www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:10 am
kleuren Karmann Ghia 1971
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BillBurr1970
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-1-2021
Berichten: 19
Woonplaats: brasschaat

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 4:44 pm    Onderwerp: kleuren Karmann Ghia 1971 Reageer met quote

Ik geraak er maar niet uit ...
Zit midden in een body-off restauratie en zou volgens de puristen de originele kleur van de wagen moeten behouden zoals de wagen uit de fabriek kwam.
Nu die kleur is rood en zwart cabrio dak .
Bij mij komt er zelfs geen spa bruis in huis (heeft iets met de voetbal te maken Rolling Eyes Laughing ) dus rood zal de wagen nooit worden ...
Dus is mijn vraag is ... wat als de wagen niet de originele kleur krijgt ?
Kan ik dan mss een kleur kiezen van een ouder/jonger model en heeft dat een invloed op de waarde ? Voor het dak is er blijkbaar ook alleen maar de keuze tussen zwart of beige/bruin .. . keuzes keuzes pffff
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening !
Met vriendelijke groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Marc356
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 25-2-2017
Berichten: 63

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wie kies jij de kleur , voor de volgende eigenaar of voor uzelf waar je nog jaren van kunt genieten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
BillBurr1970
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-1-2021
Berichten: 19
Woonplaats: brasschaat

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marc356 schreef:
Voor wie kies jij de kleur , voor de volgende eigenaar of voor uzelf waar je nog jaren van kunt genieten.


heb je een punt ! weet je mss of het de prijs zou kunnen beïnvloeden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2021 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Doe je eigen ding man... Al is het paars/wit of blauw/zwart! Jij moet er gewoon een goed gevoel bij hebben en geniet!! Tenzij je hem klaarmaakt voor de verkoop. Dan is een originele kleur mss de logische keuze.
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Di Mei 11, 2021 8:01 pm    Onderwerp: kleur karmann Reageer met quote

Als je geen rood wil maar de toekomstige waarde toch belangrijk vindt, zou ik een tijdscorrecte kleur kiezen.


Een overzicht per jaar vind je hier

http://www.karmann-ghia-archiv.de/farbarchivtyp14coupeaussenfarben.html
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
BillBurr1970
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-1-2021
Berichten: 19
Woonplaats: brasschaat

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2021 8:24 am    Onderwerp: Re: kleur karmann Reageer met quote

Ferry schreef:
Als je geen rood wil maar de toekomstige waarde toch belangrijk vindt, zou ik een tijdscorrecte kleur kiezen.


Een overzicht per jaar vind je hier

http://www.karmann-ghia-archiv.de/farbarchivtyp14coupeaussenfarben.html


Danku vriendelijk voor dit schema tje

wat bedoeld u met tijdscorrecte kleuren?
De kleuren die bvb in het jaar van mijnGhia (71) uitgekomen zijn?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 12, 2021 10:29 pm    Onderwerp: kleur Reageer met quote

Inderdaad, voor een Karmann van 1971 een kleur nemen die in 1971 gekozen kon worden.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2021 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zilver of goud met zwart dak prachtig en rijke look! Cool Kan niet missen en ik denk niet dat er een voetbalploeg in de Belgische competitie in het zilver of goud spelen! Mr. Green
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
BillBurr1970
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-1-2021
Berichten: 19
Woonplaats: brasschaat

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2021 4:15 pm    Onderwerp: Re: kleur Reageer met quote

Ferry schreef:
Inderdaad, voor een Karmann van 1971 een kleur nemen die in 1971 gekozen kon worden.


Perfect !!
Dan zal het geminimetallic L96E worden ...
De cabriodaken zijn blijkbaar alleen maar in t zwart ...Dan zal het toch een donkerblauw dak worden ...
Interieur ... zetels ...zwart was echt niet leuk .. toch al paar verbrande billen meegemaakt op dat zwart namaak leder
Rolling Eyes ... nog niet uit dus
Damn noooit gedacht dat kleuren kiezen zo op je systeem kon werken hahaha
bedankt voor jullie tips in ieder geval !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
BillBurr1970
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-1-2021
Berichten: 19
Woonplaats: brasschaat

BerichtGeplaatst: Do Mei 13, 2021 4:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Davy Boscart schreef:
Zilver of goud met zwart dak prachtig en rijke look! Cool Kan niet missen en ik denk niet dat er een voetbalploeg in de Belgische competitie in het zilver of goud spelen! Mr. Green


pas op in brussel hebben ze ook al in het roze gespeeld he ik verschiet van niks niet meer Laughing
maar die bling bling ...heb al eens een foto van zo een goude gezien ...raaaar!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group