www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 3:01 am
Import uit US - concreet welke stappen te ondernemen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2017 9:29 pm    Onderwerp: Import uit US - concreet welke stappen te ondernemen Reageer met quote

Hallo,

Ik vroeg mij concreet af hoe een invoer uit US in zijn werk gaat. Stel ik zie een bus die wordt verkocht op een US site. We komen een bedrag overeen voor de verkoop waarbij ik 10% overschrijf om de wagen "te reserveren" en de shipper maakt het restbedrag met escrow service bij ophalen van de bus over.

Nu stel ik mij de vraag wat ik moet vragen op het moment dat we een overeenkomst sluiten aangezien ik veronderstel dat ik documenten moet ondertekenen of zo?
- Moet ik eerst (ingevulde?) documenten (welke? Bill of sale, title,...?) vragen per mail?
- Of moet ik eerst het voorschot overschrijven naar de verkoper waarop hij dan documenten (welke?) doorstuurt?
- Of moeten geen documenten doorgestuurd (maar dan denk ik dat ik geen enkel been heb om te staan als bewijs voor de aankoop)?
- Of werkt het nog anders?

Wat moet US customs en EU customs van documenten hebben voor export/import en moet ik hiervoor iets doen/tekenen? Aanvaard customs (een) ingescand document(en) met handtekening van mij voor export/import?

Zoals jullie zien VW-fanaten: veel vragen en hopelijk veel antwoorden van jullie

Alvast bedankt voor de hulp!!

Mvg,

Jurgen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2010
Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook bezig met een import op dit moment, geen US, maar wat ik nodig heb en waar de verkoper moet voor zorgen is alle originele papieren, verkoopsovereenkomst, uitklaring politie om aan te tonen dat het niet om een gestolen voertuig gaat en export vergunning voor de wagen

Voor de rest miss op zoek naar een verscheper met douane agent

Wagen moet op het eerste kantoor aangegeven worden in eu of met een T1 als het een transit land is

Daar betaal je btw, voor zover ik het versta is dat verkoopprijs + verzendkosten + havenkosten * invoerrechten% = subtotaal (+ havenkosten eu) * btw% = totaal

meestal 10/21 %

vb
100 + 100 + 100 * 10% = 330 + 100 * 21% = 520,3

daarom loont het ook om een bti (OP TIJD duurt paar maand) aan te vragen voor een 9705 = 6/0% maar is gekoppeld aan voorwaarden
en indien een bti niet lukt probeer dan een eur1 certificaat = 6/21%

_________________
Lichten afstellen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2017 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Merci voor de respons ab. Vanwaar voer jij in als ik mag vragen?

Een verscheper heb ik al (Marlog), alleen vraag ik mij af welke documenten de verkoper moet doorsturen per mail? Ik veronderstel, ook voor customs, dat als we tot een overeenkomst komen dat ik toch ergens een document per mail moet tekenen en daarna terug per mail moet opsturen vooraleer of nadat ik het voorschot heb overgeschreven. Of heb ik het verkeerd?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2010
Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk

BerichtGeplaatst: Ma Aug 07, 2017 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook van buiten de eu

hoe ik het bij mij doe is dat de verkoper een verkoopsovereenkomst opstelt, met voldoende data over de wagen, ieders adres etc, die verstuurt hij dan ondertekend in tweevoud met de post en één exemplaar stuur ik ondertekend terug

Voor de rest van zodra de wagen op de boot staat, worden alle papieren opgestuurd met de post naar mij want die hebben op dat moment toch geen nut meer voor hem, hoe het verder geregeld wordt met overdrage van het geld is volledig afhankelijk van de situatie... Kwestie van ook een soort van tijdelijke vertrouwensrelatie op te bouwen met de verkoper...

Op dat moment is het voor de volgende stap aan u om hem in te klaren

_________________
Lichten afstellen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Stevo USA



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 2-12-2010
Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2017 12:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste, de title blijft bij de auto en gaat via de scheepsrederij mee naar Marlog (Moet in de US uitgevoerd worden en door Marlog ingevoerd worden!) Gewoon Bill of sale opmaken en doormailen getekend! Is natuurlijk een altijd een vertrouwenskwestie!! Ik heb tientallen bussen en andere Aircooled VW's van de US naar Europa en andere continenten verkocht!!
_________________
Check out my blog @ http://stevo.skyblogs.be
1962 Pushbutton Notchback
Aircooled VW's for sale @
http://aircooledtreasures.skyblogs.be
Check us out on Facebook @ http://www.facebook.com/AircooledTreasures
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group