Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucvdbossche
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 5-4-2010 Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem
|
Geplaatst: Di Mrt 19, 2019 7:15 pm Onderwerp: Toekomst |
|
|
Staat een artikel van een aangepaste T3 in het nieuw combi magazine.
Er is een foto te zien van een originele versnellingsbak met daar een blok aan die ver afwijkt van onze originele motors.
Is dit de toekomst van onze oldtimers?
Info op www.evwt.org |
|
Naar boven |
|
|
Tha_advocate
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 28-12-2009 Berichten: 224
|
Geplaatst: Di Mrt 19, 2019 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
ik vrees ervoor, maar als dat de enige oplossing is om te kunnen blijven rijden met onze oldtimer(s)… helaas niet aan mij besteed, en wie van de garagisten gaat er willen/kunnen aan werken zonder geëlektrocuteerd te worden.. _________________ ... I love the way old-schools sittin on pancakes ... |
|
Naar boven |
|
|
trabbart Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 19-11-2018 Berichten: 93
Woonplaats: Lede
|
Geplaatst: Wo Mrt 20, 2019 7:42 am Onderwerp: |
|
|
en de prijs van zo een ombouw laat staan het effect op het milieu van het vervaardigen van dat nieuw ding???? dan is het goedkoper en milieu vrieldelijker om de roverheid 350 euro per jaar af te staan . |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Za Mrt 23, 2019 8:13 am Onderwerp: |
|
|
Elektrisch rijden is nog steeds niet aan de orde. De actieradius is nog te beperkt en de oplaadtijd is nog te lang. Als je het budget hebt voor een tesla heb je minder beperkingen, laadpunten en snelladen.
Vergeet niet dat ontginning voor batterijen te maken ook milieubelastend is en beperkte voorraad. Het maken van nieuwe voertuigen is ook milieubelastend. Het recycleren van de batterijen is ook nog niet wat het moet zijn.
Waterstof is volgens veel beter en efficiënter.
onze kinderen of achter klein kinderen zullen weer de dupe zijn van onze batterijen berg.
De eerste generatie zonnepanelen weten ze ook nog niet hoe ze die moeten recycleren.
mvg karl |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
|
Naar boven |
|
|
longbeach
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 28-2-2004 Berichten: 112
Woonplaats: land van oilstj
|
Geplaatst: Zo Mrt 24, 2019 3:48 pm Onderwerp: |
|
|
Een klassieke kast op een hightech chassis vol batterijen zou ik echt niet zien zitten, het mechanische maakt voor mij het rijden met een oldie juist plezant.
Trouwens, zo lang ze geen deftige batterijen met veel opslag uitvinden zie ik geen toekomst in elektrisch rijden. Waterstof misschien, maar momenteel kost de productie van een 'liter' waterstof veel te veel om rendabel te zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Wo Mrt 27, 2019 7:54 pm Onderwerp: |
|
|
Laat oldtimers zijn wat ze zijn = oude klassieke techniek
Laat nieuwe techniek voor nieuwe voertuigen.
Colruyt Group via Dats24 is daar al jaren pionier en bezieler van.
Veel jaren geleden hebben ze helemaal alleen de kar getrokken om rijden op aardgas = CNG te promoten, met succes.
En sinds dit jaar investeren ze ook in elektrische laadinfrastruktuur en eigen H2-productie als volgende stap naar duurzame mobiliteit.
Het bannen van echte oldtimers gaat het verschil niet maken om onze wereld te vergroenen. Laat die change aan de nieuwe wagens. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|