Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Do Mei 27, 2021 9:51 pm Onderwerp: |
|
|
De boel ligt nog open.
Ik zal dit weekend dan de stelmoeren smeren, ze zitten niet vast maar echt heel soepel gaan ze ook niet...
Bedankt!
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 12 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Do Mei 27, 2021 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
Schroefdraad smeren en gat in de ankerplaat waar ze in zitten ook.
Ingedraait terugmonteren en kijken dat de gleuf waar de remschoen in gaat goed staat. Die is bij jonge kevers schuin. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2021 10:19 am Onderwerp: |
|
|
Ondertussen staat de boel weer in elkaar, straks testrit.
Vooral het ontluchten van de remmen was ff oefenen
(Garagevloer vol vloeistof nadat het ontluchtingsbakje overliep )
Ik merkte dat ondanks de nodige voorzichtigheid de zwarte coating van het chassis losweekte en de carrosseriekleur eronder naar boven kwam.
Waar coaten jullie het chassis mee? Tectylspray?
Verder vroeg ik me af hoe de dubbele hoofdremcilinder werkt.
Ik ging er vanuit dat vermits voor en achter gescheiden zijn er nog wel iets van druk op het rempedaal zou overblijven.
Maar eigenlijk van zodra 1 voorwiel verwijdert was gaf het pedaal nog amper weerstand.
Zou de achterkant überhaupt nog remmen?
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 12 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2021 12:08 pm Onderwerp: |
|
|
Op de krik zetten en testen zou ik zeggen. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Zo Mei 30, 2021 8:25 pm Onderwerp: |
|
|
Vanmorgen nog wat gesleuteld en daarstraks een heerlijke rit gemaakt.
De remmen lijken goed te werken, al heb ik die vooraan wel een paar keer moeten bijregelen, vermoedelijk omdat de blokken nog niet netjes in het midden stonden.
Onderweg ook 2 andere toffe kevers gezien, een rode rond 17u in Schilde en een gele 1200 in Malle , iets na 21u. Maak jullie bekend zou ik zeggen
De klepdeksel blijven helaas lekken ondanks dat er nu (weer) gloednieuwe Pakkingen opzitten + blauwe loctite. Da's toch nog een uitdaging.
Misschien de vloeibare pakking toch wat royaler aanbrengen...
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Jun 02, 2021 12:46 pm Onderwerp: |
|
|
In afwachting van nieuwe problemen heb ik nog een ander werkje liggen
Ik zou graag de olietemperatuur in de gaten houden en heb hiervoor een oliepeilstok met sensor gekocht (+metertje).
De testsetup op de keukentafel werkt prima, maar ik zit me rot te verzinnen hoe ik een stroomdraadje van de motorruimte naar de cabine krijg.
Ik heb al eens een draad getrokken voor de mistlamp, maar dat was rond de motorruimte.
De motorruimte op een goeie plaats verlaten is waar ik nu mn kop een beetje over breek.
Suggesties?
Groetjes en bedankt,
Dennis
ps: de meter zal op een 'niet-destructieve' manier aan het dashboard worden gehangen. Ik dacht aan een magnetische houder... |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Vr Jun 11, 2021 7:17 am Onderwerp: |
|
|
Klepdeksel Pakkingen...
Na 4 paar pakkingen wordt ik er een beetje onnozel van
Ik heb reeds verschillende zaken geprobeerd, incl mijn laatste poging waarbij de klepdeksels, veren en pakkingen vervangen zijn.
Helaas zonder succes, ze lekken nog aan beide kanten.
Er zijn nog 2 zaken die mss problemen geven.
1. De kurkpakking past nooit 100% in de deksel, maken jullie deze passend en zo ja hoe?
2. De cilinder kop is niet 100% zuiver. Ik ben reeds met aceton en remmenreiniger in de weer geweest, maar er blijft precies toch iets achter.
Advies?
Alvast bedankt!
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Vr Jun 11, 2021 3:29 pm Onderwerp: |
|
|
Je hebt echt geen geluk blijkbaar! Als er kappen of putten in zijn kan je ze laten vlakken maar das andere koek... Als het enkel vuil is zou ik zeggen haal alles uit de kast! _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Zo Jun 13, 2021 11:46 am Onderwerp: |
|
|
Poging 5 en 6 zijn ondertussen toegepast.
Ik doe het nu per kant ipv steeds beide kanten samen.
Poging 5 = dezelfde nieuwe veren en deksel, droge pakking met aan beide kanten wiellager vet.
Poging 6 = idem, maar aan de deksel vloeibare pakking ipv vet.
Poging 5 lekt alvast weer...
Poging 6 moet nog ff drogen en wordt later getest...
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Zo Jun 13, 2021 7:09 pm Onderwerp: |
|
|
T'zijn toeren... Heb je al uw oliedruk en temperatuur meter geïnstalleerd? Ik vraag mij af met welke oliedruk u te maken hebt! Mss zot of onmogelijk idee hoor maar kan dit mss mede deze problematiek veroorzaken? Mss uw oliedrukventiel die niet goed werkt en serieuze druk wordt opgebouwd! Kweet niet je zou vanalles beginnen denken. Onverstaanbaar dat je hier blijft mee sukkelen. _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
|
|