www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:28 am
Stationair toerental

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 12:43 pm    Onderwerp: Stationair toerental Reageer met quote

1300 AB motor Met 31 pict 3 carburator
Alles staat goed afgesteld, carburatormengsel en omloopluchtschroef, choke, voorontsteking op 7,5 gr (123 ontsteking) , en toch krijg ik het stationair toerental niet lager dan 1100 t/min .
Luchtschroef staat amper 1/4 toer open.
Met een 30pict2 carburator krijg ik hem wel op 850 t/min, maar dat is niet de juiste carburator voor die motor ...
Iemand enig idee ?
Alvast bedankt

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 6:05 pm    Onderwerp: Re: Stationair toerental Reageer met quote

Polleke schreef:
1300 AB motor Met 31 pict 3 carburator
Alles staat goed afgesteld, carburatormengsel en omloopluchtschroef, choke, voorontsteking op 7,5 gr (123 ontsteking) , en toch krijg ik het stationair toerental niet lager dan 1100 t/min .
Luchtschroef staat amper 1/4 toer open.
Met een 30pict2 carburator krijg ik hem wel op 850 t/min, maar dat is niet de juiste carburator voor die motor ...
Iemand enig idee ?
Alvast bedankt


Ondertussen toerental afgesteld op 900 te/min zonder vacuumaansluiting
Vanaf het moment dat ik het darmpje terug aansluit gaat hij 250 toeren omhoog
Dat klopt niet denk ik, vacuüm reageert denk ik te snel
Alle tips zijn welkom

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd.
Heb je de originele, werkende stroomverdeler nog?
Zou deze dan terug monteren en kun je nagaan of je carburateur 31PICT3 wel in orde is.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

VWPorsche schreef:
Vreemd.
Heb je de originele, werkende stroomverdeler nog?
Zou deze dan terug monteren en kun je nagaan of je carburateur 31PICT3 wel in orde is.

Groeten.


Idd, met de originele stroomverdeler doet hij het wel goed.
Het probleem zit dus niet bij de carburator maar bij de 123 ontsteking. Hoe ik dat moet gaan oplossen, geen idee, k zal eens contact moeten opnemen met de verdeler van die ontstekingen denk ik

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
massi
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 13-8-2012
Berichten: 20
Woonplaats: Oordegem-Lede

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ook wel wat mijn bedenkingen bij die 123 ontstekingen , ik heb ook eentje zitten op mijn 1641 en bij het optrekken lage toeren trekt die voor genen meter bij hoge toeren gaat de motor zeer goed
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2021 11:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

massi schreef:
ik heb ook wel wat mijn bedenkingen bij die 123 ontstekingen , ik heb ook eentje zitten op mijn 1641 en bij het optrekken lage toeren trekt die voor genen meter bij hoge toeren gaat de motor zeer goed


Om hier nog even op verder te gaan :
ik heb nog ergens op internet gevonden dat het aansluiten van de vacuumvervroeging op bepaalde carburateurs niet nodig is ...
'k heb dan de vacuüm losgekoppeld, op de carburator afgesloten, en sindsdien doet hij het goed, zowel in lage als in hoge toeren en ook bij het optrekken.

De ontsteking doet het dus nu goed, maar voor die prijs is de info maar heel summier, en wordt je zelfs bij de producent niet veel wijzer
Het was bij mij proberen en nog eens proberen om uiteindelijk een goede oplossing te vinden, maar het klopte niet met wat in de de gebruiksaanwijzing staat ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
massi
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 13-8-2012
Berichten: 20
Woonplaats: Oordegem-Lede

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ Polleke
welke stand , of curve heb jij genomen op de 123?
Mvg Massi
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

massi schreef:
@ Polleke
welke stand , of curve heb jij genomen op de 123?
Mvg Massi


Mijne staat op curve 9
Is een 1300AB motor met ondertussen een 30pict2 carburator (niet meer de originele 31pict3 carburator die teveel problemen gaf)
Vacuumleiding is afgekoppeld

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group