www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 9:38 pm
draadstangen motor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Di Mrt 23, 2021 6:18 pm    Onderwerp: draadstangen motor Reageer met quote

Ik lees op het internet (en in boxertje tech) veel uiteenlopende dingen over het monteren van de draadstangen in het motorblok.

Boxertje zegt dat je ze best met blauwe loctite vast zet (maar niet hoe vast). Op andere plaatsen lees ik dat je best geen borging gebruikt maar gewoon vloeibare dichting er op moet doen tegen het lekken.

Ook over hoe vast ze juist in het blok gedraaid moeten worden zie ik uiteenlopende zaken. Moet je ze er in draaien tot het einde van de draad, tot een bepaald moment of gewoon tot ze aan de binnenkant (van de doorlopende gaten) gelijk komen en de rest even diep?

In dit topic las ik de combinatie van niet helemaal vast draaien en geen borging gebruiken enkel vloeibare dichting. Dit zou anders het breken van de stangen kunnen veroorzaken (vooral pagina 2 benadrukt dit):
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=236311. Na het lezen van dit topic heb ik het zo gedaan maar ik begin nu te twijfelen of dit wel de juiste keuze was. Gaan de draadstangen er op termijn niet langzaam uitkomen als ik dit zo laat?

Mijn koppen zijn nog niet gemonteerd dus ik kan nog terug vandaar de vraag.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group