Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 8:20 pm Onderwerp: Groot vrije slag rempedaal |
|
|
Vandaag op de keuring is mijn kever afgekeurd omdat er veel te grote vrije slag is om het rempedaal.
Rem grijpt pas op het einde van de slag van het rempedaal.
Ik had vorige week zelf ook al gemerkt dat deze heel laat pakte.
Ik heb toen de trommels wat bijgeregeld via de stermoertjes in de tamboer. Dat gaf een verbetering.
Op weg naar huis na de keuring verschillende noodremsimulaties gedaan en inderdaad niet OK. Rem pakt pas als het rempedaal volledig ingeduwd is. Tegelijk handrem aantrekken geeft een voelbare remkracht, dus effectief een probleem.
Wat zou het kunnen zijn? Wat kijk ik eerst na?
Ik dacht eerst te starten met het ganse systeem door te duwen door de ontluchters, misschien ergens lucht in?
Ik moet het opgelost hebben binnen de 10 dagen. Ik moet voor de 12de de wagen terug aanbieden voor herkeuring. Ik ben elke avond laat thuis, dus enkel dit WE om het probleem op te lossen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 63 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse
|
|
Naar boven |
|
|
Friedbusser Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 26-6-2004 Berichten: 437
Woonplaats: Nijlen
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2020 8:45 pm Onderwerp: |
|
|
Asje op de hoofdremcilinder afregelen tot op 1mm vrije slag.
Dit zou een vrije slag van 5mm moet en geven op het rempedaal. |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2020 10:34 am Onderwerp: |
|
|
Friedbusser schreef: | Asje op de hoofdremcilinder afregelen tot op 1mm vrije slag.
Dit zou een vrije slag van 5mm moet en geven op het rempedaal. |
klopt, daar kan je dat regelen met steeksleutel 15 _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2020 4:08 pm Onderwerp: |
|
|
En ! Remvloeistof vervangen is nooit een slecht idee.
Moet eigenlijk om de 2 jaar,maar er zijn weinig mensen die dat ook echt doen... _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Do Dec 03, 2020 9:13 pm Onderwerp: |
|
|
5 jaar geleden ingeschreven als oldtimer na volledige restoratie. Toen nieuwe remcilinder, nieuwe rempistons, nieuwe remblokken, nieuwe remleidingen, olie, allez alles nieuw.
Nu na 5 jaar voor de eerste keer terug naar de keuring.
Op 5 jaar een 10.000 km mee gereden, de afgelopen 2 jaar 2 x naar Oostenrijk voor het VW Postalm event. De bergen in, omhoog en omlaag.
Olie in die 5 jaar niet vervangen, kzal dat ook doen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Vr Dec 04, 2020 6:53 am Onderwerp: |
|
|
Nog wat extra info over de symptomen.
Als ik het rempedaal 2 à 3 keer kort na elkaar indruk dan heb ik druk op de remmen. Als ik het pedaal dan loslaat en terug indruk, zit ik weer tot op het einde.
Heel raar _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 63 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Vr Dec 04, 2020 10:06 am Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Nog wat extra info over de symptomen.
Als ik het rempedaal 2 à 3 keer kort na elkaar indruk dan heb ik druk op de remmen. Als ik het pedaal dan loslaat en terug indruk, zit ik weer tot op het einde.
Heel raar |
dan begin ik te vrezen dat er een probleem met de Hoofdremcilinder zou kunnen zijn ... ik zeg wel zou kunnen
Ik had twee jaar geleden dezelfde symptomen, HRC was kapot en remvloeistof liep weg in de tunnel ...
voor alle zekerheid toch eerst remmen regelen en ontluchten
Ontluchten : soms is meerdere keren ontluchten nodig
ps: zijn er ergens lekken te zien ? is er remvloeistof verdwenen uit het potje ? _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
Kever opgekrikt en op assteunen gezet.
Wielen er af gehaald.
Dan de madam in de auto gezet om op commando te pompen.
Ik onder de wagen om wiel per wiel het circuit door te spoelen en te ontluchten.
Rechtsachteraan kwam er eerst zwarte remolie uit en flink wat luchtbelletjes. Volledig doorgepompt tot er klare remolie uit kwam.
Dan linksachteraan, ook eerst zwarte olie en wat belletjes. Hier ook volledig doorgepompt tot klare olie.
Dan naar voor, daar geen zwarte olie, maar toch ook volledig doorgepompt want ook wat belletjes.
Dan voor de zekerheid nog eens volledig opnieuw, RA - LA - RV - LV, geen belletjes meer. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 4:20 pm Onderwerp: |
|
|
Na het doorspoelen en ontluchten wat kopervet rond de nippels gespoten tegen het roesten,
Dan de wieten er terug op en test op de weg.
Vanaf halve slag van de rempedaal al goede remkracht en dus pedaal niet meer tot het einde doorduwen.
Ikke content _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|