www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 2:32 am
periodieke keuring oldtimers
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2018 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eddo schreef:
Kan ik mijn oldie in wallonië laten keuren?


waarom ? is hem niet in orde ? Laughing
op https://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gestelde-vragen-faq/technische-keuring/ kan je een vraag stellen

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2018 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
Eddo schreef:
Kan ik mijn oldie in wallonië laten keuren?


waarom ? is hem niet in orde ? Laughing
op https://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gestelde-vragen-faq/technische-keuring/ kan je een vraag stellen

si tu parle wallonaise Twisted Evil
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ruffbiker



Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-2-2004
Berichten: 61
Woonplaats: ray-T

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2018 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
Quote:
Ruitenwisser sproeiers werken niet
Claxon werkt niet
Speling allerhande in de ophanging ( ze hebben gekeken op de torsiebrug)


Rijd je soms met zo een doodkist? Rolling Eyes


15000km de laatste 3 jaar. Het is een paar maanden mijn enige auto geweest. Putje winter.
Voor dagelijkse keuring zeiden ze over deze gebreken ook niks.

_________________
www.thebadbitch.blogspot.com
1971 1300 automatic to be restored
1973 1200 standard bad bitch racecar 15,255@402
1966 fastback weekend speeltje 75 hp
1988 T3 ex ambulance daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Ma Jan 14, 2019 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

het volgende bericht gestuurd naar BFOV, daar je vrij bent van keuringsstation,

'beste,
kan ik mijn kever 1302 van 1971 laten keuren in wallonie om vrijstelling van periodieke keuring te krijgen, staat wel ingeschreven in vlaanderen,
mvg karl'

een kever heeft toch een historisch karakter of niet soms Embarassed
ben eens benieuwd, als dat kan waarom niet, Laughing
karl
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Herrbern




Geregistreerd op: 16-5-2009
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, je mag in Wallonië laten keuren, maar de geldigheidsduur is afhankelijk van jouw adres. Ben je woonachtig in Vlaanderen, dan geldt de Vlaamse regelgeving voor jouw voortuig.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 3:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Variant schreef:
Voor mij mag deze nieuwe keuring best blijven

Ben vorige week met mn 58er geweest

De motorinhoud moest niet op papier staan ook omdat deze ingevoerd is, dus de 2 dellortos en andere luide uitlaat waren geen probleem

Deze was ook verlaagd tot 12cm met een 4inch versmalde as en smartbanden en allemaal geen probleem

Ze vertelden mij ook dat brandblusser fluohesje en gevarendriehoek niet meer hoefden

Natuurlijk de verlichting moet werken enkel bij 50 plus word de hoogte niet gecontroleerd. Evenals de co en je krijgt geen schokdempertest

Vind het allemaal best goed zeker omdat mn variant ook weldra 50j wordt Smile

Natuurlijk scheelt het wel wie je vast hebt en waar je gaat, ze weten immers zelf nog niet perfect wat wel en niet gecontroleerd hoeft te worden bij welk jaartal

Maar geloof me, als je door de oldtimer keuring er niet door raakt dan ben je inderdaad de weg niet waardig


Waar ben je geweest voor de keuring? Nazareth of Deerlijk of nog ergens anders? Ik moet ook met de mijne gaan zou graag weten waar je geweest bent met die versmalde as en smartbanden. Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen zorgen maken over smartbanden die zijn toe gestaan mits je de zelfde banden hebt zitten op de zelfde as. Versmalde en Puma assen ga je geluk moeten hebben. Ik weet nu al van 2 mensen die met zwaardere motor naar de keuring zijn geweest zonder problemen of opmerking.
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn geval is het een standaard (niet versmalde) puma op hoogste stand in combinatie met verlaagde spindels en smartbanden. Ben toch misschien van plan om dezelfde banden vooraan te leggen... Aangezien die nu heel wat hoger staat, zou de maat van achteraan ook vooraan passen. Dus ik twijfel om toch dezelfde bandenmaat te leggen...
Zijn dubbele carburatoren toegestaan? Want ik wil echt de motor niet ombouwen naar standaard setup, dus hopelijk ook hier geen problemen mee...
Maar ik blijf het erg vinden dat de keuring zo afhankelijk is van om welke plaats je gaat. Dit zou toch niet mogen...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Standaard as met verlaagde spindels geen probleem. Smartbanden moeten 2x de zelfde zijn. Zelfs ombouwen van 6v naar 12v mag niet voor de keuring terwijl ik iets heb van is voor mijn veiligheid en dat van een ander. Motor ga je gewoon geluk moeten hebben. Ik sta hier met een 1776 die in de kever moet komen en die is gekeurd tot 2025 en zijn niet van plan om die er uit te halen.
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren naar de keuring geweest en gekeurd met puma (met 11cm bodemvrijheid), smartbanden, spaghetti uitlaat en 1600 motor met dubbele carburators. We kunnen weer verder voor 2jaar. Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 5 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group