www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 4:21 pm
123-Ontsteking - Dramatische koudstart
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oei zal ik dan binnenkort ook vloeibare pakking nodig hebben om alles binnen te houden... Laughing dat laatste heb ik ook gezegd tegen de vrouw! Dan heeft ze een Koni laten plaatsen!! Mr. Green Laughing
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Tim1303
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 4-4-2013
Berichten: 59
Woonplaats: Beersel

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Zeker weten dat ze goed over de kop heen zitten ?


Ja hoor, en zijn ook niet krom.
Heel lang last gehad van lekkende deksels; eerste oplossing was:
- nieuwe deksels, nieuwe beugels en nieuwe pakkingen

Toen viel me op dat de nieuwe beugels echt wel harder spanden en het geheel lekte dus niet meer na montage (gewoon alles propermaken, pakking in deksel, beetje olie erop en monteren maar).

Een jaar later de kleppen terug gesteld (was nodig, die op cill.3 had quasi geen speling meer Surprised ). Ik dacht, ik hergebruik alles (toch maar jaar oud), en helaas, nieuwe pakking ertussen en alles lekt weer. Geprobeerd met vloeibare pakking ook tussen pakking en deksel (permatex), lekt ook weer, motor zelfs week niet laten draaien..

Dan heb ik nu dus weerom alles nieuw gekocht; deksel beugel en nieuwe pakking terug gemonteerd zoals normaal; 1 kant is droog, de andere lekt terug na een testrit..

De lekkende kant gisteren dus opnieuw proper gemaakt, verse pakking ertussen en weer gemonteerd. Vanavond terug testrijden.

Soms word ik een beetje gek van dat oude ding, maar da's het leuke eraan Very Happy

_________________
Volkswagen,
da's zeker.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zotte kosten dus... Shocked Soms zou je inderdaad radeloos worden maar aanhouder wint! Vraag voor de kenners: vanaf wanneer is het nodig om ontluchting te steken op de klepdeksels? Ik heb dat al hier en daar eens zien passeren maar wanneer is dit nuttig? Is dit enkel voor zwaar getunede motoren?
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tot hiertoe maar één keer last gehad van lek, en met het deksel een beetje te verschuiven (mooi in't midden) was het lek weg ...
Heb ik geluk gehad ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2021 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen vloeibare pakking op mijn klepdeksel voorzien.
Resultaat: olielek nog steeds aanwezig (mogelijks iets minder) en ik krijg de deksel er met geen mogelijkheid meer af. Crying or Very sad

Geen aanrader wat mij betreft...

EDIT: blijkbaar met warmte te verwijderen.
Misschien moet ik er nog eens mee rijden/opwarmen om het goed te laten zetten Rolling Eyes

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2021 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is dan ook weer een probleem... Om nog maar te zwijgen om dit alles weer proper te krijgen nadien. Ben ik blij dat ik dit niet nodig heb! Mss vragen aan wimpie welke vloeibare pakking hij gebruikt... Is ook niet de bedoeling dat dit kleeft vermoed ik!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2021 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daarstraks heel wat rond gelezen.
Mijn volgende poging zou zijn:
Vloeibare pakking tussen deksel en pakking.
Vervolgens wiellagervet tussen pakking en cilinderkop.

En vooraf de pakking in water laten weken.

Maar zal inderdaad eerst een werkje zijn om het los te krijgen en schoon te maken... Rolling Eyes

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2021 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heb ik nog nooit gehoord... Vooral dat water staat mij niet aan! Dat vet kan ik mij enigszins in vinden en heb ik nog gehoord maar daar heb ik geen ervaring mee.
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2021 11:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zou even moeten kijken welke vloeibare pakking ik heb.
Maar die plakt wel erg. Dus als de deksels er af moeten heb ik daar wel wat kracht voor nodig en schoonmaken is ook wel een werkje inderdaad. Maar ik smeer de deksel in,leg daar de pakking in en dan smeer ik op de pakking ook weer een DUN laagje.
Deksel tegen een schone kop (netjes in het midden),klem erop en klaar. Heb ik dan steeds geluk ?
Heb echt nog nooit gehoord van olie,vet of water om de pakkingen in te weken voor montage.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2021 7:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Davy Boscart schreef:
Dat heb ik nog nooit gehoord... Vooral dat water staat mij niet aan! Dat vet kan ik mij enigszins in vinden en heb ik nog gehoord maar daar heb ik geen ervaring mee.


In olie weken kan natuurlijk ook. Wink

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group