www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Apr 24, 2024 10:27 am
Verplaatsen kever die lang stil gestaan heeft

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 4:10 pm    Onderwerp: Verplaatsen kever die lang stil gestaan heeft Reageer met quote

Hey allen,

Waar moet je op letten als je een kever die jaren (+- 20) heeft stil gestaan wil verplaatsen (met een trailer)? (drumbrakes proper maken? cylinderkoppen smeren langs de bougieopeningen? (zoja met welke olie best) (ik vermoed dat de kever van 1968 is. De motor is een 1300 volgens de sticker op de achterruit. Het nr op de carrosserie is 118 031971)

Als iemand extra info heeft over dit nummer dan hoor ik het ook graag.

Ik dacht aan een trailer met winch om hem op te trekken en dan zo te verplaatsen.

De banden houden nog druk (waren volledig plat gegaan) dus die kunnen nog dienen om hem op de trailer te zetten.

Weet iemand trouwens waar je het tooltje kan vinden/kopen om de sierdoppen van de velg te "trekken"? Had op internet gevonden dat het in een van de krikpunten zou moeten zitten maar daar zit het niet (meer).

Alvast bedankt

Groetjes

Jeroen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 6:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

als het enkel is om hem te verplaatsen zie ik niet in waarom je al olie in de bougiegaten zou doen. Het tooltje is te koop bij alle onderdelenwinkels voor luchtgekoelden.

Als hij nog niet vast staat kan je hem zo op de trailer trekken, anders zal je idd de remmen los moeten krijgen.

Succes, en wij zien hier graag foto's Wink

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2018 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bijkomend vraagje: Als ik wil checken of hij in neutraal staat: is er daar iets waar ik op moet letten? Of dat ik zou kunnen beschadigen? Heb al eens zachtjes gevoeld aan de versnellingspook maar die leek niet te bewegen. (dus mogelijk staat hij nog in eerste?!)

Thanks

J
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 67
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harder aan de pook trekken met ingetrapte koppeling denk ik.
Een vastgeroeste versnellingsbak heb ik nog nooit gehoord.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Perre
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-1-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Herent

BerichtGeplaatst: Ma Feb 26, 2018 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend aan de kever gewerkt en de 4 wielen draaien terug vrij als hij opgekrikt is. Als alles goed is gaat hij zaterdag de trailer op om verzet te worden. Alvast bedankt allemaal voor de tips.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group