www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Apr 25, 2024 5:27 am
1300s eigenaars gezocht !!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vosy
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 4-7-2015
Berichten: 21
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 10:12 am    Onderwerp: 1300s eigenaars gezocht !! Reageer met quote

Hey

Ik ben thomas en sinds 3 jaar eigenaar van een 1300S .
Hij is momenteel in een diep rood gespoten die niet een origineel kleur lijkt .
Om nog wat meer te weten te komen over de 1300S en de verschillende kleuren ben ik opzoek naar Nederlandse/Belgische eigenaars van een kever 1300S .

Mijn is origineel afgeleverd in Nederland met :
Fabre/colour : "special colour"( not identified ) op het geboortecertificaat van wolfburg .

Laat hier alvast een foto/reactie na als je een 1300s bezit .
zo kunnen we eens wat data vergelijken en kan ik

Grtz

Vosy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2010
Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk

BerichtGeplaatst: Zo Okt 22, 2017 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.thesamba.com/vw/archives/info/colorstype2.php
_________________
Lichten afstellen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2017 5:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

markske, pp en ik weet ik, kheb er nog enkele zien passeren, maar die zijn al van eigenaar veranderd
_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Braes
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 31-8-2011
Berichten: 304
Woonplaats: Halle

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2017 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aanwezig !
Maar volgens mij is dit ook niet meer de originele kleur. De rubbers tussen de spatborden zijn niet meer zwart dus hij is sowieso eens herspoten geweest.

Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cedricv
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 13-3-2005
Berichten: 920
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2017 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had er zo ene..maar nu niet meer..de mijne staat op een cover van het boxertje...

http://www.sebeetles.com/corail/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
pp
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 28-2-2010
Berichten: 148
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2017 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Zoals Cedric al aanhaalde, staat de 1300S die hij gerestaureerd heeft op de cover van de “Kever S-special” van Boxertje magazine nr. 37 (wintereditie 2010-2011). Ik was destijds themaredacteur en heb in die uitgave enkele artikels geschreven, uitsluitend over het 1300S model, o.a. “Speciaal België & Koraal Aktie, een identieke tweeling” (pagina 4 tot 8 ) en “Alles…behalve oranje” (pagina 12 tot 15). Het eerste artikel gaat over de historiek van het model, het tweede over de restauratie van de 1300S van Cedric & Sylvie, een auto die ondertussen bij een andere Belgische VW-liefhebber onderdak heeft gevonden. Verderop in het magazine staan nog twee kortere artikels over 1300S'en van andere Belgische eigenaars.

Je kan dit magazine nog steeds bestellen via Paruzzi: https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/diversen/magazines/9384/

Zelf ben ik eigenaar van een goed bewaarde originele 1973 1300S “Koraal Aktie” (of “Opération Corail”, de Franstalige benaming wordt couranter gebruikt) met lage kilometerstand, dit zijn foto's van mijn exemplaar:







De foto’s dateren al wel van meer dan 10 jaar geleden maar de 1300S ziet er nog krak hetzelfde uit en heeft sindsdien nog geen 2000km gebold. Enkel de nummerplaat is gewijzigd.

_________________
www.PPress.be - Classic Car Photography
www.facebook.com/PPress.ClassicCarPhotography
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
vosy
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 4-7-2015
Berichten: 21
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

pp schreef:
Hallo,

Zoals Cedric al aanhaalde, staat de 1300S die hij gerestaureerd heeft op de cover van de “Kever S-special” van Boxertje magazine nr. 37 (wintereditie 2010-2011). Ik was destijds themaredacteur en heb in die uitgave enkele artikels geschreven, uitsluitend over het 1300S model, o.a. “Speciaal België & Koraal Aktie, een identieke tweeling” (pagina 4 tot 8 ) en “Alles…behalve oranje” (pagina 12 tot 15). Het eerste artikel gaat over de historiek van het model, het tweede over de restauratie van de 1300S van Cedric & Sylvie, een auto die ondertussen bij een andere Belgische VW-liefhebber onderdak heeft gevonden. Verderop in het magazine staan nog twee kortere artikels over 1300S'en van andere Belgische eigenaars.

Je kan dit magazine nog steeds bestellen via Paruzzi: https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/diversen/magazines/9384/

Zelf ben ik eigenaar van een goed bewaarde originele 1973 1300S “Koraal Aktie” (of “Opération Corail”, de Franstalige benaming wordt couranter gebruikt) met lage kilometerstand, dit zijn foto's van mijn exemplaar:







De foto’s dateren al wel van meer dan 10 jaar geleden maar de 1300S ziet er nog krak hetzelfde uit en heeft sindsdien nog geen 2000km gebold. Enkel de nummerplaat is gewijzigd.
bedankt voor het antwoorden !

leuk te weten dat er nog een paar identieke kevers rondrijden in België .

@PP ik heb het magazine gelijk gekocht toen ik mijn kever enkele jaren geleden kocht Wink .
Kan je eens kijken op je "productie-plaatje" welke de 2 cijfers zijn die de kleurcode aangeven ? kan ik alvast eens vergelijken !

Grtz

vos
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
vosy
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 4-7-2015
Berichten: 21
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat om de 2 linkse cijfers die de kleur aangeven Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pp
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 28-2-2010
Berichten: 148
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2017 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vosy schreef:

leuk te weten dat er nog een paar identieke kevers rondrijden in België .

@PP ik heb het magazine gelijk gekocht toen ik mijn kever enkele jaren geleden kocht Wink .
Kan je eens kijken op je "productie-plaatje" welke de 2 cijfers zijn die de kleurcode aangeven ? kan ik alvast eens vergelijken !

Grtz

vos


De kleur van mijn 1300S is Bloedoranje L21E. De fabriekscode op het productieplaatje (twee verticale cijfers) is moeilijk te zien, maar ik meen 68 te kunnen onderscheiden. De andere cijfers op het plaatje zijn 24-4-6423.

Is jouw 1300S een 1972 of een 1973 ?

_________________
www.PPress.be - Classic Car Photography
www.facebook.com/PPress.ClassicCarPhotography
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
vosy
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 4-7-2015
Berichten: 21
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 1300s is van oktober 1972 volgens het certificaat van wolfsburg Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group