Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2021 5:59 am Onderwerp: |
|
|
Doen! Dan kan je dat al controleren op bevriezing! Helaas zijn er nog oorzaken mogelijkheden... Heb je hem (veel) gewoon eens laten draaien zonder te rijden? Ik heb dat namelijk ook gedaan toen ze mijn oprit kwamen gieten en ik een hele tijd niet buiten kon. Bleek toen de condensator te zijn! Stukje van 10€ die heel belangrijk is maar veel over het hoofd word gezien bij problemen. Heb deze vervangen en liep terug perfect! Vooral omdat je zei dat je voor de stilstand perfect 100km hebt gereden. Bij mij liep hij ook heel lekker en toen.... Stilstand is sowieso nooit goed hé maar dat efkes laten draaien doe ik nu ook niet meer juist de druppelaar op de batterij. Oh er zijn veel oorzaken mogelijk maar wilde dit toch even vermelden omdat ik toen veel kosten heb gemaakt aan ontsteking en carb om uit te komen op de condensator... _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 82 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2021 9:09 am Onderwerp: |
|
|
Nooit meegemaakt,maar voor die paar euro zeker ook te proberen. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2021 10:43 am Onderwerp: |
|
|
Nee voorverwarmingsbuizen zijn de dunne buisjes onderaan het inlaatspruitstuk die naar uitlaat gaan, en die mogen niet aanraakbaar zijn. Bevriezen heeft niks met de buitentemp te maken.. maar met de luchtsnelheid. _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2021 12:48 pm Onderwerp: |
|
|
Ok. Goed om weten.
Ik heb een thermische camera dus dat kan ik morgen normaal wel testen.
Nu met de bougies bezig, maar verwijderen gaat niet zo vlot.
Heb er eentje nu een kwart uit gedraaid met redelijk wat kracht, maar echt loskomen doet ie niet.
Mogelijks zit de huidige bougie erg vast of scheef?
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 82 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2021 4:58 pm Onderwerp: |
|
|
Vaak zo. Daarom doe ik ook altijd een klein beetje kopervet aan de draad. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2021 10:58 am Onderwerp: |
|
|
Allen al bedankt voor de tips/advies en mentale steun
De bougies + kabels zijn vervangen.
Voorzichtig ingedraaid wat bij de 1 al makkelijker ging als bij de andere.
Is er een risico/probleem als ze er niet helemaal 100% diep ingedraaid zijn?
De motor loopt alleszins normaal, straks testritje maken.
Trouwens: Paruzzi magazine nr3 staat een heel stuk over de carburator voorverwarming. Zeer boeiend!!
Dennis
Ps: 2 bougies waren vrij vettig. Net die kwamen er moeilijk uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2021 2:38 pm Onderwerp: |
|
|
Ondertussen een kort ritje gemaakt (nog wat schrik van vorige keer )
Ik heb heen en weer 5km (=10km) gereden en eens gevoelt aan de voorverwarmingsbuizen.
De 4 'poten' begonnen wel warm te worden, maar niet echt heet.
In het midden bleef het koud en op de aansluiting van de carburetor was het opvallend fris, kouder als de buitentemperatuur.
De cabineverwarming werd wel warm, terwijl het inlaat spruitstuk koud bleef.
Ik neem aan dat dit de theorie bevestigd en dit onderdeel best vervangen wordt?
Wat een zalig weer trouwens
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 82 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2021 4:07 pm Onderwerp: |
|
|
Spruitstuk vervangen inderdaad.
Zoek een goede gebruikte die wel open is.
Er zijn tips hier om te proberen de voorverwarming open te krijgen. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 98 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2021 4:32 pm Onderwerp: |
|
|
wimpie schreef: | Spruitstuk vervangen inderdaad.
Zoek een goede gebruikte die wel open is.
Er zijn tips hier om te proberen de voorverwarming open te krijgen. |
grote kans dat de voorverwarmingsbuizen dicht zitten maar ...
Ik zou vooraleer je begint te demonteren toch eerst eens proberen ze open te krijgen +
Staan je uitlaatpijpjes goed ? Niet te ver uitgeschoven ? Als er te weinig flow door de voorverwarmingsbuizen gaat worden ze ook niet heet .
één van de uitlaatpijpjes moet tot tegen de aanslag zitten, (ik dacht +- 1 cm over het pijpje aangeduid met vacuüm) en het andere moet hetzelfde geregeld worden.
Ook ergens hier in een topic al aan bod gekomen. _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 82 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Zo Apr 25, 2021 5:35 pm Onderwerp: |
|
|
Er zijn verschillende lengtes van uitlaatpijpjes (weten veel mensen niet). Verschilt van bouwjaar. Maar ik denk niet dat dat de hoofdoorzaak is Paul. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
|
|