www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 2:30 pm
kever start plots niet meer
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kim 1988



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 16-5-2007
Berichten: 98
Woonplaats: Schriek

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2021 11:55 pm    Onderwerp: kever start plots niet meer Reageer met quote

na een lange stilstand heb ik even moeten starten . dit ging uiteindelijk wel goed . Maar nu wil hij niet meer starten . nu dacht ik eerst dat de start motor de geest had gegeven dus bestelde ik een andere .Maar nu doet hij nog steeds evenveel namelijk niks Shocked nu weet ik even niet meer wat ik verder nog zou moeten testen .Iemand tips voor mij ? als ik de sleutel omdraait gebeurd er niks .Start motor doet ook geen moeite om te draaien . ( batterij is vol )
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2021 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

contactslot, slecht contact? Heb je wel spanning vooraan? Werken de lichten?
Wat gebeurd er als je met een draad de + van de starter verbind met de aansturing van de aantrekspoel?

_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2021 8:41 pm    Onderwerp: Re: kever start plots niet meer Reageer met quote

kim 1988 schreef:
als ik de sleutel omdraait gebeurd er niks


branden de lampjes van oliedruk en dynamo als je het contact op zet ?
ps : je bent wel met het duurste begonnen ... startmotor ... maar al doende leert men, eerst meten en dan conclusies trekken Wink

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

En blijven die koplampen branden als je probeert te starten?

Een beetje dimmen is normaal, maar als er niks gebeurt is er geen contact (start relais kapot?)

Als ze bijna helemaal uitgaan zit je ergens met een kortsluiting, maar dat had je dan vermoedelijk wel gemerkt aan een brandgeur/'pats'/etc...

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Minirailz schreef:
als er niks gebeurt is er geen contact (start relais kapot?)
Dennis


ik zou niet dadelijk de conclusie trekken dat het startrelais kapot is ...
kan evengoed (en zelfs meer waarschijnlijk) het contactslot zijn, en dat kost maar een paar eurokes !
Om het contactslot minder te belasten is het bijplaatsen van een extra relais een oplossing

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi schema Very Happy

Het klopt toch dat af-fabriek er helemaal geen relais was en deze grote startstroom door het contact gaat?

Ik heb hier nog een contact liggen, afhankelijk van het bouwjaar past dat misschien wel Smile

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Minirailz schreef:
Mooi schema Very Happy
Het klopt toch dat af-fabriek er helemaal geen relais was en deze grote startstroom door het contact gaat?
Dennis


idd, af-fabriekis dat niet voorzien
Ik denk dat de originele contactsloten ondertussen hun beste tijd wel hebben gehad, naar mijn ervaring zijn de nieuwe van kwaliteit wel minder, en dan kan zo'n extra startrelais wel helpen om de stroom door je contactslot te beperken
Dat kan je makkelijk onder de achterbank van je kever kwijt

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meet eens je batterij! Als je meet en je hebt minder dan 12 of daar rond dan is deze niet goed! Ik verstond er mij ook niet aan. De mijne was ook zo helemaal niks geen tikje niks... Nieuwe batterij was voor mij de oplossing!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 92
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2021 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan wel 12 Volt hebben,maar geen Amps..
Zo'n relais heb ik al 2x tot volle tevredenheid geplaatst.
Bij mn Buggy had ik wel spanning op de solenoid aansturing,maar er gebeurde niets.
Relais geplaatst en nu is het tikken en lopen. Ideaal !

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2021 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jaren geleden op mijn kever ook voorgehad. Ook nieuwe starter gekocht voor veel geld. Na montage nog steeds nougabollen.
En dan een extra relais tussen gezet. Kost een paar euro. Sindsdien nooit geen probleem meer gehad om te starten. Ben nu een T2 aan het opbouwen en zet er direct terug een extra startrelais in. Is een kleine moite. Dus zeker aan te bevelen.

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group