn T2a. En dat ging gepaard met geratel op den duur. Ik kon steeds de centrale moer wat vaster draaien met een momentsleutel tot 400Nm, maar de ruimte bleef terug komen.
Toen ik de moer eraf gehaald had kon ik de remtrommel bewegen op de spline van de as, oftewel de remtrommel was ingesleten. Pas met een nieuwe remtrommel was de speling weg, gelukkig was de as bij mij niet versleten.

_________________
Weer eens wat anders!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group