Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Wo Sep 09, 2020 11:08 am Onderwerp: inschrijven op O-platen of op dagelijkse; verschil? |
|
|
Mijn Vw T2b '74 staat nu op dagelijkse platen ingeschreven en ik ga elk jaar zonder problemen naar de jaarlijkse keuring in As (Limburg).
Nu vroeg ik me af of er ook andere nadelen zijn om de bus op dagelijks platen te laten.
Ik gebruik de bus voor jaarlijkse vakanties, week-endjes weg, trekker voor de containerpark-aanhangwagen
O-platen: enkel 2 jaarlijks keuring,
Dagelijkse: elk jaar naar de keuring (dus elk jaar de keuringskost)
Rijtax: het is een camper op papier dus daar is volgens mij ook al geen verschil
Verzekering is zelfde als dagelijks bij March
Trekhaak: is duidelijk vermeld op het keuringspapier nu dus in orde, Oltimer + trekhaak?
Lage emmisiezone's; is er een verschil?
Rijden voor een trouw,... mag bezoldigd (O-platen niet dacht ik)
Zie ik nog dingen over het hoofd?
Als ik nu naar O-platen zou gaan, komen daar dan buiten de keuring en kosten voor de plaat nog andere kosten bij?
Het heeft mij destijds redelijk wat gekost financieel en aan moeite om een ingevoerd voertuig als dagelijks in te schrijven; gelijkvormigheidsattest aanvragen,... (in de tijd dat je maar 25km mocht rijden) |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Wo Sep 09, 2020 11:47 am Onderwerp: |
|
|
taxen maken idd geen verschil, verzekering kan je idd dezelfde houden,
bezoldigd vervoer mag nooit zonder de juiste attesten, remorkje naar het containerpark mag in principe ook niet (oldtimers mogen niet meer "werken" kan enkel als decoratie ofzo dienen)
in Brussel mag je onder O-platen wel nog binnen, de andere lez (nog) niet
en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)
ik zou hem dus dagelijks laten _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 68 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
KeverenCo schreef: |
en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)
ik zou hem dus dagelijks laten |
ah, 'k voel me al minder alleen _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
lucvdbossche
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 5-4-2010 Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem
|
Geplaatst: Za Sep 12, 2020 4:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ge kunt er eens met naar uw werk rijden. |
|
Naar boven |
|
|
Balemans Benny Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 1-8-2004 Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer
|
Geplaatst: Ma Sep 14, 2020 5:27 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | KeverenCo schreef: |
en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)
ik zou hem dus dagelijks laten |
ah, 'k voel me al minder alleen |
Ik sluit me aan. _________________ vw 1300 '72
vw 1303s cabrio |
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Di Sep 15, 2020 1:58 pm Onderwerp: |
|
|
Stel dat ik zou veranderen van dagelijkse naar O-platen,
Is er dan opnieuw een inschrijvingstax? Van hoeveel?
Vervalt dan ook mijn eenmalige (gelijkvormigheidskeuring) toelating? aangezien ik dit niet als oldtimer nodig heb. (ik heb dit destijds aangevraagd om de bus in te kunnen schrijven als dagelijks, bij een Hollandse (afkomstig van California) bus was namelijk geen gelijkvormigheidsattest).
Er is mij eens op de keuring verteld dat dat gelijkvormigheidspapier maar 6 jaar geldig was als je het voertuig niet dadelijk zou inschrijven.
Voorlopig zal ik het maar op dagelijkse houden. @ |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Di Dec 29, 2020 10:00 am Onderwerp: |
|
|
wim3600 schreef: |
Is er dan opnieuw een inschrijvingstax? Van hoeveel?
Vervalt dan ook mijn eenmalige (gelijkvormigheidskeuring) toelating?
Voorlopig zal ik het maar op dagelijkse houden. @ |
ja, de standaard eerste inschrijvingstax als oldtimer (137 euro?)
en neen, je hebt daar toch je papieren en sticker voor gekregen?
grtz _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Di Dec 29, 2020 11:02 am Onderwerp: |
|
|
men liet mij weten bij de inschrijvingen dat als ik de eenmalige toelating niet zou gebruiken en de bus als oldtimer zou inschrijven de toelating na 6 jaar zou vervallen. Men zei doodleuk "niets is voor eewig"! |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Ma Jan 04, 2021 7:27 am Onderwerp: |
|
|
wim3600 schreef: | men liet mij weten bij de inschrijvingen dat als ik de eenmalige toelating niet zou gebruiken en de bus als oldtimer zou inschrijven de toelating na 6 jaar zou vervallen. Men zei doodleuk "niets is voor eewig"! |
als ik die redenering doortrek zijn alle gelijkvormigheidsattesten ondertussen onbruikbaar...
Dat je hem even moet ingeschreven hebben als dagelijkse wil ik nog geloven, zodat alles in "het systeem" gezet kan worden.
Maar eenmaal alle attesten in je bezit zijn zou het me verbazen dat deze ongeldig worden _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Di Jan 05, 2021 1:17 am Onderwerp: |
|
|
Het zou kunnen dat ze bedoelden als ik de bus dan dadelijk toch nog als oldtimer zou ingeschreven hebben en dus het het gelijkvormigheidsattest niet zou gebruiken.
Dat het dan na zes jaar zou vervallen.
Als nieuwe wagens niet ingeschreven worden binnen de zes jaar zou dat niet meer kunnen blijkbaar, omdat deze dan niet meer voldoen? |
|
Naar boven |
|
|
|
|