www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 12:42 am
34 pict 3 carburator op 1641cc motor
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vincentv
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 25-9-2020
Berichten: 4
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: Wo Okt 07, 2020 4:40 pm    Onderwerp: 34 pict 3 carburator op 1641cc motor Reageer met quote

Hoi allemaal, ik ben bezig mijn motor een update te geven nml. van 1600cc die 23 jaar geleden nieuw aangekocht is te vernieuwen.
Ik heb hier en daar al wat opgezocht omtrent de combinatie 1641cc met 34 pict 3 carburator.... momenteel ben ik nog niet veel wijzer geworden.
Ik had graag geweten of de combinatie mooi af te regelen valt en of er andere sproeiers moeten geplaatst worden om 100% rendement uit de motor te halen, zo ja welke ?
De motor behoudt zijn originele nokkenas, enkel pistons cilinder en culassen worden vervangen.
Alvast bedankt voor de tips !

Grtz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2020 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
bijgevoegd een link naar een document over Vw carburatuers.

https://drive.google.com/file/d/12kevbei2H3U-lI6H0-7SAiRHOeSTfIU0/view?usp=sharing

Het is een vertaling van een engelstalig document dat ik ooit vond op internet.
Vertaling met Google translate, hier en daar komen er rare woorden in voor maar je kan er wel aan uit ...

Het originele document vind je hier : http://www.vw-resource.com

Mijn ervaring : ik heb een 1300AB motor die standaard een 31pict3 carburator heeft.
Mijn ervaring is dat die met de huidige (slechte) benzines heel moeilijk af te stellen is. Eén keer is het mij gelukt met andere sproeiers, maar dat was urenlang experimenteren ...
Bij mijn tweede gereviseerde carburator is het, en ook weer na urenlang experimenteren niet meer gelukt. Er zat altijd wel ergens een dipje en het optrekken ging helemaal niet vlot. Uiteindelijk heb ik het opgegeven.

Ik heb ook al van iemand die carburateurs (degelijk) reviseert dat je tegenwoordig geen lijn meer kan trekken in de sproeiers die gebruikt moeten worden.

Als hobbyist vrees ik dus dat het experimenteren wordt.

Ik rij nu met een 30pict2 carburator die het voortreffelijk goed doet en die ook maar één regelvijsje voor het mengsel en één voor de gasklep heeft, en qua sproeiers ook veel eenvoudiger. Meer dan genoeg voor een hobbyist als ik Smile

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 09, 2020 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb in mn Buggy een 1641 met enkelpoorts koppen en een 31 Pict carbu.
Gaat al jaren als de brandweer.. Laughing

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Vr Okt 09, 2020 10:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Heb in mn Buggy een 1641 met enkelpoorts koppen en een 31 Pict carbu.
Gaat al jaren als de brandweer.. Laughing


Ook niet de originele carburator voor die motor denk ik ... of toch ?
Maar als hij het er goed mee doet, so what ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 09, 2020 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1641 is ook niet origineel,dus daar bestaat geen carbu voor.
Maar met een 34 Pict en dubbelpoorts koppen zou nog beter vooruit moeten gaan Wink

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 8:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
1641 is ook niet origineel,dus daar bestaat geen carbu voor.
Maar met een 34 Pict en dubbelpoorts koppen zou nog beter vooruit moeten gaan Wink


goh ja, da's de theorie hé Wim ... maar die carburatoren zijn al gemaakt voor een zuiniger verbruik en betere milieunormen, 't is met de huidige benzines niet gezegd dat dat zonder aanpassingen aan de sproeiers beter werkt (denk ik) ...

mijn kever met 1300AB motor (dubbelpoorts) rijd super vlotjes met een 30pict2 die normaal bedoeld is voor een 1300 enkelpoorts, en met de originele 31pict3 is het miserabel, zo zie je maar.

Vincent : op de site van aircooled beatleparadise is er ook heel wat info te vinden : http://www.aircooledbeetleparadise.be
Je kan daar ook ev. eens raad vragen ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 4:16 pm    Onderwerp: Re: 34 pict 3 carburator op 1641cc motor Reageer met quote

Vincentv schreef:
Hoi allemaal, ik ben bezig mijn motor een update te geven nml. van 1600cc die 23 jaar geleden nieuw aangekocht is te vernieuwen.
Ik heb hier en daar al wat opgezocht omtrent de combinatie 1641cc met 34 pict 3 carburator.... momenteel ben ik nog niet veel wijzer geworden.
Ik had graag geweten of de combinatie mooi af te regelen valt en of er andere sproeiers moeten geplaatst worden om 100% rendement uit de motor te halen, zo ja welke ?
De motor behoudt zijn originele nokkenas, enkel pistons cilinder en culassen worden vervangen.
Alvast bedankt voor de tips !

Grtz


en ... al iets wijzer geworden, of oplossing gevonden ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Vincentv
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 25-9-2020
Berichten: 4
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Draait nog altijd niet zoals van te voren. Start perfect, maar eens hij op temperatuur komt schommelt hij in toerental. Ik denk misschien aan valse lucht ergens aan de inlaat collector.... deze week een zoeken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vincentv schreef:
Draait nog altijd niet zoals van te voren. Start perfect, maar eens hij op temperatuur komt schommelt hij in toerental. Ik denk misschien aan valse lucht ergens aan de inlaat collector.... deze week een zoeken.


heb je de remmenreinigertest al eens gedaan ?
Schommelen in toerental kan ook teveel speling aan het asje van de gasklep zijn .
Laat de motor draaien, spuit wat remmenreiniger aan de buitenkant van het gasklepasje.
Als hij omhoog gaat in toeren zit er teveel speling op dat asje en zuigt hj daar valse lucht, en is de carburator aan revisie of vervanging toe.

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het wel bij een koude motor doen. Wink
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group