www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 7:59 pm
Opstarten BUS na vele jaren stilstand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 2:33 pm    Onderwerp: Opstarten BUS na vele jaren stilstand Reageer met quote

Ik heb tijdens het opruimen nog een oude liefde teruggevonden.

Mijn T2ab uit 1972.

Ze heeft een vrij standaard Type 4 motor, 1700cc geloof ik, die gelukkig nog los zit, maar al jaren niet meer heeft gedraaid (zeker 7jaar). iemand tips wat ik best kan doen vooraleer ik tracht ze te starten?

Vriendelijke groeten
Curt

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 5:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

IK zou! oliepeil en kwaliteit controleren. (Na start beetje laten opwarmen maar je moet toch sowieso verversen!) Bobine loskoppelen en eerst laten ronddraaien zonder ontsteking... En alles eens controleren. Elektrische koppelingen, kleppen, bougies... benzine zal verdampt zijn in de carb en tank zal ook een ramp zijn ivm roest waarschijnlijk dus... Benzinepomp afkoppelen en wat verse benzine aan de bovenkant inspuiten... Nadien filters en leidingen vervangen! Tank inspectie, Carb reinigen en reviseren, timing, enz... Nogmaals dit zouden mijn eerste stappen zijn! Gr
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2021 10:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Davy Boscart schreef:
IK zou! oliepeil en kwaliteit controleren. (Na start beetje laten opwarmen maar je moet toch sowieso verversen!) Bobine loskoppelen en eerst laten ronddraaien zonder ontsteking... En alles eens controleren. Elektrische koppelingen, kleppen, bougies... benzine zal verdampt zijn in de carb en tank zal ook een ramp zijn ivm roest waarschijnlijk dus... Benzinepomp afkoppelen en wat verse benzine aan de bovenkant inspuiten... Nadien filters en leidingen vervangen! Tank inspectie, Carb reinigen en reviseren, timing, enz... Nogmaals dit zouden mijn eerste stappen zijn! Gr


zo zou ik het ook doen +
misschien eerst de bougies uitdraaien, in elke cilinder wat olie spuiten en enkele toerkes laten draaien, kwestie van wat kopsmering ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2021 11:28 am    Onderwerp: Hij draait Reageer met quote

Op een onvoorstelbaar vlotte manier kwam er leven in de brouwerij na 8 jaar stilstand.

Alle tips toegepast en zelfs nog wat extra's...
Multimeter aangesloten op oliedruk contact,
Zonder + op de bobijn in een paar korte sessies van 5 seconden druk laten opbouwen.

Dan de plus op de bobijn en benzinepomp...
Geen 2 tellen later het zalige geluid van een boxermotor...
Geen Startpilot of wat dan ook nodig gehad.

De WD 40 die ik rijkelijk in de cilinders had gespoten gaven de anders zo frisse geur op het Haasdonkse platteland een boeket van technisch parfums waarvoor je anders naar de Nürburgring moet afreizen. Zelfs mijn buurvrouw, die in haar tuin zat te wieden, sprong recht. Waarop ik zei: speciaal voor Sabine Schmitt... Ze nam de minuut stilte die ik voorzien had, om te genieten van het gezoem uit de 4in1 van mijn type 4 en het mysterieuze rookgordijn, echter niet in acht en ging hoofdschuddend terug in haar wiedhouding...


Mensen op het platteland, ze zullen nooit de schoonheid van de Ring en de prestaties van Sabine snappen...

Sabine, RIP...

Curlie

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group