www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Jun 21, 2024 9:37 pm
Ontsteking afstellen lukt niet

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jefke92
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 1-6-2018
Berichten: 3
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2018 9:08 am    Onderwerp: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Beste
ik heb zojuist een elektronische ontsteking gemonteerd in mijn bestaande stroomverdeler.
Nu heb ik het probleem als ik de ontsteking wil afstellen met een lampje om later naar de garage te rijden voor een fijnafstelling wilt deze niet branden.
Ik doe het als volgt: een draadje naar de aarde van de kever en 1tje naar de min van mijn bobine, contact aan en aan de verdeler draaien maar er gebeurt niks.haal ik de plus van de bobine brandt het lampje constant.
Alle hulp is welkom Smile

Mvg jeffrey
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 68
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 9:12 am    Onderwerp: Re: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Jefke92 schreef:
Beste
ik heb zojuist een elektronische ontsteking gemonteerd in mijn bestaande stroomverdeler.
Nu heb ik het probleem als ik de ontsteking wil afstellen met een lampje om later naar de garage te rijden voor een fijnafstelling wilt deze niet branden.
Ik doe het als volgt: een draadje naar de aarde van de kever en 1tje naar de min van mijn bobine, contact aan en aan de verdeler draaien maar er gebeurt niks.haal ik de plus van de bobine brandt het lampje constant.
Alle hulp is welkom Smile

Mvg jeffrey


Welke elektronische ontsteking heb je ?
en draait de motor, of krijg je hem niet in gang ?

aansluiting van het lampje is volgens mij juist
Bedoel je als je het lampje aansluit op de + van de bobijn dat het constant brandt ? Dat klopt ook hé, dat is immers de + die van het contact komt
heb je de delco ver genoeg over en weer gedraaid ?

zie ook :
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/ontsteking-afstellen
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/elektronische-ontsteking

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 68
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2018 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en hoe zit het met de afstelling van de ontsteking ?
We geven graag wat tips, maar krijgen ook graag wat feedback

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Herrbern




Geregistreerd op: 16-5-2009
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2018 12:01 pm    Onderwerp: Re: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Polleke schreef:
Jefke92 schreef:
Beste
ik heb zojuist een elektronische ontsteking gemonteerd in mijn bestaande stroomverdeler.
Nu heb ik het probleem als ik de ontsteking wil afstellen met een lampje om later naar de garage te rijden voor een fijnafstelling wilt deze niet branden.
Ik doe het als volgt: een draadje naar de aarde van de kever en 1tje naar de min van mijn bobine, contact aan en aan de verdeler draaien maar er gebeurt niks.haal ik de plus van de bobine brandt het lampje constant.
Alle hulp is welkom Smile

Mvg jeffrey


Welke elektronische ontsteking heb je ?
en draait de motor, of krijg je hem niet in gang ?

aansluiting van het lampje is volgens mij juist
Bedoel je als je het lampje aansluit op de + van de bobijn dat het constant brandt ? Dat klopt ook hé, dat is immers de + die van het contact komt
heb je de delco ver genoeg over en weer gedraaid ?

zie ook :
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/ontsteking-afstellen
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/elektronische-ontsteking


Statische afstelling met lampje lukt niet met electronische ontsteking. Dit moet met een strobolamp gebeuren.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 68
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2018 2:41 pm    Onderwerp: Re: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Herrbern schreef:


Statische afstelling met lampje lukt niet met electronische ontsteking. Dit moet met een strobolamp gebeuren.[/quote]

zal er dan van afhangen welke, ik had een Compufire, en die kon je met een lampje afstellen, net zoals platines
Heb nu een 123 ignition, en daar zit een led ingebouwd om statisch af te stellen

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Herrbern




Geregistreerd op: 16-5-2009
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2018 2:56 pm    Onderwerp: Re: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Polleke schreef:
Herrbern schreef:


Statische afstelling met lampje lukt niet met electronische ontsteking. Dit moet met een strobolamp gebeuren.


zal er dan van afhangen welke, ik had een Compufire, en die kon je met een lampje afstellen, net zoals platines
Heb nu een 123 ignition, en daar zit een led ingebouwd om statisch af te stellen[/quote]
Goed te weten want mij is dat niet gelukt met de Ignitor
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 68
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2018 8:21 pm    Onderwerp: Re: Ontsteking afstellen lukt niet Reageer met quote

Herrbern schreef:
Goed te weten want mij is dat niet gelukt met de Ignitor


raar, want ook een elektronische ontsteking doet ook niks anders dan het onderbreken van de bobijn ... maar bon, ik geloof je wel

ps: bij de 123-ignition is een led ingebouwd om statisch af te stellen
nog een voordeel : als je het contact laat opstaan schakelt die zichzelf na enkele seconden uit, bobijn kan niet verbranden, en ontsteking zelf kan ook niet verbranden
nadeel : de prijs mss, en je hebt geen originele ontsteking meer ...
maar voor de rest (volgens mij) niets dan voordelen

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group