www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:49 pm
periodieke keuring oldtimers
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2018 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien handig van een topic te openen waar de mensen die naar de keuring vanaf nu geweest zijn vermelden of het dagelijks of oldtimerkeuring was, en of hun kever, bus,... erdoor is met vb puma as, andere motor,...
Of waarom juist afgekeurd.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2018 8:24 pm    Onderwerp: Re: Vraagje Reageer met quote

speedy schreef:
Hoe zal dat verlopen ? Oldtimers zijn al een 10 tal jaar ingeschreven . Hoeveel tijd heb je dan om alles in orde te brengen . Zal men iedereen verwittigen per brief ofzo. Kever is nu te laag . Ok dat sommige dat niet ok vinden. Maar iedereen zal bv nieuwe koplampen mogen kopen volgens Mn garagist ( Croom niet meer goed) dit voor 100 a 200 km in een jaar dat ik met kever doe en er zullen nog dingen zijn


Hum, let op met de garagisten.
Op je plaats zou ik eerst wachten op de resultaten van de keuring, en dan, eventueel, als het moet, de koplampen vervangen.
Mijn koplampen zijn 230.000 Km en 42 jaar oud, en mijn kever wordt nog altijd jaarlijk gekeurd.

_________________
150.000 km met de kever!


Laatst aangepast door lucas op Zo Mei 27, 2018 6:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2018 8:26 pm    Onderwerp: Re: Vraagje Reageer met quote

speedy schreef:
Hoe zal dat verlopen ? Oldtimers zijn al een 10 tal jaar ingeschreven . Hoeveel tijd heb je dan om alles in orde te brengen . Zal men iedereen verwittigen per brief ofzo. Kever is nu te laag . Ok dat sommige dat niet ok vinden. Maar iedereen zal bv nieuwe koplampen mogen kopen volgens Mn garagist ( Croom niet meer goed) dit voor 100 a 200 km in een jaar dat ik met kever doe en er zullen nog dingen zijn


geen paniek :
op onderstaande link kan je alles nalezen, je hebt nog wel even tijd...
reflectoren voor nieuwe koplampen kosten idd wel wat (+- 72 euro per reflector) , maar niet zeker dat je met de oude dadelijk wordt afgekeurd.
Lucas heeft het hier ook al aangegeven, eerst resultaten afwachten.
Mijn reflectoren (kever 1972) hebben onderaan ook al wel wat lichte roest, maar voorlopig nog altijd goedgekeurd voor dagelijks gebruik.
Alhoewel er over het keuringspersoneel vaak minachtend wordt gedaan zien die ook wel het verschil tussen een goed onderhouden wagen of een wrak ...

https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-dossiers-lobbying/vlaams-gewest-periodieke-oldtimerkeuring-vanaf-20-mei-2018-19-05-2018/

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Marc356
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 25-2-2017
Berichten: 63

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2018 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zit dat met een replica, ik ben al meer dan 20 jaar er mee aan het rond rijden . Eerste maal gebruikt 1963 ,en nu voor de eerste keer naar de keuring, technisch wel in orde maar de carrosserie ? Marc
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2018 8:48 pm    Onderwerp: keuring Reageer met quote

Als je wagen in orde is heb je niks te vrezen denk ik.
De mijn zijn van 1968 en 1978 en allebei ingeschreven met gewone nummerplaat. Ik ga dus altijd jaarlijks naar de keuring, zonder problemen. (af en toe terechte opmerkingen die ik dan oplos).

Mvg
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 7:18 am    Onderwerp: Re: keuring Reageer met quote

Ferry schreef:
Als je wagen in orde is heb je niks te vrezen denk ik.
De mijn zijn van 1968 en 1978 en allebei ingeschreven met gewone nummerplaat. Ik ga dus altijd jaarlijks naar de keuring, zonder problemen. (af en toe terechte opmerkingen die ik dan oplos).

Mvg


Hallo,

Je hebt chance, want in Oostende is dat wel stresserend.
Je wacht in de file, de motor wordt koud, en de automatische starter slaat aan. Ik wil die manueel afzetten “meneeeer, u mag niet tussenkomen op uw motor tijdens de keuring”. Discussie met de werkmeester, die mij gelijk geeft.
De pakking tussen de carrosserie en chassis: “Dat is roest!”. “Neen, mijnheer, dat is een pakking”. En de talrijke bouten tonen die chassis en koetswerk verbinden.
Ik reed met 165 x 15 ipv 155 x 15: afgekeurd voor 2 cm verschil op de omtrek.
Enz…
(zucht)

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Marc356 schreef:
Hoe zit dat met een replica, ik ben al meer dan 20 jaar er mee aan het rond rijden . Eerste maal gebruikt 1963 ,en nu voor de eerste keer naar de keuring, technisch wel in orde maar de carrosserie ? Marc


zou ik ook niet weten,
als hij technisch in orde is zou het geen probleem mogen zijn denk ik maar je kan altijd de vraag stellen via :
https://www.bfov-fbva.be/nl/contacteer-ons/

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 8:56 am    Onderwerp: Re: keuring Reageer met quote

lucas schreef:
je wacht in de file, de motor wordt koud, en de automatische starter slaat aan. Ik wil die manueel afzetten “meneeeer, u mag niet tussenkomen op uw motor tijdens de keuring”. Discussie met de werkmeester, die mij gelijk geeft.


Da's idd een puntje, heb ik ook wel eens gehad, maar met de juiste uitleg ook weer geen probleem.
ps: oudere keurders kennen die technieken nog, jonge zou ook moeten want dat zijn tegenwoordig bachelors in autotechnologie en hebben dat ook geleerd. Soms is een woordje uitleg nodig, maar als je dat vriendelijk aanpakt is er normaal geen probleem

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Herrbern




Geregistreerd op: 16-5-2009
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 6:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn 1967 Kever staat een Vintage Speed inox uitlaat. Verder is alles origineel. Moet er weer een standaard uitlaat op of mag ik zo naar de keuring met mijn inox uitlaat ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Herrbern schreef:
Op mijn 1967 Kever staat een Vintage Speed inox uitlaat. Verder is alles origineel. Moet er weer een standaard uitlaat op of mag ik zo naar de keuring met mijn inox uitlaat ?


Volgens mij niet.
Als ZE het moeilijk maken, plaats even geleende fluiten voor de keuring. Om de 5 jaar!

Anders, voor de teksten enz, wat toegelaten is en wat niet

Op de site van de BFOV https://www.bfov-fbva.be/

Hot news : Vlaams Gewest - Oldtimerkeuring - wijzigingen vanaf 20 mei 2018

Scrollen tot "Klik hier om alle details te vernemen"

Dan kom je hier
https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-d ... 9-05-2018/

Scrollen tot FAQ

1. Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205

Deze instructie behandelt een aantal algemene principes voor de oldtimervoertuigen

"Klik hier om deze te raadplegen" (In het rood); dan verschijnt de pdf-link onderaan.

2. Bijlage A aan de Algemene Instructie VO/MOW/INS.TK/2018-205

Deze bijlage omvat een aantal bijlagen zoals bvb een voorbeeld van het attest bij vervanging van een motor, maar behandelt ook de manier van keuren voor alle te controleren punten

"Klik hier om deze te raadplegen" (In het rood); dan verschijnt de andere pdf-link onderaan.

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 2 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group