www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 11:45 pm
Keuring german look
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stijnie
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-2-2019
Berichten: 4
Woonplaats: Ledegem

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 2:13 pm    Onderwerp: Keuring german look Reageer met quote

Hoi iedereen,

Mezelf even voorstellen. Ik ben Stijn en heb al twee kevers in mijn bezit gehad. Een 1302 toen ik pas 18j geworden was en een 1300 met vette motor enkele jaren later. Aan alle twee heel veel plezier beleeft.
Nu na zovele jaren later - nu ben ik er 36j - had ik graag een 1303 of een 1302 graag aangekocht ( mocht er iemand iets in de aanbieding hebben ?) om deze volledig te restaureren en naar german look te plaatsen met een vette motor achter in.
Ik stel mij echter wel nu de vraag voor ik hier mij in dit avontuur stort hoe dit nu eenmaal zit met de keuring indien ik heel wat modificaties aanbreng tot een 1303 of 1302 german look.
Kan mij iemand raad geven.

Mvg Stijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
trabbart
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 19-11-2018
Berichten: 93
Woonplaats: Lede

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

keuring is dezer dagen een gevoelig punt.
Als je gerust wil zijn zo origineel mogelijk houden qua ophanging en velgen.
men keurt nu zoals men een dagdagelijkse wagen keurt. en in principe moet je voertuig quasi origineel zijn.

Ik vermoed zelfs dat extreem verlaagde wagens van de weg geplukt gaan worden nu de politie weet dat een oldtimer aan bepaalde wettelijke eisen moet voldoen. Als ze je toevallig over een drempel zien kruipen tegen 5km/h omdat je bodem sleept of ze vinden je wielen te schuin, hebben ze een wettelijk kader om je te controleren .Je kan dan "volgen" tot bij het dichtsbijzijnde keurstation .....
qua motorisatie mag je (ik dacht 25%) vermogen winst bekomen met tuning , dit is echter niet echt onmiddellijk meetbaar of zichtbaar. Tenzij je er een blok in legt wat er niet in thuishoort kan je je dus nog wel iets riskeren in een kever.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Stijnie
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-2-2019
Berichten: 4
Woonplaats: Ledegem

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uw antwoord.
Het is niet mijn bedoeling om super super laag te gaan. Wel sportieve look, dus iets lager met schroefset. Andere velgen (kunnen wel voor keuring vervangen worden natuurlijk), betere remmen, betere en hardere stabilisatie van de wagen voor betere wegligging. Daar gaat het mij om? Iemand idee of dit mag of waar ik deze info kan vinden?

Dank voor de antwoorden
Mvg stijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Guyken
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 9-11-2009
Berichten: 287
Woonplaats: Herdersem

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

trabbart schreef:
keuring is dezer dagen een gevoelig punt.
Als je gerust wil zijn zo origineel mogelijk houden qua ophanging en velgen.
men keurt nu zoals men een dagdagelijkse wagen keurt. en in principe moet je voertuig quasi origineel zijn


Ik heb een 1303S cabrio 1979, omgebouwd in 2011: 6cm verlaagd, geventileerde schijven voor, Porsche rempompen achter, andere koplampen, gefumeerde achterlichten, grote oliekoeler op de neus, motor met grote longinhoud, 2x dubbele carb, csp uitlaat, en dagelijks gekeurd. Een KG 1968, omgebouwd in 2012: nog meer verlaagd, zelfde remmesset als cabrio, 2L P356 motor, 2x dubbele carb, csp uitlaat, en ook dagelijks gekeurd. Alles gehomologeerd met attesten. Vraagt wa werk, maar was toen geen enkel probleem. Ga elk jaar naar de keuring, kijken wel even op als ik het homologatie dossier voor leg, maar nog nooit problemen mee gehad. Ik vermoed dat dit nog altijd kan.

_________________
MEMBER OF VINTAGE WAASLAND CREW - 10e AIRCOOLED SHOW & CRUISE OP 29/09/2019 - GROTE MARKT SINT NIKLAAS

WWW.VINTAGEWAASLAND.BE
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, zoek gewoon de wetgeving op (vraag dit niet aan de keuring, daar kennen ze zelf niet goed genoeg) motortuning is toegelaten tot 20% meer cc.

Het is ook belangrijk om te weten of je hem als daily of als okdie gaat keuren. Als dagelijkse mag er wat meer (als je de juiste attesten kan voorleggen)

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als dagelijkse keuring zul je tuning taksen betalen Twisted Evil , als oldtimer in dezelfde situatie denk ik dat je het mag vergeten, wie niet waagt blijft...........
ik blijf erbij, dag dagelijks doe je ermee wat je wilt, oldtimer houden zoals ze uit de fabriek kwamen. karl Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Stijnie
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-2-2019
Berichten: 4
Woonplaats: Ledegem

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie antwoorden.
Voor mij maakt het niet uit of ik hem zou keuren voor daily of oldtimer. Is gewoon om mij even te kunnen uitleven en mij hiermee te amuseren.
Ik ben wel al een tijdje uit dit milieu, zoals jullie weten kon er vroeger heel wat meer zonder al te veel poespas hieromtrent. Daardoor hoor ik graag van jullie hoe het er nu aan toegaat als jullie met een german-look met een iets wat vettere motor naar de keuring moeten.
Hoe verkrijg je bijvoorbeeld bij iedere aanpassing een attest? Of wat word er bedoeld met een homologatie attest? Wat als je een ietwat oudere kever aanpast waarvan geen Belgisch gelijkvormigheidsattest van bestaat?
Misschien voor jullie een domme vraag van mijn kant maar voor mij een ontwetendheid ????

Mvg Stijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Stijnie
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-2-2019
Berichten: 4
Woonplaats: Ledegem

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie antwoorden.
Voor mij maakt het niet uit of ik hem zou keuren voor daily of oldtimer. Is gewoon om mij even te kunnen uitleven en mij hiermee te amuseren.
Ik ben wel al een tijdje uit dit milieu, zoals jullie weten kon er vroeger heel wat meer zonder al te veel poespas hieromtrent. Daardoor hoor ik graag van jullie hoe het er nu aan toegaat als jullie met een german-look met een iets wat vettere motor naar de keuring moeten.
Hoe verkrijg je bijvoorbeeld bij iedere aanpassing een attest? Of wat word er bedoeld met een homologatie attest? Wat als je een ietwat oudere kever aanpast waarvan geen Belgisch gelijkvormigheidsattest van bestaat?
Misschien voor jullie een domme vraag van mijn kant maar voor mij een ontwetendheid ????

Mvg Stijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Stijnie
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 10-2-2019
Berichten: 4
Woonplaats: Ledegem

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie antwoorden.
Voor mij maakt het niet uit of ik hem zou keuren voor daily of oldtimer. Is gewoon om mij even te kunnen uitleven en mij hiermee te amuseren.
Ik ben wel al een tijdje uit dit milieu, zoals jullie weten kon er vroeger heel wat meer zonder al te veel poespas hieromtrent. Daardoor hoor ik graag van jullie hoe het er nu aan toegaat als jullie met een german-look met een iets wat vettere motor naar de keuring moeten.
Hoe verkrijg je bijvoorbeeld bij iedere aanpassing een attest? Of wat word er bedoeld met een homologatie attest? Wat als je een ietwat oudere kever aanpast waarvan geen Belgisch gelijkvormigheidsattest van bestaat?
Misschien voor jullie een domme vraag van mijn kant maar voor mij een ontwetendheid

Mvg Stijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2019 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

eerlijkheid duurt het langst, geen poteraarij, daily german look met attesten wat er allemaal mag en je bent gerust, zowel voor controle en voor het geval er maar iets moest gebeuren, ik denk dat er sommige er niet bij stil staan en bij mij zal het niet gebeuren, ik mag er niet aan denken dat er zo ene één van mijn kinderen omver rijdt, hetzelfde als zonder rijbewijs rond rijden of verzekering, ge moet er maar zo ene tegen komen op uw pad, verkeerde plaats verkeerd moment Evil or Very Mad , elk zijn gedacht en gerust geweten, karl
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group