Het is nu Zo Apr 28, 2024 5:49 pm |
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2021 1:52 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Paul,
De wagen moet betrouwbaar zijn, dus ik ben reeds begonnen met het spruitstuk te vervangen.
De originele is er net uit, was inderdaad een flinke klus.
Ik heb een repro van Paruzzi besteld om mee verder te kunnen.
Misschien dat ik het origineel ooit nog (laat?) kuisen en weer terug plaats als het moment daar is...
Groetjes,
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 103 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2021 4:33 pm Onderwerp: |
|
|
Minirailz schreef: | Hey Paul,
De wagen moet betrouwbaar zijn, dus ik ben reeds begonnen met het spruitstuk te vervangen.
De originele is er net uit, was inderdaad een flinke klus.
Ik heb een repro van Paruzzi besteld om mee verder te kunnen.
Misschien dat ik het origineel ooit nog (laat?) kuisen en weer terug plaats als het moment daar is...
Groetjes,
Dennis |
Dat gaat daar goed vooruit !
Hou ons op de hoogte _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2021 5:46 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb de wagen nu 5 weken en iedere keer is er iets (technisch of administratief) waardoor ik niet kan rijden.
Ik kijk enorm uit naar de eerste echte rit
Dat gezegd zijnde, de nieuwe inlaat past niet helemaal goed.
Vooral linksvoor op de uitlaat wijkt het veel af...
update: ondertussen is de inlaat geplaatst. Komende dagen proberen alles weer te assembleren
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2021 10:49 pm Onderwerp: |
|
|
Leer je veel van _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2021 8:45 am Onderwerp: |
|
|
wimpie schreef: | Leer je veel van |
Amai, inderdaad, ik kan het iedereen aanraden
De informatie hier, op youtube, Polleke's website, thesamba, etc... zijn goud waard
Ik had wel graag eerst wat gereden en stelselmatig wat bijgeleerd, maar zo kan ook natuurlijk
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2021 9:55 am Onderwerp: |
|
|
Achterste (op de foto) afsluitplaat is niet de juiste voor jou motor zie ik. Dat grote gat is voor de afvoer van warme lucht van de oliekoeler van een doghouse koelkap.
Zie ook de koelkleppen nog zitten,terwijl die normaal vast zitten in je koelkap. Hoe heb je dat los gekregen ? _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2021 2:04 pm Onderwerp: |
|
|
Het koelhuis heb ik in de verkeerde volgorde verwijdert.
Eerst de koelkleppen verwijdert (4 bouten per klep) en dan het koelhuis eruit getild.
Op die manier gaat het nooit terug passen dus het doel is om eerst de thermostaat deftig af te koppelen, de koelkleppen terug in het koelhuis te steken en dan het geheel terug te plaatsen.
Het koelhuis is gelijkwaardig aan:
https://www.ebay.com/itm/Fan-Shroud-Single-Port-Non-Doghouse-Aircooled-1965-VW-Beetle-Bug-40HP-Fresh-Air-/353100659383
Je bedoelt toch de achterwand he (die grotendeels bekleed is)?
Ik vroeg me al af waarom die gaten er zaten...
Vervang ik die best ivm koeling of is het verder geen probleem?
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2021 3:53 pm Onderwerp: |
|
|
Nee,niet de achterwand van de auto,maar het blikwerk van de motor. Kan aan die kant niet zoveel kwaad.
En ik laat de thermostaat en de kleppen er altijd uit.
Hoort niet,maar rij zo al 30+ jaar rond met al mn Vw's. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Za Mei 01, 2021 3:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ok, goed om weten.
Als het werkt mag het van mij blijven zitten, maar begreep wel dat de repro-thermostaten anders werken waardoor die bij defect voor oververhitting kunnen zorgen...
Ondertussen staat de motor grotendeels terug ineen.
Ik heb deze daarstraks eens stationair laten draaien, maar het gedrag is hetzelfde
Start goed, maar na 3tal minuutjes (choke) begint deze steeds meer te sputteren om vervolgens stil te vallen.
De buizen worden wel goed warm, maar de nek waar de carbu op staat blijft ijzig koud. Misschien eigen aan koude motor stationair te laten draaien?
Morgen rotor, verdeelkap en condensator vervangen.
Als dat niet helpt weet ik het even niet meer...
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 103 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Za Mei 01, 2021 4:51 pm Onderwerp: |
|
|
Minirailz schreef: | Ok, goed om weten.
Als het werkt mag het van mij blijven zitten, maar begreep wel dat de repro-thermostaten anders werken waardoor die bij defect voor oververhitting kunnen zorgen...
Ondertussen staat de motor grotendeels terug ineen.
Ik heb deze daarstraks eens stationair laten draaien, maar het gedrag is hetzelfde
Start goed, maar na 3tal minuutjes (choke) begint deze steeds meer te sputteren om vervolgens stil te vallen.
De buizen worden wel goed warm, maar de nek waar de carbu op staat blijft ijzig koud. Misschien eigen aan koude motor stationair te laten draaien?
Morgen rotor, verdeelkap en condensator vervangen.
Als dat niet helpt weet ik het even niet meer...
Dennis |
idd, bij de repro thermostaat blijven de koelkleppen dicht als die defect is, geen aanrader ... ik zou zeggen , ofwel een goed werkende originele thermostaat of anders geen+ koelkleppen open vastzetten of verwijderen.
sputteren na een 3 tal minuutjes + stilvallen
en krijg je hem daarna nog vlot terug in gang ?
Werkt de chokeklep zoals het hoort ? _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|