www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 8:57 pm
Motor hangt schuin
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pkc
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-1-2018
Berichten: 40
Woonplaats: Voeren (B)

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 10:07 pm    Onderwerp: Motor hangt schuin Reageer met quote

Dag allemaal, na lange tijd weer aan de gang met mijn kever,
Omdat de motor scheef hong en teveel naar rechts besloten om mijn twee motorsteunen te vervangen, echter is het nor erger geworden, de motor hangt rechts te hoog en teveel naar rechts zodat de kleppendeksel de carrosserie juist raakt, heeft iemand enig idee dit al eens gehad?

Alvast bedankt mvgr Paul
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 8:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb dit nog nooit gehad en weet ook niet waaraan het zou kunnen liggen buiten dan dat er iets aan je chassis of carrosserie krom zou zijn.

Maar omdat je zegt 2 motorsteunen vermoed ik dat je de voorste motorsteun (die aan de neus van de versnellingsbak) niet vervangen hebt. Misschien kan je daar ook eens kijken of er iets verdacht is? Ik heb deze 2 weken geleden vervangen aan de hand van dit filmpje gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=d5ichDEpIQ8


Maar er zijn er ook die het doen met een potkrik tussen de torsie-as behuizing en de pendelas te steken en zo de versnellingsbak naar achteren te krikken.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt erop dat je chassis ooit schade heeft gehad dan.
Achterste torsiebuis waterpas zetten en dan chassisvorken meten,als daar verschil zit weet je genoeg.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idd vermoed ook dat er schade is aan chassis... Meten is weten! Keep us posted!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Pkc
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-1-2018
Berichten: 40
Woonplaats: Voeren (B)

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2021 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer wezen meten, wanneer ik nu de motor er uit heb en ik de prise as heb deze loopt normaal neem ik aan precies in het midden,, dan heb ik dat de prise as 1 cm naar rechts staat,,, in het plaatwerk van de motorruimte is precies in het midden een blokje en daar staat hij ook naast, ik ga proberen hier een foto van te sturen, ( ik heb mijn kever al heeeel lang en heb vaak aan de motor gewerkt en dit is nooit geweest) ik heb een aantal jaar geleden alles los gehad, nieuwe dorpels/napoleonshoed en alles opnieuww hersteld, echt is er (naar mijn weten) nooit iets vreemds gebeurd, behalve dat het chassis door de straler is opgehaald en terug gebracht,,, verder heb ik het nooit uit mijn ogen verloren,
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2021 10:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt zeker al niet,maar dat heeft niets te maken met het scheef hangen van je motor. Die hangt vast aan je versnellingsbak en je bak aan je chassis. Dus moet ergens in de ophanging niet goed zijn.
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Pkc
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-1-2018
Berichten: 40
Woonplaats: Voeren (B)

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2021 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar dat zou toch kunnen wanneer de vorken scheef zijn? Dat bedoel ik eigenlijk,, als de vorken scheef zijn zit de motor ook scheef
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2021 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja. Dat zeg ik. Daarom eens meten !
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Pkc
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-1-2018
Berichten: 40
Woonplaats: Voeren (B)

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2021 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wil graag wat foto’s sturen maar moet ze eerst verkleinen,, na het werk weer eens aan de gang met meten,
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2021 10:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens vragen aan de straler of hij iets heeft laten vallen mss?? Shocked Confused Metaal kan ook vervorming geven tijdens het stralen maar ik weet nu niet of je ermee een chassis kan plooien Exclamation
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group