Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Za Sep 26, 2020 10:31 pm Onderwerp: 1300AB motor |
|
|
Ik wil graag mijn 1300 motorblok totaal reviseren, wat verander ik het best?
Ik wil een betrouwbare motor met de meeste originele onderdelen een klein beetje kietelen!
Laat jullie reacties maar komen!
En ja ik weet de gemakkelijkste oplossing is een 1600cc steken maar dit Wil ik niet! Ik wil mijn origineel blok houden!
Mijn vorige 1300cc was standaard maar reed super.
Die was volledig uitgewogen en uitgebalanceerd, nu wil ik hetzelfde maar nog ietsje beter. |
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Zo Sep 27, 2020 6:27 am Onderwerp: |
|
|
Ik zou het houden bij perfecte! revisie en alles afgesteld zoals het moet... Dat kietelen is prima maar ik denk toch dat dit de levensduur van onderdelen die niet gekieteld worden serieus verminderd. Originele uitvoering is nog altijd de betrouwbare oplossing denk ik. Ik ga trouwens hetzelfde doen met een 1300 AB motor die hier staat. _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Di Sep 29, 2020 7:40 pm Onderwerp: |
|
|
Ik hou het ook op origineel. Het enige wat niet origineel is op mijn 1300AB is de elektronische ontsteking. _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Wo Sep 30, 2020 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
Als ik nu een standaard 1300 AB motorblok heb, welke van de volgende bewerkingen doe ik het beste?
- Uitliteren ven de verbrandingskamers.
- Compressie aanpassen naar 8,4:1 à 8:1 (wat is het beste?)
- Alles laten uitbalanceren.
- vliegwiel verlichten naar 6 à 8 kilo?
- Inlaatcollectoren polieren
- Nokkenas W100 of W110? |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 339
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 6:09 am Onderwerp: |
|
|
Sowieso je carter laten opmeten en indien nodig (meestal) laten lijnboren.
Als je dan toch bezig bent kan je je carter laten kotteren om wat grotere cilinders te steken.
Alles laten uitbalanceren zou ik zeker doen.
En de standaard compressie van vw is redelijk laag, dus die kan je wat omhoog brengen.
Het is niet omdat je je motor gaat tunen dat je motor minder betrouwbaar zou worden.
Alles hangt af van de gebruikte onderdelen, de combinaties hiervan, en het gebruik van de motor.
Hoeveel pk en koppel wil je ongeveer hebben? _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 7:26 am Onderwerp: |
|
|
Het gaat hem niet om pk's en koppel, want dan steek ik er gewoon en grote motor in.
Ik wil hem zo origineel mogelijk houden en ik wil dingen aanpassen ook al is het maar om 10pk te winnen. Iets leuker rijden dus. |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 339
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 8:35 am Onderwerp: |
|
|
kej, en die vorige 1300, is dat degene die er nu nog inzit?
Want vanbinnen is dat hetzelfde als een 1600
Anders gewoon 1600 setje erop, iets hogere compressie, 1:25 tuimelaars en 2 babywebers; Dat rijdt al heel erg lekker _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 12:18 pm Onderwerp: |
|
|
Neen die vorige 1300cc is gesneuveld (olielek en geen olie tijdens het rijden, oliedruk schakelaar werkte niet!)
Ik zou gewoon heel graag mijn 1300cc motor houden.
Ik ben zelf autotechnieker en ik wil mijn skills laten werken op een zeer eenvoudige motor en oldschool tunen zonder de cilinderinhoud aan te passen. |
|
Naar boven |
|
|
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 12:19 pm Onderwerp: |
|
|
Het is een andere motor waar ik dit op wil doen. |
|
Naar boven |
|
|
Timmei Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 382
Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 9:35 pm Onderwerp: |
|
|
Het is een andere motor waar ik dit op wil doen. |
|
Naar boven |
|
|
|
|