www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 2:32 pm
homologatiekeuring
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KeverJo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 457
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 6:19 pm    Onderwerp: homologatiekeuring Reageer met quote

Ik ben in het bezit van een VW bus T1 van 1965 (13 ramen deluxe) die nu is ingeschreven als oldtimer. Ik zou die graag op dagelijkse nummerplaten laten zetten daar ik hem later wil gebruiken voor commercieel vervoer (huwelijken rijden).
De bus heb ik in 2006 laten overkomen uit Amerika en heeft dus geen Belgische papieren. Ik heb contact opgenomen met het keuringscentrum te Nazareth waar je zo'n homologatiekeuring kan laten doen en die mailden me het volgende:

Beste,

Het is mogelijk om het voertuig te homologeren via de procedure “ individuele goedkeuring”.

Er dient wel een technische fiche bijgevoegd te worden afgeleverd door de constructeur of zijn mandataris op chassisnummer.

U kan hiervoor een afspraak maken op tel 09/3810932

Afdeling GELIJKVORMIGHEID


Ik heb gevraagd om het geboortecertificaat van de bus die ik verkreeg van de fabriek voldoende was, maar dat was het niet.
Hun antwoord:

Het certificaat welke u ons overmaakte is een bewijs van bouwjaar maar geen technische fiche.
Een technische fiche bevat alle specificaties ( gewichten, afmetingen, motor gegevens,…) en dient op chassisnummer van het voertuig te zijn.


Weet iemand hoe ik daar kan aangeraken?

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
lucvdbossche



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 5-4-2010
Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eventueel eens vragen bij de Belgian vw classics club , of zij je in contact kunnen brengen bij de invoerder .
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan deze technische fiche aanvragen op de site van VW classic parts:
https://www.volkswagen-classic-parts.de/en/datenblatt.html
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
KeverJo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 457
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip!

Ik heb 49,95 euro overgeschreven om dit papier in handen te krijgen.
Hopelijk heb ik het na een maand in mijn bezit.
Ik ben benieuwd.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een maand denk dat dat een record zou zijn.
Soms moet je maanden op wachten.

Henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Za Nov 09, 2019 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat was vroeger zo, maar sedert VW Classic parts die documenten opmaakt gaat het een stuk sneller.
Ik heb deze week mijn certificaat ontvangen en dat heeft slechts 3 weken geduurd.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lander
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2009
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht dat een ingevoerde auto uit amerika niet meer gehomologeerd kon worden als die eerst als oldtimer word gekeurd of ben ik hier verkeerd?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverJo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 457
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Do Nov 28, 2019 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag mijn certificaat gekregen!
Dus na ongeveer 3 weken al in de bus gekregen.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
KeverJo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 457
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb contact opgenomen met de dienst homologatie van SBAT in Nazareth en daar zeggen ze mij dat ze mijn Amerikaanse T1 bus niet meer mogen homologeren via de procedure individuele keuring omdat hij van buiten Europa komt. Crying or Very sad

Ze hebben mij nu doorverwezen naar Vincotte of ESTL in Deerlijk.

De man van de keuring vond het zelf ook stom want hij zegt zelf, als ze u bij Vincotte daar gaan zien toekomen met uw bus zullen ze ook raar opkijken.
Hij snapte het zelf ook niet dat het niet meer mag. Hij zei , als ze je daar niet kunnen helpen, dan moet je maar zelf contact opnemen met het ministerie. Shocked
Met andere woorden, de lijdensweg is begonnen.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens bij de concurrentie in West-Vlaanderen proberen?

https://www.km.be/autokeuring/keuringen/technische-dienst
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group