Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Wo Aug 02, 2017 9:29 pm Onderwerp: Import uit US - concreet welke stappen te ondernemen |
|
|
Hallo,
Ik vroeg mij concreet af hoe een invoer uit US in zijn werk gaat. Stel ik zie een bus die wordt verkocht op een US site. We komen een bedrag overeen voor de verkoop waarbij ik 10% overschrijf om de wagen "te reserveren" en de shipper maakt het restbedrag met escrow service bij ophalen van de bus over.
Nu stel ik mij de vraag wat ik moet vragen op het moment dat we een overeenkomst sluiten aangezien ik veronderstel dat ik documenten moet ondertekenen of zo?
- Moet ik eerst (ingevulde?) documenten (welke? Bill of sale, title,...?) vragen per mail?
- Of moet ik eerst het voorschot overschrijven naar de verkoper waarop hij dan documenten (welke?) doorstuurt?
- Of moeten geen documenten doorgestuurd (maar dan denk ik dat ik geen enkel been heb om te staan als bewijs voor de aankoop)?
- Of werkt het nog anders?
Wat moet US customs en EU customs van documenten hebben voor export/import en moet ik hiervoor iets doen/tekenen? Aanvaard customs (een) ingescand document(en) met handtekening van mij voor export/import?
Zoals jullie zien VW-fanaten: veel vragen en hopelijk veel antwoorden van jullie
Alvast bedankt voor de hulp!!
Mvg,
Jurgen |
|
Naar boven |
|
|
ab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 9-10-2010 Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk
|
Geplaatst: Do Aug 03, 2017 9:21 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook bezig met een import op dit moment, geen US, maar wat ik nodig heb en waar de verkoper moet voor zorgen is alle originele papieren, verkoopsovereenkomst, uitklaring politie om aan te tonen dat het niet om een gestolen voertuig gaat en export vergunning voor de wagen
Voor de rest miss op zoek naar een verscheper met douane agent
Wagen moet op het eerste kantoor aangegeven worden in eu of met een T1 als het een transit land is
Daar betaal je btw, voor zover ik het versta is dat verkoopprijs + verzendkosten + havenkosten * invoerrechten% = subtotaal (+ havenkosten eu) * btw% = totaal
meestal 10/21 %
vb
100 + 100 + 100 * 10% = 330 + 100 * 21% = 520,3
daarom loont het ook om een bti (OP TIJD duurt paar maand) aan te vragen voor een 9705 = 6/0% maar is gekoppeld aan voorwaarden
en indien een bti niet lukt probeer dan een eur1 certificaat = 6/21% _________________ Lichten afstellen? |
|
Naar boven |
|
|
JuSa Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 17-12-2013 Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare
|
Geplaatst: Do Aug 03, 2017 4:29 pm Onderwerp: |
|
|
Merci voor de respons ab. Vanwaar voer jij in als ik mag vragen?
Een verscheper heb ik al (Marlog), alleen vraag ik mij af welke documenten de verkoper moet doorsturen per mail? Ik veronderstel, ook voor customs, dat als we tot een overeenkomst komen dat ik toch ergens een document per mail moet tekenen en daarna terug per mail moet opsturen vooraleer of nadat ik het voorschot heb overgeschreven. Of heb ik het verkeerd? |
|
Naar boven |
|
|
ab Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 9-10-2010 Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk
|
Geplaatst: Ma Aug 07, 2017 12:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ook van buiten de eu
hoe ik het bij mij doe is dat de verkoper een verkoopsovereenkomst opstelt, met voldoende data over de wagen, ieders adres etc, die verstuurt hij dan ondertekend in tweevoud met de post en één exemplaar stuur ik ondertekend terug
Voor de rest van zodra de wagen op de boot staat, worden alle papieren opgestuurd met de post naar mij want die hebben op dat moment toch geen nut meer voor hem, hoe het verder geregeld wordt met overdrage van het geld is volledig afhankelijk van de situatie... Kwestie van ook een soort van tijdelijke vertrouwensrelatie op te bouwen met de verkoper...
Op dat moment is het voor de volgende stap aan u om hem in te klaren _________________ Lichten afstellen? |
|
Naar boven |
|
|
Stevo USA
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 2-12-2010 Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek
|
Geplaatst: Do Aug 24, 2017 12:31 am Onderwerp: |
|
|
Beste, de title blijft bij de auto en gaat via de scheepsrederij mee naar Marlog (Moet in de US uitgevoerd worden en door Marlog ingevoerd worden!) Gewoon Bill of sale opmaken en doormailen getekend! Is natuurlijk een altijd een vertrouwenskwestie!! Ik heb tientallen bussen en andere Aircooled VW's van de US naar Europa en andere continenten verkocht!! _________________ Check out my blog @ http://stevo.skyblogs.be
1962 Pushbutton Notchback
Aircooled VW's for sale @
http://aircooledtreasures.skyblogs.be
Check us out on Facebook @ http://www.facebook.com/AircooledTreasures |
|
Naar boven |
|
|
|
|