www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 20, 2024 3:58 am
Banden voor een kever

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 3:59 pm    Onderwerp: Banden voor een kever Reageer met quote

Hey allemaal,

Heb een kevertje van mijn wijlen grootvader met volgende bandenmaten:
155 SR 15 (vooraan)
165 SR 15 (achteraan)

De wagen in kwestie staat al 20 jaar stil maar moet binnenkort verhuisd worden naar een nieuwe stekje. Aangezien 3 van de 4 banden behoorlijk afgesleten zijn dacht ik misschien gelijk al 4 nieuwe bandjes te steken. Ik val echter een beetje achterover van de prijs hiervoor.

Heb meerdere bandencentrales in de buurt gecontacteerd en die raden allemaal de vredestein sprint classic aan. Voor 4 banden zit ik dan altijd boven de 500 euro. (vredestein is wel een kwalitatief goede band maar staat niet bepaald bekend voor een scherpe prijszetting)

Kunnen jullie iets aanraden?

(ik heb trouwens de oude banden nog eens opgepompt (waren compleet plat gegaan in de loop der jaren) en die blijken wel nog op druk te blijven. Dus voor het verplaatsen (op een trailer) zou dat al voldoende zijn. Maar op termijn zou ik er in de zomer graag wat plezierritjes mee gaan maken dus dan zijn nieuwe banden met voldoende profiel wel een must)


Alvast bedankt

Jeroen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Mr.ME
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 8-1-2010
Berichten: 395
Woonplaats: winksele

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prijs en kwaliteit van de banden hangen altijd beetje aan elkaar vast, zelf ben ik ook bewust van de vaak nogal hoge prijzen.
Echter als je naar de onbekende of semi bekende merken gaat zoeken vind je nog wel wat koopjes.

https://www.tirendo.be/retro-classic-001-155-80-r15-82t-r-366803.html
https://www.banden-pneus-online.be/autoband-155-80-15.html

hier vind je voor +-70€ al een band in de juiste maat. kwaliteit is discuteerbaar, zelf steken er bij mij een setje onder van toyo.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt dat is al erg nuttige info.

Ben het trouwens helemaal mee eens dat prijs en kwaliteit samen gaan. Voor de dagdagelijkse wagen heb ik dan ook zowel zomer als winterbanden van een degelijk merk (zelfs voor de 2de wagen ook). Maar 500 euro voor banden voor een oldtimerke die momenteel nog niet bolt en waar ik enkel wat kleine uitjes in de zomer mee plan te doen. Dat vond ik toch nogal veel. (onze 2de auto doet al maar 3000km per jaar dus deze kever zal naar mijn inschatting maar een 500km per jaar doen)

btw: tevreden van die toyo's? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Mr.ME
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 8-1-2010
Berichten: 395
Woonplaats: winksele

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de toyo's doen hun ding en kan er niet van klagen. heb achteraan setje sonar in maat 165 steken die rotslecht zijn (waren ook zeer goedkoop...)
zie trouwens net dat je maar dorp verder woont Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja woon in deelgemeente veltem. Dat is dichtbij inderdaad.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pp
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 28-2-2010
Berichten: 148
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Continental CT 22 165/80 R15 87T > betaalbaar en goed
_________________
www.PPress.be - Classic Car Photography
www.facebook.com/PPress.ClassicCarPhotography
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group