www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 8:56 pm
Achterste luchtgaten vervangen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
seppethehero
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 23
Geregistreerd op: 4-8-2019
Berichten: 5
Woonplaats: harelbeke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 1:33 pm    Onderwerp: Achterste luchtgaten vervangen Reageer met quote

Ik kocht recent een 72' 1303 kever die 30 jaar heeft stilgestaan in een huis, hij is volledig roestvrij en is in perfecte staat maar links en rechts van de achterruit is er waarschijnlijk wat vocht door die luchtwegen gekomen. Hierdoor is het plastiek aan de binnenkant van de auto bruin geworden en staan er verticale strepen op het leder.
Ik vind deze plastieken dichtingen helaas nergens online omdat ik de naam er ook niet van weet vandaar 'luchtgaten'. Hoe vervang ik deze het best en wat is de correcte benaming hiervan?

Ook heb ik geprobeerd de vochtstrepen af te wassen met wat water en een doekje maar je ziet het nog altijd een beetje, hoe verwijder ik deze het best zonder het leder te beschadigen?

Hieronder wat foto's
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 3:16 pm    Onderwerp: Re: Achterste luchtgaten vervangen Reageer met quote

seppethehero schreef:
Ik kocht recent een 72' 1303 kever die 30 jaar heeft stilgestaan in een huis, hij is volledig roestvrij en is in perfecte staat maar links en rechts van de achterruit is er waarschijnlijk wat vocht door die luchtwegen gekomen. Hierdoor is het plastiek aan de binnenkant van de auto bruin geworden en staan er verticale strepen op het leder.
Ik vind deze plastieken dichtingen helaas nergens online omdat ik de naam er ook niet van weet vandaar 'luchtgaten'. Hoe vervang ik deze het best en wat is de correcte benaming hiervan?

Ook heb ik geprobeerd de vochtstrepen af te wassen met wat water en een doekje maar je ziet het nog altijd een beetje, hoe verwijder ik deze het best zonder het leder te beschadigen?

Hieronder wat foto's


Ventilatieroosters zijn hier te vinden : bestaan in crème/wit en zwarte kleur.
Die van jou zullen crème/wit geweest zijn.
https://oldtimer-ersatzteile24.de/VW-OLD-BEETLE-1300-1303-REAR-WINDOW-DEFOSTER-VENT-6-PCS-Creme
https://oldtimer-ersatzteile24.de/VW-OLD-BEETLE-1300-1303-REAR-WINDOW-DEFOSTER-VENT-6-PCS-Black

Strepen verwijderen zal niet gemakkelijk zijn, zal uitproberen worden.
Misschien water met een beetje zeep op een microvezeldoekje.
Denk niet dat het leder is maar wel glad vinyl.
Kies in ieder geval een reinigingsproduct zonder bijtende bestanddelen.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018


Laatst aangepast door VWPorsche op Di Aug 27, 2019 7:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het VW onderdeelnummer van de ventilatie- of ontluchtingsroosters is 311 819 467.
Als je zoekt op dit nummer vind je nog meer plaatsen waar ze te koop zijn.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group