www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 10:38 am
Contactslot afgekeurd op keuring

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
apal63
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 162
Woonplaats: hemiksem

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 8:45 pm    Onderwerp: Contactslot afgekeurd op keuring Reageer met quote

Eentje voor T1 mede eigenaars.

Vandaag ben ik op de keuring afgekeurd omdat de sleutel uit het contactslot kan genomen worden terwijl het contact nog op staat.
Dat is bij mijn weten altijd zo geweest dus ik kan niet zeggen dat er ooit iets stuk gegaan is. Kan zijn dat dat normaal is, heb namelijk ook nog een starknop onder de bestuurderstoel die altijd wel werkt maar de motor slaat natuurlijk enkel aan als het contact op staat. Ofwel is de sleutel zo hard uitgesleten dat die met eender wat kan gestart worden.

Tim
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 11:51 pm    Onderwerp: Re: Contactslot afgekeurd op keuring Reageer met quote

apal63 schreef:
Eentje voor T1 mede eigenaars.

Vandaag ben ik op de keuring afgekeurd omdat de sleutel uit het contactslot kan genomen worden terwijl het contact nog op staat.
Dat is bij mijn weten altijd zo geweest dus ik kan niet zeggen dat er ooit iets stuk gegaan is. Kan zijn dat dat normaal is, heb namelijk ook nog een starknop onder de bestuurderstoel die altijd wel werkt maar de motor slaat natuurlijk enkel aan als het contact op staat. Ofwel is de sleutel zo hard uitgesleten dat die met eender wat kan gestart worden.

Tim


Lijkt me toch niet echt normaal hé
Dat zou betekenen dat je kan blijven rijden als je de sleutel uit het contactslot trekt ...
En als uw stuurslot dan zou blokkeren ? Of misschien zit dat er niet in ?
Naar veiligheid toe lijkt me dit terecht afgekeurd

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
apal63
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 162
Woonplaats: hemiksem

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 8:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bwa niet veilig, ik rijd er ondertussen al 10 jaar mee rond, tot nu toe geen problemen mee gehad... Smile Stuurslot zit er niet op en als de motor per toeval moest uitvallen terwijl de sleutel er niet op zit kan ik nog altijd starten met de knop aangezien het contact dan nog op staat.

Maar ik heb er inderdaad geen probleem mee dat ze daar voor afgekeurd wordt als blijkt dat niet de normale werking is, maar ik wil het graag weten voor ik dingen begin te veranderen.

Grt
Tim
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 9:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

onlangs ne maat van mij afgekeurd omdat het stuurslot niet werkte ... maar die zijn contact werkte helemaal niet meer. Hij had contactschakelaar zonder sleutel en startknop bijgezet en dat mag niet

Normaal moet het contact altijd via de sleutel, maar een startknop mag
Het contact mag natuurlijk niet aan blijven als je de sleutel er af trekt
Stuurslot wordt zelden nagezien, maar met ne strenge keurder kan je wel pech hebben

Mijn stuurslot is er ook uit, en tot hiertoe geen probleem daarmee

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan er normaal niet uit als de motor draait.
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 8:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dan weet je genoeg denk ik... Vervanging van het contact is aan de orde! Jammer voor de sleutels indien deze nog samengaan met de deuren... Rolling Eyes
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
apal63
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 162
Woonplaats: hemiksem

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuw contactslot bestellen dus. Andere sleutel kan geen kwaad, eentje voor de deuren heb ik nooit gehad, die zijn al tien jaar niet op slot geweest... Smile

Bedankt voor de hulp!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group