www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:43 am
inschrijven op O-platen of op dagelijkse; verschil?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2020 11:08 am    Onderwerp: inschrijven op O-platen of op dagelijkse; verschil? Reageer met quote

Mijn Vw T2b '74 staat nu op dagelijkse platen ingeschreven en ik ga elk jaar zonder problemen naar de jaarlijkse keuring in As (Limburg).
Nu vroeg ik me af of er ook andere nadelen zijn om de bus op dagelijks platen te laten.
Ik gebruik de bus voor jaarlijkse vakanties, week-endjes weg, trekker voor de containerpark-aanhangwagen Wink

O-platen: enkel 2 jaarlijks keuring,
Dagelijkse: elk jaar naar de keuring (dus elk jaar de keuringskost)

Rijtax: het is een camper op papier dus daar is volgens mij ook al geen verschil

Verzekering is zelfde als dagelijks bij March

Trekhaak: is duidelijk vermeld op het keuringspapier nu dus in orde, Oltimer + trekhaak?

Lage emmisiezone's; is er een verschil?

Rijden voor een trouw,... mag bezoldigd (O-platen niet dacht ik)

Zie ik nog dingen over het hoofd?

Als ik nu naar O-platen zou gaan, komen daar dan buiten de keuring en kosten voor de plaat nog andere kosten bij?

Het heeft mij destijds redelijk wat gekost financieel en aan moeite om een ingevoerd voertuig als dagelijks in te schrijven; gelijkvormigheidsattest aanvragen,... (in de tijd dat je maar 25km mocht rijden)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2020 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

taxen maken idd geen verschil, verzekering kan je idd dezelfde houden,

bezoldigd vervoer mag nooit zonder de juiste attesten, remorkje naar het containerpark mag in principe ook niet (oldtimers mogen niet meer "werken" kan enkel als decoratie ofzo dienen)

in Brussel mag je onder O-platen wel nog binnen, de andere lez (nog) niet

en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)

ik zou hem dus dagelijks laten Wink

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

KeverenCo schreef:


en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)

ik zou hem dus dagelijks laten Wink


ah, 'k voel me al minder alleen Smile

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
lucvdbossche



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 5-4-2010
Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ge kunt er eens met naar uw werk rijden.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2020 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
KeverenCo schreef:


en - das dan persoonlijk - ik vind een dagelijks gekeurd voertuig meer waard dan een oldtimergekeurd (maar dat zit in mijn kopke)

ik zou hem dus dagelijks laten Wink


ah, 'k voel me al minder alleen Smile


Ik sluit me aan.

_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stel dat ik zou veranderen van dagelijkse naar O-platen,
Is er dan opnieuw een inschrijvingstax? Van hoeveel?

Vervalt dan ook mijn eenmalige (gelijkvormigheidskeuring) toelating? aangezien ik dit niet als oldtimer nodig heb. (ik heb dit destijds aangevraagd om de bus in te kunnen schrijven als dagelijks, bij een Hollandse (afkomstig van California) bus was namelijk geen gelijkvormigheidsattest).
Er is mij eens op de keuring verteld dat dat gelijkvormigheidspapier maar 6 jaar geldig was als je het voertuig niet dadelijk zou inschrijven.

Voorlopig zal ik het maar op dagelijkse houden. Very Happy @
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2020 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

wim3600 schreef:

Is er dan opnieuw een inschrijvingstax? Van hoeveel?

Vervalt dan ook mijn eenmalige (gelijkvormigheidskeuring) toelating?

Voorlopig zal ik het maar op dagelijkse houden. Very Happy @


ja, de standaard eerste inschrijvingstax als oldtimer (137 euro?)

en neen, je hebt daar toch je papieren en sticker voor gekregen?

grtz

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2020 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

men liet mij weten bij de inschrijvingen dat als ik de eenmalige toelating niet zou gebruiken en de bus als oldtimer zou inschrijven de toelating na 6 jaar zou vervallen. Men zei doodleuk "niets is voor eewig"!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2021 7:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

wim3600 schreef:
men liet mij weten bij de inschrijvingen dat als ik de eenmalige toelating niet zou gebruiken en de bus als oldtimer zou inschrijven de toelating na 6 jaar zou vervallen. Men zei doodleuk "niets is voor eewig"!


als ik die redenering doortrek zijn alle gelijkvormigheidsattesten ondertussen onbruikbaar...

Dat je hem even moet ingeschreven hebben als dagelijkse wil ik nog geloven, zodat alles in "het systeem" gezet kan worden.

Maar eenmaal alle attesten in je bezit zijn zou het me verbazen dat deze ongeldig worden

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2021 1:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou kunnen dat ze bedoelden als ik de bus dan dadelijk toch nog als oldtimer zou ingeschreven hebben en dus het het gelijkvormigheidsattest niet zou gebruiken.
Dat het dan na zes jaar zou vervallen.

Als nieuwe wagens niet ingeschreven worden binnen de zes jaar zou dat niet meer kunnen blijkbaar, omdat deze dan niet meer voldoen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group