www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:20 pm
Voorverwarming nodig bij centrale Weber DVEV 32/36
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Di Mrt 09, 2021 6:51 pm    Onderwerp: Voorverwarming nodig bij centrale Weber DVEV 32/36 Reageer met quote

Hallo allemaal

Op mijn Busje staat een centrale Weber DFEV 32/36.

Mijn Busje komt uit Arizona, dus koude of nat heeft ze nog nooit gezien...

Heeft er iemand ervaring met dit soort carburator?
Vervriest het spruitstuk niet op een koude dag?

Zou ik niet beter een 'plastic' Kever luchtfilter modificeren dusdanig dat hij past op die Weber en er voorverwarming is?

Aircooled greetings
Curlie

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 10, 2021 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weggooien! Originele 34 pict ofzo installeren... Niks dan miserie met die grotere centrale carb's.... bijna niet te regelen en altijd problemen met sproeier afstelling! Rolling Eyes
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 6:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

gaat inderdaad bevriezen bij vochtige lucht , vroeger was daar in Duitsland ind ook een gesloten filterhuis voor te krijgen,zag onlangs nog eentje voorbij komen op ebay.de Belengrijk is uiteraard ook een juiste afstelling, als deze carbu met een orig nokkenas gecombineerd is,valt het wel af te stellen.
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 8:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Davy Boscart schreef:
Weggooien! Originele 34 pict ofzo installeren... Niks dan miserie met die grotere centrale carb's.... bijna niet te regelen en altijd problemen met sproeier afstelling! Rolling Eyes



Hallo Davy

Ik moet zeggen dat de Bus ontzettend fijn reed toen ik ze destijds kocht.

Dus ik ga met deze setup beginnen. Ik hou jullie op de hoogte.

Aircooled greetings
Curlie

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Silver RS schreef:
gaat inderdaad bevriezen bij vochtige lucht , vroeger was daar in Duitsland ind ook een gesloten filterhuis voor te krijgen,zag onlangs nog eentje voorbij komen op ebay.de Belengrijk is uiteraard ook een juiste afstelling, als deze carbu met een orig nokkenas gecombineerd is,valt het wel af te stellen.


Dirk Dikke mercie voor je tip, het bevestigd mijn vermoeden en is misschien ook wel een klein beetje een stuk van de reden dat die carbu ''moeilijk'' zou zijn... Ik heb de Bus 8 jaar geleden zo gekocht, de motor lijkt me, gezien de zeer propere staat van de cilinderkoppen, poedercoating op het blik, propere koelribben van cilinders... in een niet zo ver verleden gereviseerd te zijn. Maar ik heb niets info daarover. Het enige wat ik zie is de ''buitenkant'': Het is de matching number type 4 1700cc, geen idee of ze intern iets aangepast hebben, ik kan ook de laatste eigenaars (Arizone USA) niet vinden op facebook of zo, anders had ik het al eens gevraagd. Wat zie ik: die 32/36 carbu, een (gelukkig nog echte Wink 009 met compufire in en een 4 in 1 uitlaat met een stille, vrij dikke muffler ik. Ik ga er van uit dat dat vermoedelijk alles is en de rest origineel... Ik ga proberen een standaard late Kever of T2b luchtfilter te skoren en deze aan te passen aan de carburator... Aircooled greetings Curlie')

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Mrt 11, 2021 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

goe bezig Wink
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Vr Mei 14, 2021 9:13 am    Onderwerp: Brooddoos is klaar voor test Reageer met quote

De kits om een droge luchtfilter te kunnen aansluiten op een DFEV 32/36 Weber bleken inderdaad onvindbaar te zijn.

Gelukkig heb ik Carl, vriend sinds jaar en dag en creatief met metaal. Hij heeft uit 1.5mm plaatstaal een prachtige 'brooddoos' gemaakt.

Als vervanger voor de open luchtfilter, met aansluiting bovenaan voor de slang naar een droge T2b luchtfilter.

De tussenrand is verwijderbaar zodat ik in de zomer eventueel toch met een open luchtfilter kan rijden.

Volgende week de testrun.

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2021 6:59 pm    Onderwerp: testrun dik ok Reageer met quote

Voila,

Het geheel is af.

Ziet er behoorlijk standaard uit naar mijn gevoel Wink
Aanzuigstukje aan uitlaat is van Kever, doorvoer is van... Kever Wink

Aanzuiggeluid is ook meer gedempt, wat plezanter is voor de reisjes.

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group