www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 12:55 pm
1300 uit 1968
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Feb 21, 2022 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

De versnellingsbak olie is bijgevuld.
Ik heb hiervoor een standaard 17mm dop gebruikt en een M10 draadverbinder, dat paste netjes.

Nadien wielen teruggestoken, remmen gesteld, ontlucht, nog eens remmen gesteld en klaar Smile

Zondag testritje naar Winter Op Wielen in Brasschaat gemaakt, het weer was niet ideaal maar wel fijn om nog eens buiten te komen Very Happy



Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2022 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemorgen!

Ik had al een tijdje last van een 'rommelend' geluid vooraan, dat vooral voorkwam bij een bocht naar links.
U raadt het al: een wiellager (links) was niet langer in top conditie.

Dus ik langs bij BBT, setje lagers besteld voor een kever van '68, gemonteerd, testrit gemaakt en het geluid was weg.

Top, zou je denken, maar ik had de cruciale fout gemaakt om mijn spindels niet te meten.

Blijkbaar heb ik nog een oud type spindel met een diameter van 27mm, ipv de nieuwere die 29mm zijn.

Ik had dus lagers gemonteerd die te groot waren, wat zich dan ook snel uitte in warme remtrommels...

Dus, aan iedereen met een wagen uit 66' - 68': meet de spindel alvorens lagers te bestellen Smile

Hopelijk heeft iemand anders iets aan mijn 'blunder', gelukkig kwam ik er redelijk snel achter... Rolling Eyes

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2022 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meten is weten vooral bij onze Volkswagens.... Zijn zodanig veel stukken onderling verwisselbaar en dan fabriek af ook al veel rest onderdelen gebruikt in latere types! Moeilijk om toch steeds het juiste onderdeel te verkrijgen.
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2022 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onder het bovenstaande motto: meten is weten, heb ik sinds kort een digitaal voltmetertje geïnstalleerd. Smile

Vooral omdat ik merk dat na een koud nachtje buiten de wagen moeilijk start.
De productiedatum van de batterij is niet gemarkeerd, dus ik ga er vanuit dat die aan vervanging toe is. Gelukkig staat de wagen altijd binnen, dus die kan nog wel eventjes mee...

De vraag die ik nu heb is hoeveel spanning ik mag verwachten als de motor op toeren is?
Als ik overdag rij zonder verlichting zie ik max 12.9V verschijnen.
Als ik s avonds voor een stoplicht sta (met verlichting) zakt de spanning onder de 11V.

Ik had verwacht dat de spanning rond de 14V zou zijn bij +2000rpm.
Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?

Ik rij met een generator/dynamo.

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 20, 2022 10:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onder de 12 volt is natuurlijk al niet goed.
13,7 volt moet de dynamo leveren.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Do Apr 21, 2022 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

13,7V, ok!
Ik neem aan dat 2000 tr/min voldoende zijn om dit te halen?

Misschien naast een nieuwe batterij ook de koolborstels eens vervangen...

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2022 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen wat meer onderzoek gedaan. Regelmatig komt de spanning op 13,7V tijdens het rijden, vooral in het begin.
Maar na een tijdje 'verzwakt' het tot onder 12,5V (zonder licht, ruitenwissers, etc.).
De koolborstels zien er nog goed uit (lang genoeg), ik vermoed dat de spanningsregelaar een beetje gaar is.

Ik ga een nieuwe regelaar bestellen, kijken of het probleem daarmee opgelost is.

Dennis Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Pagina 10 van 10

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group