www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Mei 04, 2024 3:25 am
Uitlaat + kachelpot vervangen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
matthiasdb



Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 36
Woonplaats: 9270 kalken

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 1:19 am    Onderwerp: Uitlaat + kachelpot vervangen Reageer met quote

Hey,

Ik ben terug bezig met de restauratie van m'n 1300/'73 kevertje.
Nu, de uitlaat + kachelpot waren beide volledig doorgeroest...
Nu heb ik dus de keuze of ik:
    - nieuwe originele uitlaat koop via german performance parts (98euro) + 2 kachelpotten 2dehands (100 euro) => 200 euro

    - spaghetti uitlaat met voorverwarming 2dehands (vraagt 75 maar kan mss wat afbieden) + kachelpot vervang stukken (5 euro) => max 80 euro


Ik ben dus geneigd om het 2de te doen...

maar nu mijn vraag -> moet ik dan nog andere onderdelen vervangen ?
De luchtfilter en carbu en dergelijke zijn nog standaard, ik weet dat de koeling normaal via 2 buizen lucht naar de kachelpotten blaast om deze in de chauffage te gebruiken, Kan dit kwaad als je dit niet aansluit ?
Of wat moet je er mee doen ?
ik weet dat ik in het 2de geval dus geen verwarming meer zou hebben, maar heb ik eigenlijk niet nodig ook (ik zou er enkel in de zomer mee rijden).

het gaat hem trouwens over dit uitlaatje: http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volkswagen/kever-gt-uitlaat-nieuw-193348034.html

Zeg maar wat jullie denken, en of ik nog dingen over het hoofd zie...
Moet ik nog een andere luchtfilter aanschaffen ook ?
Ik hou wel van de looks van deze http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=2153 , maar is deze wel een betere oplossing dan de standaard filter ?

mvg,
Matthias
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
markske



Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-7-2007
Berichten: 3818
Woonplaats: westmeerbeek

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog een set goede kachelpotten liggen voor 50€
die luchtfilter geeft alleen maar problemen...

_________________
lasser nodig?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

spaghetti uitlaat met originele carbu: dikke misserie.... voorverwarming heeft echt wel belang zenne, tenzij het lekker draaien en rijden van de motor niet veel belang heeft?
Enneh... 100euro voor een set 2de handse kachelpotten? Wat een afzetterij... markske zijn aanbod is al veel eerlijker Wink

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beckerske
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 7-4-2009
Berichten: 111
Woonplaats: tessenderlo

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn ook spaghetti uitlaten met voorverwarming
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij de meeste spaghetti uitlaten,werkt de voorverwarming ni... en ter verduidelijking...de 2e hands kachelpotten voor 100 eur..zijn ni van mij he Wink
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
sportomatic
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 22-7-2004
Berichten: 542
Woonplaats: Molenbeersel

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 6:25 pm    Onderwerp: kever Reageer met quote

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=114956&sub_category=08. Gebruikte Onderdelen
_________________
Als je zoekt waar andere niet kijken vindt je soms de mooiste dingen !?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
HERMANDIELS



Leeftijd: -24
Geregistreerd op: 18-6-2008
Berichten: 103
Woonplaats: BREE B

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 6:50 pm    Onderwerp: uitlaat+kachelpot vervangen Reageer met quote

tja,
dat is een keuze die je voor jezelf moet uitmaken, afhankelijk van je budget,
alhoewel:
oude brol kopen (dat mag misschien wel vintage lijken) is geld wegsmijten,
kachelpotten en uitlaat 2e hands?
doe maar, binnen twee jaar moet je uitgaan voor andere

investeer in goede kwaliteit, originele dingen, kan wat geld kosten, maar uiteindelijk is het een win operatie en dan heb je jaaaren plezier en geen kopzorgen

ik denk niet dat je VW echt sneller en mooier is door niet standaard onderdelen zoals een kleine verchroomde luchtfilter en andere gadgets


als dat allemaal zo goed was, zou volkswagen dat zelf geinstalleerd hebben...

mvg
herman diels
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Dela
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 2-11-2013
Berichten: 171

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2014 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt bij mij een bid gedaan voor de uitlaat,laat wel weten of je hem moet hebben of niet,heb nog kandidaten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
sportomatic
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 22-7-2004
Berichten: 542
Woonplaats: Molenbeersel

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2014 7:38 am    Onderwerp: kever Reageer met quote

http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volkswagen/gegalvaniseerde-uitlaat-voor-vw-kever-166566384.html
_________________
Als je zoekt waar andere niet kijken vindt je soms de mooiste dingen !?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Wo Jun 11, 2014 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

De performantie van die 'motorsport gt' uitlaat is twijfelachtig. Je moet maar eens zoeken op dit forum.
Ik heb deze zelf terug vervangen door een originele uitlaat met highflow-eindpijpjes en vind de motor een stuk beter lopen zo. Momenteel zijn de kachelpotten vervangen door j-pipes. Dit lukt, maar uiteraard geen verwarming in de winter en geen voorverwarming. Kachelpotten en alle bijhorende elementen staan wel gepland.

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group