www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 6:46 am
Kan je aan de hand van details op de body het modeljaar zien

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spoetnik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-7-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Beselare

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 4:02 am    Onderwerp: Kan je aan de hand van details op de body het modeljaar zien Reageer met quote

Hoi
Ik heb 2 1972 1300cc kevers de ene van voor 8/72 de andere is van het nieuwe modeljaar.Nu heb ik het vermoeden dat de body van het modeljaar nog voor 8/72 een veel jongere body heeft dat er zou moeten op staan.Er zijn enkele details die veraden dat hij jonger is oa het ruberen dashbord,de kabelboom is veel uitgebreider en de elektriciteit is ook iets uitgebreider.Ook de "kattebak is iets anders uitgevoerd.Hoe zou ik kunnen achterhalen van welk modeljaar de body is ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat hangt van enkele factoren af, enerzijds zijn altijd de oude stock opgewerkt geweest in de productie dus je kan een mengeling hebben, anderzijds kan het het aan de opties liggen, is het een spaarkever of is het een L of S versie. De ene heeft meer tapijt dan de andere waardoor er ook geen klemranden zijn voor die tapijten... . Verder heeft de body voor zo ver ik het weet geen enkel nummer om te kijken hoe oud hij is.
_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rubberen dashbord zat er bij mijn 69 cabrio ook al in..
Wel een USA kever.
Maar heb je geen foto's ?

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoetnik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-7-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Beselare

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 4:55 am    Onderwerp: Herkennen modeljaar aan de hand van body Reageer met quote

Hoi goeiemorgen bedankt voor jullie antwoord Smile
Ik ben er bijna 100% zeker van dat de "kattebak van beiden nog de orginele zijn.Toch zijn er enkele merkbare verschillen tussen beiden.Ik ga proberen wat foto's te posten zodat jullie het kunnen zien.Zo is er de afstand tussen de 2 bouten onderaan de kattebak die niet gelijk zijn.Tevens ook het extra profiel die er gepuntlast is in de kattebak van de kever van na 8/72.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De originele kleuren van de body's kunnen misschien ook wat opleveren.
Is de ene zilvergrijs of lichtblauw ?
Zou een Weltmeister of een Silverbugbody kunnen zijn dan.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

profiel is voor een tapijtenset te bevestigen, dat zou kunnen wijzen op een model met meer opties.
_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
spoetnik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-7-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Beselare

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 6:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
De originele kleuren van de body's kunnen misschien ook wat opleveren.
Is de ene zilvergrijs of lichtblauw ?
Zou een Weltmeister of een Silverbugbody kunnen zijn dan.


Die ene is lichtblauw en daarvan ben ik 100% zeker dat het de orginele kleur was.En die andere is Marineblauw.Maar ik heb me laten vertellen dat het een veel jongere body is hoogstwaarschijnlijk zelfs een body van een mexicokever.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoetnik
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 29-7-2018
Berichten: 6
Woonplaats: Beselare

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Balemans Benny schreef:
profiel is voor een tapijtenset te bevestigen, dat zou kunnen wijzen op een model met meer opties.

Bedankt voor de info het wordt meer en meer duidelijk dat er nogal verschillende mogelijkheden waren. Rolling Eyes Ook rekening houdende dat men kan een kever opbouwen met stukken van verschillende modeljaren maakt het niet makkelijker op om uit te maken of de body wel van hetzelde modeljaar is of het chassis.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group