Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Za Mei 19, 2018 4:36 pm Onderwerp: |
|
|
Zou inderdaad niet over verlaagde auto's en grotere motoren moeten gaan.
Veiligheid is het belangrijkste,dus dat je geen schijfremmen mag hebben is natuurlijk al belachelijk. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Za Mei 19, 2018 8:14 pm Onderwerp: |
|
|
wimpie schreef: | Veiligheid is het belangrijkste,dus dat je geen schijfremmen mag hebben is natuurlijk al belachelijk. |
remt stukken beter en wat als je schijfremmen hebt op een wrak , bij bruusk remmen blijft het chassis staan en de kas vliegt vooruit , niet veilig hé die schijven , karl |
|
Naar boven |
|
|
cris_blitz Flat4Free Junkie
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 25-4-2004 Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg
|
Geplaatst: Zo Mei 20, 2018 5:47 pm Onderwerp: |
|
|
.
Op welke manier zal de oldtimer gekeurd worden?
Hieronder vindt u de links naar de respectievelijke documenten
die we aanraden om grondig te lezen alvorens u naar de keuring gaat.
Dit zal heel wat discussie en misverstanden vermijden met de controleur.
1. Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205
Deze instructie behandelt een aantal algemene principes voor de oldtimervoertuigen
Klik hier om deze te raadplegen
2. Bijlage A aan de Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205
Deze bijlage omvat een aantal bijlagen zoals bvb een voorbeeld van het attest bij vervanging van een motor,
maar behandelt ook de manier van keuren voor alle te controleren punten
Klik hier om deze te raadplegen
. _________________ >>> BUGGY BOYS BELGIUM <<< |
|
Naar boven |
|
|
panzer
Geregistreerd op: 12-7-2004 Berichten: 61
Woonplaats: Wuustwezel
|
Geplaatst: Do Jun 14, 2018 8:05 pm Onderwerp: |
|
|
Als ik dat even doorlees staat dat een vervangmotor max 20% meer cilinder inhoud en 20% meer vermogen mag hebben als de originele motor. Hoe ze dat gaan meten is mij een raadsel, ik denk niet dat ze een vermogenbank hebben op de keuring.
Ook airride is verboden.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen over instelbare voorassen of dropped spindels.
Alles natuurlijk enkel in Vlaanderen, met dank aan B.W. |
|
Naar boven |
|
|
VandenAbeele Andries Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze
|
Geplaatst: Zo Jun 17, 2018 11:47 am Onderwerp: |
|
|
panzer schreef: |
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen over instelbare voorassen of dropped spindels. |
Verstelbare vooras is al jaren niet meer toegelaten. Dit omdat er aan geslepen is bij wijze van spreken. Is in een wettekst gegoten.
Dropped spindels zijn geen probleem.
Mvg _________________
Do what makes you happy. Not the next guy. |
|
Naar boven |
|
|
panzer
Geregistreerd op: 12-7-2004 Berichten: 61
Woonplaats: Wuustwezel
|
Geplaatst: Zo Jun 17, 2018 5:31 pm Onderwerp: |
|
|
Ok bedankt.
Hopelijk doen ze niet moeilijk over dubbele carburators.
In wallonie hebben ze een creatieve oplossing gevonden. Als je voertuig ouder dan 30 jaar is en een "historisch karakter" heeft d.w.z. origineel is, moet je één keer naar de keuring voor 2020 en daarna nooit meer. Volgens de BFOV kunnen Vlamingen hun +50 jaar oude oldtimer legaal in Wallonië laten keuren om daarna nooit meet te gaan. Dit terwijl je op de site van de BFOV kan lezen dat ze zelf hebben gelobbyd voor de herinvoering van de periodieke keuring...
https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-dossiers-lobbying/periodieke-keuring-oldtimers-in-wallonie-20-09-2017/ |
|
Naar boven |
|
|
panzer
Geregistreerd op: 12-7-2004 Berichten: 61
Woonplaats: Wuustwezel
|
Geplaatst: Zo Jun 17, 2018 5:33 pm Onderwerp: |
|
|
panzer schreef: | Ok bedankt.
Hopelijk doen ze niet moeilijk over dubbele carburators.
In wallonie hebben ze een creatieve oplossing gevonden. Als je voertuig ouder dan 30 jaar is en een "historisch karakter" heeft d.w.z. origineel is, moet je één keer naar de keuring voor 2020 en daarna nooit meer. Volgens de BFOV kunnen Vlamingen hun +50 jaar oude oldtimer legaal in Wallonië laten keuren om daarna nooit meer te gaan. Dit terwijl je op de site van de BFOV kan lezen dat ze zelf hebben gelobbyd voor de herinvoering van de periodieke keuring...
https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-dossiers-lobbying/periodieke-keuring-oldtimers-in-wallonie-20-09-2017/ |
|
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Ma Jun 18, 2018 8:39 am Onderwerp: |
|
|
je bent toch vrij in welk keuringsstation waar je auto laat keuren? alleen bij herkeuring moet je terug naar het keuringsstation waar hij is afgekeurd, dus voor diegene die dicht bij de landstaalgrens woont is dat een voordeel, karl |
|
Naar boven |
|
|
|
|