www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 3:37 am
ruitensproeierslangen aan stuur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Keverkezoete
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 9
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 7:01 pm    Onderwerp: ruitensproeierslangen aan stuur Reageer met quote

Hallo beste lezer, ik zit met een vraagske: de rubberen darmpjes onderaan het stuur van mijn 1303 waren afgekoppeld... Ik heb deze er terug opgestoken maar weet niet of ze zo goed aangesloten zijn... Met andere woorden :
Ik vraag me af " darmpje met bruine streep links aansluiten of rechts??"
Dank bij voorbaat Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee maar ik vrees als ze afgekoppeld waren dat het systeem waarschijnlijk ook niet meer zal werken... Kan nogal eens iets mislopen met die schakelaars en reservoirs! Lekken, contactproblemen, drukproblemen... Ik zou zeggen trial and error... indien defect moet je mss elektrisch pompje overwegen. Gr
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee maar ik vrees als ze afgekoppeld waren dat het systeem waarschijnlijk ook niet meer zal werken... Kan nogal eens iets mislopen met die schakelaars en reservoirs! Lekken, contactproblemen, drukproblemen... Ik zou zeggen trial and error... indien defect moet je mss elektrisch pompje overwegen. Gr
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 3:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Davy Boscart schreef:
Geen idee maar ik vrees als ze afgekoppeld waren dat het systeem waarschijnlijk ook niet meer zal werken... Kan nogal eens iets mislopen met die schakelaars en reservoirs! Lekken, contactproblemen, drukproblemen... Ik zou zeggen trial and error... indien defect moet je mss elektrisch pompje overwegen. Gr


Beide kanten eens proberen maar ... idd veel kans dat het lekt
had ik ook bij mijn kever
een elektrisch pompje , evt. compleet met reservoir is dan het goedkoopste
en een goede oplossing
met deze (foto) heb ik goede ervaring (paruzzi)

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Keverkezoete
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 9
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Of het systeem werkt weet ik (nog) niet... Ben mij wel bewust van het feit dat er soms lekkages met dat systeem zijn.... Ben wel van plan de slangetjes op de nippels onder het stuur aan te spannen met kleine spanbandjes (strips)... dat zal wellicht lekkages voorkomen denk (hoop) ik.... Zou het trouwens aansluiten omdat ik dit jaar nog naar de keuring moet, om te voorkomen dat ik een rode kaart zou krijgen als de sproeiers niet werken....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 6:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt inderdaad indien ze zijn moeten ze werken... Was ook een knip op mijn kaart! Dan heb ik vlug een reservoir met motortje besteld en aangesloten! Werkt perfect... Het is sowieso al geen cadeau om nu naar de keuring te moeten met die toestanden! Dus beter in 1 keer zou ik zeggen!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Keverkezoete schreef:
Of het systeem werkt weet ik (nog) niet... Ben mij wel bewust van het feit dat er soms lekkages met dat systeem zijn.... Ben wel van plan de slangetjes op de nippels onder het stuur aan te spannen met kleine spanbandjes (strips)... dat zal wellicht lekkages voorkomen denk (hoop) ik.... Zou het trouwens aansluiten omdat ik dit jaar nog naar de keuring moet, om te voorkomen dat ik een rode kaart zou krijgen als de sproeiers niet werken....


de slangetjes hebben in principe spanning genoeg op de nippels, alleszins genoeg om even uit te testen ... klein stukje van het slangetje afknippen kan helpen, slangetjes kunnen ook verduren waardoor ze gaan scheuren
Soms lekt het systeem zelf door barstjes in het plastiek, daar kan je dan nog weinig aan verhelpen .

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Keverkezoete
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 9
Woonplaats: Oordegem

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2020 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Weet nog niet goed wat ik ga doen : het originele systeem behouden , of een elektrisch pompje..... Vraag me trouwens af of ik voor dat laatste nog mogelijkheid heb om het aan te sluiten.Is nóg een extra accesoire en ik heb al verstralers,extra claxon , temperatuurmeter en voltmeter geplaatst... Waar kan ik nog stroom aftappen vraag ik mij af...Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2020 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Overal zo een beetje! Mr. Green
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Keverkezoete schreef:
Weet nog niet goed wat ik ga doen : het originele systeem behouden , of een elektrisch pompje..... Vraag me trouwens af of ik voor dat laatste nog mogelijkheid heb om het aan te sluiten.Is nóg een extra accesoire en ik heb al verstralers,extra claxon , temperatuurmeter en voltmeter geplaatst... Waar kan ik nog stroom aftappen vraag ik mij af...Smile


er is allicht nog ergens een plaatske vrij
Ik heb het aangesloten op zekering 10
en die extra accesoires werken ook niet altijd en allemaal tegelijk hé ...
desnoods als alles bezet is een + na het contact en een extra zekeringetje

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group